Kobani
Şimdi etrafı yakan bu insana benzeyen canlıların amacı ne?
Allah akıl fikir versin, ıslah etsin! Eğer o hal üzerine devam edeceklerse Allah belalarını versin! Kobani için bu kadar kendini parçalayan adam kendi devleti için ne yapmış?
Kürt olduğumu söylemeyeceğim, öyle dersem hemen ’’Sen Kürt filan değilsin!’’ derler. Öyle ya Kürtler HDP’lilerden ibaret...
Sanırım fazla konuşmaya gerek yok, her şey ortada.
Şiddetten; sanattan, edebiyattan bahsetme imkanı bırakmadılar! Lanet olsun, bu nasıl iş?
Slogandan başka bi halt bilmezler! Güneş, yeşil çimenler, ateş Kutsasın sizi...
YORUMLAR
Bu kadar kısa ve basit bir yazıyı kaleme alışınız sanırım içinizde biriktirdiğiniz öfkeden kaynaklanıyor..
Bu ülkede dili, inancı yasaklanan.. Kültürü,kimliği yok sayılan onca insan varken.
HDP li olursun ya da olmazsın hattaa MHp li bile olursun hiç önemi yok benim için. Ortadoğunun yeni şekillenişine neo liberal politikaların hayata geçirilişine oldukça uzaksın gördüğüm kadarıyla.
Telaferi yakıp yıkarken, gazzeye saldırırken, şengalde saldırırkende bu insanlar bişeyler yapmaya çalışıyodu..
Çocuklarını öldüren, kadınlarını pazarlayanlara Kürt yada başka bişey olmaksızın insan kimliğinizle sahip çıkmanız gerekimez mi? Üstelik bi tren yolunun böldüğü sınırın öbür yanında insanların hısım akrabaları yaşarken buradaki insanım diyebilen herkesin ses vermesi gerekmez mi?
Dünyanın diğer ucunda birinin yediği tokadın acısını hissetmeyen insanım diyebiliyor artık günümüzde.Otobüs camları,bankamatik tuşları ölen bebelerden daha değerli..
Oysa dini ,dili ,kimliği ne olusa olsun zulm varsa o zulme başkaldırıda olacaktır. O sence adam yerine koymadıklarının mücadelesiyle kıt insan haklarına sahip olduğunu unutma..
Bu ülke için ne yapmışlar? Soruna vergi ve askerlik yetmezmi?Bu ülkede derin güçler mevzusunu asla unutma.. Cevabını bulamadığın sorunların cavabı oralarda gizli..
Demokratik hak arama eylemlerini şiddetle olmazsa pravakasyonla haklın gözünde küçültmede oldukça mahirler..
Yazacak çok şey var ama boş ver sen kararını vermişsin....
hkarasahin tarafından 10/15/2014 2:34:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
hkarasahin tarafından 10/15/2014 2:35:59 PM zamanında düzenlenmiştir.
Alp Aldatmaz
Güney dogu'daki tüm terörist keskin nisancilar, bilumum silah ve patlayicilar, iste Ankara'daki patlamadaki canli bomba KObani'de egitim górúp geldi...
Simdi anlat bana sizi Kobaniciler sizi...
ccelayir
gidilecek
Canı gidenlerin oğullarına kızlarına aynı derece yandığınızı göreydim bir sefer, hak verirdim size.
ccelayir
gidilecek
yazınız günün yazısı seçilmiş.
Ordan aldığınız gazla geç düşen bir jetona
verdiğiniz cevap harikulede.
o otobüsleri ben yakmışım yakanıda tasvip etmişim gibi
Soruyorsunuz.
senin algını değiştiremeyeceğim için lütfen gidip içli yazılar yazarmısın köşende.
seni saçılmış saçakların hümbelekli cümbeleklerin kara kedileriyle kutsuyorum.
gidilecek
Sevgili dostum
Bu ülkede yaşayan devrimcisi de, aklı başında ülkücüsü de, sağcısı da, solcusu da, bilinen tarihleriyle bu topraklarda on bin yıldır yaşayan Kürtlerin geçmişte demokratik hak ihlaline uğradığını bilir. dahası faşist askeri cunta dönemlerinde Mamak ta, Diyarbakır da, metris de vs çeşitli hapishanelerde insanlık dışı uygulamalara maruz kaldıklarını da herkes biliyor ve kabul ediyor. kaldı ki sağcı veya solcu Türk aydınları da bu insanlık dışı uygulamalardan nasibini almıştır. bundan dolayı da Türk halkının büyük bir çoğunluğu bazı faşist zihniyetli insan müsveddelerinin itirazı ve ayak diretmelerine rağmen Kürtlere verilen demokratik hakları desteklemiş ve de normal karşılamıştır.
Ancak Kürtlerin bir kısmı. bir kısmı diyorum çünkü bu ülkede milyonlarca Kürt var ama o bir kısmı bu demokratik hakların verilmesini PKK’nın bir zaferi gibi görmeye başladılar. kısmen de haklılarda. çünkü bizim geçmiş deki beceriksiz ve vizyonu olmayan demokrasi kültürü gelişmemiş siyasetçilerimizin yüzünden bu demokratik haklar vaktiyle vermediği için sonradan verilen bir takım demokratik haklar da PKK’nın bir zaferi gibi görüldü.
İşte o bir avuç Kürt doğal olarak her istediklerini silahla ve şiddetle alabilecekleri gibi bir düşünceye sahip oldular buda gayet doğaldır.
sayıları üç beş bini geçmeyen Kürtlere siz aslansınız kaplansınız diyen Türkiye düşmanı emperyalist güçlerin gizli servis elemanlarının gazına gelip özgürlük mücadelesi adı altında o güçlerin tetikçiliğine soyundular mesele budur.
sonuçta o emperyalistlerin gerçek yüzünü er yada geç üç beş bin kişilik Kürt gurupları da anlarlar bu o kadar önemli bir sorun değildir. Bunlar zaman içerisinde aşılır. Asıl tehlike Türk tarafındaki bazı hastalıklı zihniyetlerin demokrasinin ve demokratikleşmenin önünü kapatıp engel olma çabalarına bu yaşananların sözde haklılık kazandırmasıdır. ki, işte burası çok önemli ve tehlikelidir. çünkü böyle bir durum ülkemizdeki az yada çok, öyle yada böyle, zaman içerisinde elde edilmiş. demokrat hakların kaybedilmesi demokrasinin gerilemesi olur ki, böyle bir durumun yaratacağı olumsuzluk ülkenin ve etnik kökeni fark etmeksizin ülke insanının felaketi olur. neticede; bu gün sokaklarda yaşananlar çok hafif kalır.
Evet, bu eylemleri yapanları kınarken yaşanan bu olumsuzlukları fırsat bilip Kürtleri tümünü aşağılayan ırkçı ve kışkırtıcı kırıcı hakaret içeren sözler sarf eden insanlara da aynı şekilde kınamalıyız ve fırsat vermemeliyiz.
Saygı selamlarımla.