- 1113 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bayramınız güzel geçsin şiir dostlarım :) Hep mutlu olun emi !
- Gelininden dayak yemiş , ondan apar topar ayrı eve çıkmış diyorlar , Hacer Abla işin aslı nedir , cidden var mı ? öyle bir şey , çok üzüldüm ya !
- Yok bacım abartmışlar , sadece üzerime yürüdü ’’ Ne olur tutmayın beni şu kadının imiğini sıkıvereyim ’’ diye basbas bağırdı , mahalleyi ayağa kaldırdı ...
- Allah ! Allah ! niye o kadar dellendi ki ne yaptın Hacer Abla ? pek iyiydiniz gelin kaynana kızz !
- Kız bacım inan hepsi benim dalgınlaığım yüzünden oldu , hiç benim kabahatım yok . Bak anlatayım sen karar ver , bilerek isteyerek yapar mıyım ? Severim bilirsin ben Elif ’ i , kendi kızımdan ayırmam .
- Her şey ’’ Bebeğin ismini ne koyacağız ’’ tartışmasıyla başladı . Ben rahmetl annnemin ismini koymak istedim . Gelin kendi annesinin adını koymak istedi . Ben kız olursa benim dediğim olsun , erkek olursa senin istediğin isim konsun dedim . Doktor kız olacak dedi , dünyalar benim oldu . Sonra benim gelinin arkadaşıyla konuşmasını duydum , kulak misafiri oldum , telefonla konuşurken ...
- ’’ Kaynanam adını Ayşe koymak istiyor , ama ben nüfusa Ayşe Nur yazdıracağım , ben Nur Derim , Ayşe ismi unutulur gider , istemem ben öyle Ayşe falan ! ’’ diyordu ...
- Kan beynime sıçradı , duymazlıktan geldim . Doğsun hele , o lohusa yatağında yatarken kimliğini çıkartmaya oğlanla gider Ayşe adını yazdırıveririm diye düşündüm , düşünmesine de doğum vaktine yakın doktor oğlan olacak demesin mi ? bu sefer gelin başladı benim istediğim isim olacak diye ...
Neymiş efendim babasının adı konacakmış . Hasan olacak diye tutturdu . Bende Hasan Nur koyalım diye dalga geçmeye başladım . Konuşmalarını işittiğimi anladı galiba , hiç sesini çıkarmıyor ...
Neyse bebek doğdu , erkek çocuğu oldu , kafasında ur var dediler önce , çok korktuk üzüldük , daha sonra yağ bezesi dendi içimize su serpildi , ateşi düşmeyince bebeğin on gün çıkamadı hastahaneden . O sırada kimliğini çıkarmaya gittik babası ile birlikte . Ben o yorgunlukla o dalgınlıkla , nüfus memuruna :
- ’’ Hasan olacak ismi ’’ dedim sanıyordum ...
- Eee ! ne demişsin peki ?
Komşu kadın merakla dinliyordu Hacer H anım ’ ı :
- Benim oğlan telefonla konuşuyor diye , nüfus memuruna ben verdim gereken bilgileri . Bir ara bayan memur bana dönerek :
’’ Ur mu dediniz ? diye sordu
Ben ’’ Evet dedim öyle söylediler , ama şimdi iyi , kafa derisinin altında yağ bezesi varmış ’’ diyerek saçmaladım bir şeyler , başka neler söyledim hiç hatırlamıyorum .
Meğersem ben memura çocuğun adı ’’ Hasan Nur olacak ’’ demişim ...
O ’ da bana tekrarlamış ’’ Nur mu dediniz’’ diye .
Ben saçmalamaya başlayınca , kendi kafasına göre anladığı kadar yazmış bir şeyler ...
Benim okumam yok , aceleyle attık çantaya , bir hafta sonra gelini çıkartmaya gitti oğlan , gelin eve geldi ...
Oğlan çekti beni bir kenara :
’’ Anne ne yaptın sen ! valla bu kadarını da beklemezdim senden , artık gelin kaynana yeyin birbiriizi , artık ben bıktım sizin didişmenizden .
Diyor ama ’’ ben hiç bir şey yapmadım ! ’’diyorum başka bir şey demiyorum . Gitti getirdi kimliği , sanki okumam var gibi gözüme soka soka bağırıyor , öfkeden deliye dönmüş :
’’ Anne ! anne ! oğlumun adı Hazan Nur yazılmış , Hazan Nur yazılmış ! bak bak ta utan şu yaptığından ...
Memure kadın bu olsa olsa Hazan Nur ’ dur diyerek , aslan gibi torunuma kız ismi yazmış ...
Elif gürültümüzü duyarak , yanımıza gelip aldı kimliği eline :
-’’ Bu kimin ? ’’ diye sordu .
Öğrenince kızılca kıyamet koptu tabiki ... İki gün sonra ayrı evlerde oturmaya karar verildi , zaten torunumu bana göstermiyor , ne yapayım aynı evde oturayım da ...
- E şimdi benim bu olanlarda bi kabahatim var mı ?
- El insaf be bacım ! hepsi O canı sağ olasıca memur kızın suçu ! Hiç mavi kimlikli erkek çocuğuna Hazan Nur konur mu ?
- Hiç değilse ’ Hasan Nur ’’ olaydı ... Gelinin gönlü kalmazdı , babasının adı olurdu , O Hasan derdi , belki ben Nur derdim olur biterdi ...
NOT :
( önceki karalamalarımdan tekrardır ) BAYRAM GÜLÜMSEMESİ OLUR BELKİ bayram şekeri gibi :)
YORUMLAR
Efendim,
şiir sayfalarına artık pek yolumuz düşmüyor ya,
o nedenle çok sevindim yazınızı buralarda görünce.
Pek de güzel bir hikaye olmuş.
Tebessümler eşliğinde okudum.
hatta öyle bir tesadüf olmuş ki, sesli sesli bile güldüm kendimce.
Rahmetli babaannemin ismi Mediha idi ancak mahallede Memduha diye çağırılırdı.
Büyük amcamın üç kızı olmuş, hiç birine babaannelerinin adı takılmamış.
Biz ise üç oğlanız, dördüncü kız olunca, annemin ismi olacak dedi babam, öyle de oldu.
Kızkardeşimin adı Mediha takıldı.
Baaanne vefat etti, torunlarının çocukları doğmaya başladı.
Her doğan oğlan, kız gözükmüyor ortalıkta.
Uzatmayalım, benim ilk çocuğum kız doğdu.
Babam hemen aldı sözü yine, annemin adı olacak dedi.
Yav baba, kız kardeşime taktık ya onun ismini.
Bu da Memduha olacak.
Kafamın tası attı oracıkta.
Yav arkadaş, sadece senin annen mi arzı endam gösterdi bu dünyada, bizim de anamız var, bari onu takalım.
Anam da garibanın biri, sesi soluğu çıkmaz bu konularda.
Beni duyunca bir sevindi ki sormayın gitsin.
Ayşe adı...
Şimdi bu Ayşe ismi de çok var memlekette.
Bari dedik, bir de Nur ekleyelim de, Allah'ın adını da taşısın.
Sonuçta, Ayşenur oldu adı.
Okuyunca hikayeyi, bizimi yazıyor bu gönül dostu diye düşündüm.
Tebessümlerim ondandı.
Bayramınız mubarek olsun efendim.