- 4388 Okunma
- 12 Yorum
- 4 Beğeni
" DOST "
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
"DOST" ağır olduğu kadar, sımsıcak bir kelime.
Bir çok şeyden kendimizi mahrum ederek yaşayabiliriz, ama dostsuz yaşanmaz ki.
İyi de günümüzde "DOST" dendiğinde bir elin kaç parmağı kadar vardır ki hayatınızda? Eğer beş parmağınızda, beş dost oturuyorsa, şanslı insanlardan sayabilirsiniz kendinizi. Bundan fazlası "DOST" değildir ve gerekli de değildir zaten.
Arkadaşlarımızı çoğu zaman başkalarının seçimiyle veya tesadüf eseri buluruz. İş yerimizde mesela. Orada çalıştığımız için onlarla arkadaş oluruz veya mecbur kalırız. Ancak, kaç tanesi günlük yaşamımıza dahil olabilir ki?
Bu çok nadirdir. Çünkü çoğu aynı konumda olmasanız bile, herkesi kendisine rakip görür. Ya da okul arkadaşlarımız! Aynı okulu, sınıfı, hatta sırayı paylaşır, arkadaş sanırsınız. Ama ya başarınızı, ya fiziksel görünümünüzü, ya da aile yapınızı kıskanarak, her fırsatta size çelme atmaya çalışırlar.
Ancak çocukken birlikte büyüdüğünüz mahalle arkadaşlarınız, ya da ülkenin dört bir köşesinden gelip aynı çatı altında toplaşmış, sıla hasreti, aile, sevgili, evlat hasreti çeken askerlik arkadaşlıkları öyle midir ya!
Onların varlığı "DOST" ilişkisini geçer, bir kardeş gibi olurlar insana. Eski, fakat daima eskimeyen dostlarınız olarak yazılırlar hayat hanenize. Her daim görmeseniz de kıymetlidirler, tıpkı yıllanmış şaraplar gibi, katlanır sevgileri yüreğinizde.
Sanırım hepimizin böyle insanlara şiddetle ihtiyacı var günümüzde.. Başarılarınızı kendi başarısı, üzüntülerinizi kendi üzüntüsü, gibi gören, mutlu ve sevinçli anlarınızı aynı içtenlikle karşılayan, size her daim çıkarsız, hesapsız ve manevi duygularla el uzatan insanlara.
Nesilleri tükenmekte böyle insanların, ama öyle de olsa bir ve ya iki tanesi ille ki çıkacaktır karşınıza. Onları fark edebilin inşallah ve asla yaşamımızdan çıkıp gitmelerine izin vermeyin.
“DOST" ağır olduğu kadar, sımsıcak bir kelime.
Selam olsun tüm “DOST” bildiklerime…
***
Yazımın kırmızı kurdelesi. oldu bayram hediyesi :)
Bu vesile ile Tüm ’Edebiyat Defteri’ seçici kuruluna ve tüm yazar arkadaşlarıma, sevdikleriyle birlikte sağlıkla ve hurzur içinde yaşanacak bir bayram tatili diliyorum...
YORUMLAR
Billur T. Phelps
Eh... Sonunda dönüp dolaşacağımız yer orası..
Ebedi mekanımız....
Dostluğun bazı temel vasıfları var gerçekten. Vefa da bunun ögelerinden sanki. Oysa günümüzde vefa dendiğinde eski bir İstanbul semti ve buna bağlı olarak Vefa bozacısı akla ancak gelir herhalde.
Dostun olumsuzlukları ve hataları örtücü yönü olabilmeli. Kuşkusuz hatanın mahiyeti de yabana atılmamak kaydıyla. Sevinci, coşkuyu, başarıyı, mutluluğu içtenlikle paylaşabilmeli. Çünkü; İnsanların fesat yönleri orada kendini gösteriyor. Kötü gününüzde yanınızda olması sizi düşmüş görmesinden de olabilir. Bazı insanlar başarınızda rahatsızlık duyabilir hatta gösterebilir de. Bu hal de kötü gününüzde yanınızda olmasının samimiyeti sanki azalır.
Günümüz insanından ekseri dost değil post olur belki. Ahbaplıklar ince bir sos misali yani fos çıkar. "Ben düşmanlarımdan sakınırım, Allah beni dostlarımdan korusun" sözü hoşuma gider.
Yine de karamsar olmayalım canım dersek ince eleyip sık dokumak gerektiğini düşünüyorum. Emek harcamadan çiçek büyütülmediği gibi. Bir de dostunu ticarette ya da yolculukta tanırsın sözü de bana ilginç gelir. Ve tabi kötü günde dostluğun teyidi olabilir. Paylaşmanın ötesine geçip sorununuzu çözebiliyorsa hele tadından yenmez olur değil mi?
Yüreğiniz solmasın, kaleminiz daim olsun dilerim.
Billur T. Phelps
Çünkü dost bildiğim bir insanın ilk kez yaptığımız bir seyahatte nasıl bambaşka bir kimliğe büründüğüne bizzat şahit olmuştum.
Güzel yorumunuza ve sayfamı ziyaretinize çok teşekkür ederim.
Saygılar,
Nesilleri tükenmekte böyle insanların, ama öyle de olsa bir ve ya iki tanesi ille ki çıkacaktır karşınıza. Onları fark edebilin inşallah ve asla yaşamımızdan çıkıp gitmelerine izin vermeyin.
“DOST" ağır olduğu kadar, sımsıcak bir kelime.
Selam olsun dosta Mezopotamya'nın sarı sıcak güneşinin sıcaklığıyla...
Billur T. Phelps
Sayfamı ziyaretinize teşekkürler Birsen İnal,
Benden de çokça selamlar, sevgiler,
Güne geldiğinde okudum bu güzel yazıyı.
Tekrar gelip okumak için yorum bırakmamış olsam gerek.
Kaleminizi seviyorum çünkü.
Okunasıydı,içtendi.
Yüreğinize sağlık.
Bayramınız kutlu ve nice olsun,
sevgimle.
Billur T. Phelps
Hem bayram tebriğin için hem de yazılarımı beğeniyor olmandan dolayı.
Bir yazar daha ne ister değil mi ?
İyi bayramlar ve sevgiler,
-Hadi dostluklara,arkadaşlıklara yeniden şiirler yazalım.Kalıpların dışına çıkalım,dost dost dediklerimizi kendimizle yoğuralım.Anlam verelim söyleyişlerimize,Kristin Hannah‘ın kitabı.Ateşböceği Yolu kitabını hayatlarına koyalım. Gus Van Sant'ın yönettiği ,Robin Williams oynadığı Can Dostum'u izletelim...
-Hayat yolumuzda,her durakta yoldaşımız,gardaşımız,sırdaşımız olan dostlarımıza selam edelim !Dost birazda kendimizi karşımızda,bulduğumuz,aynasız dünyamıza ayna olan hallerimizdir...Böyledir ki dost beni anlatır benim olmadığım hanelerde yerlerde...
-Öyle ki son sözlerimle ayrıldığım yalan dünyamdan yine dostuma nazir-em dir !
Dost dost diye nice nicesine sarıldım
Benim sadık yarim kara topraktır
Beyhude dolandım boşa yoruldum
Benim sadık yarim kara topraktır kara topraktır
(Aşık Veysel)
saygılar
Billur T. Phelps
Değerli Ozan Aşık Veyse (Allah rahmet eğlesin) kimbilir ne dost diye sarıldığı kişilerden darbe yedi ki o güzel şiiri kaleme almış.
Bize dost ancak kara topraktır diye...
Yaratan dost saydığımız hiç kimseden yüz çevirtmesin bize. Dost dediğimiz her insan can olsun, gök kuşağı gibi renk verenlerden olsun yaşantımıza.
:)
Tebrikler sevgili edebiyat dostu...Benim takıldığım yer, bir erkekle bir kadın dost olamaz mı?... O benim dostum, diye tanıttığım kadın hakkında hemen kulağıma fısıldıyor: "vayy,,,hovarda seni!" Fısıldayana da kızamıyorum ki...Türkçe de "metres" e de "dostum" demiyor muyuz? NEYSE, SEN HERŞEYE RAĞMEN BENİM DOSTUMSUN. ONUN İÇİN KURDELEYE ÇOK SEVİNİYORUM YA...SAYGIYLA
Billur T. Phelps
Kadın ve erkeğir iki ayrı cins olmaları sebebiyle aralarında dostluk ilişkisi olması ( Hele ki çocukluk arkadaşı, mahalle arkadaşı vs. değiller ise) zor diyorum.
Çünkü arada korunması gereken çok ince bir çizgi var ki bu korunmasıı zor ve kolayca ihlal edilebilecek bir çizgidir. Kişilerin birbirlerinden ne beklediklerini iyice anlamaları gerekir.
Çoğu zaman da dışarıdan bakanların fikride senin dediğin gibi olumsuz olabilir. Dervişin fikri ney ise, zikri de odur hesabı ilk olarak akıllarına metresi getirebilirler.
Dediğim gibi bu gerçekten çok ince bir çizgi....
Kemnur
Her gün dua ederdim, dostsuz kalmamak için
Haykırıyorum şimdi bir dostu tanımaya
Dosta ihtiyacım var aciz düşmemek için
İyi gün dostlarını kötü günde arama…
Sana uzanan eller canını yakacaklar
Çalacaklar rüyanı kâbusun yapacaklar
Aciz düşürecekler, bunu haykıracaklar
İyi gün dostlarını kötü günde arama…
Seni gün ışığına hasret bırakacaklar
Uykusuz gecelere hapsedip atacaklar
Kesecekler sesini, suskun bırakacaklar
İyi gün dostlarını kötü günde arama…
Kaybedersen aklını elinden tutan olmaz
Üzerindeki yüke omuzların dayanmaz
Ve bir akşam üzeri yanında kimse kalmaz
İyi gün dostlarını kötü günde arama…
Kemnur’un kerameti değil acı gerçekler
Kaybedersen aşkını herkes arkandan güler
Kahrından ölürsen de, kabahatliydi derler
İyi gün dostlarını kötü günde arama…
kısacık sımsıcak bir yazı tamamıyla katılıyorum... emek ister, fedakarlık, yürek ister "dostluk" her türlü şartlarda dimdik ayakta durmak ister ister de ister. :). buldun mu da dünya onunla güzelleşir.. kutluyorum canı gönülden... hayırlı bayramınız olsun sevgilerimle..
Billur T. Phelps
"Dostluk" emek ister, beslenmek ister. Kardeş gibi can olurlar insana. Bazen kardeşlerine en yakınına açılamazsın ama o dostlar sana ilaç olur.
İyi ki varlar dersin.
İyi bayramlar ve sevgiler,
Billur Hanım, yazınıza yorum yazmıştım. Ve bir kez daha sayfanızda, tebriklerimi bırakıyorum cevap yazmayacağınızı bildiğim halde.
Bayramınız kutlu olsun.
Saygılarımla.
Billur T. Phelps
Bayram nedeniyle kardeşlerimin yanındayım iki gündür.
Yazımın güne gelişini bile az önce sayfaya girdiğide gördüm.
Sırayla yanıtlyordumki ikinci mesajın geldi.
Cevaplamamak ne demek? Hiç olur mu?
Ancak bir şekilde farketmez isem gözden kaçırdığım olur sadece.
Bayram kutlamaları artık 2 şekild üzüyor beni.
1-Bayramda kaybettiğim yakınlarımda dolayı
2-Memleketin içinde bulunduğu durumlar
Ben sağlık ve huzur diliyorum bolca. Kabül edersin değil mi?
Sevgiler,
Gülüm Çamlısoy
ailem sadece ve iletişim kurmaya çalıştığım kim varsa.
Bayram sevinci değil koca bir hüzün yürekte kazılı.
Dünya acılarla yoğrulurken ve bunca insan yokluk ve yoksunluk yaşarken ve kan ağlarken ben de sadece ve sadece sağlık ve huzur diliyorum.
Kusura bakmayın, hassas davrandım. YAPIM, DEĞİŞMEYEN YAPIM ŞU HASSASİYET. Keşke biraz da katı yürekli ve duyarsız olmayı başarsaydım.
Başımın gözümün üstünde yeri var elbette dilediklerinizin.
Ben ek olarak daha duyarlı bir insanlık istiyorum Allah'tan: Daha yapıcı ve gönül gözü olan insanlar.
sevgiyle kalın, sağlıcakla kalın...
Bayramın dostlukları da arttırması dileğimle,"dostluğa" dair sevdiğim 3 güzel nitelemeyi paylaşmak isterim:
1-Yüz dost az,bir düşman çoktur demiş Kızılderililer.Genceli Nizami de "Dost,rahatlık veren bir merhemdir" der.(2).
Yakında aramızdan ayrılan yazar G.G.Marguez de dostu şöyle anlatmaktadır:
-Gerçek dost,elini tutarken yüreğine dokunabilendir.
Yüzlercesinden seçtiğim üçü...
Billur T. Phelps
Evet!!!!!!
Kesinlikle 3. numarayı seçiyorum.
Yüregime dokunanlar dostum benim...
Az'lar ama öz!ler.....
Sevgiler,
Merhaba Billur Hanım
Gündelik yaşantımda sıklıkla kullanmam ama defterde bazı arkadaşlarla karşılıklı olarak ‘’dost’’ yâda dostum kelimesini kullanıyorum. Güzel bir hitap şekli fakat o kelimeden kişinin nasıl bir beklenti içinde olduğu da önemli tabi örneğin; dostlar bir birlerinin yazılarının içeriğini veya düşünce yapısını eleştire biliyor ve halen sayfalarına girip uygarca yorum yazıp paylaşımlarda buluna biliyorlarsa işte onlar gerçek sayfa dostlarıdır. Öyle dostlarında her insanın yaşamında çokça olması dileğimle kaleminizi ve anlamlı yazınızı kutlarım.
Kaleminize dost yüreğinize sağlık
Saygı selamlarımla.
Billur T. Phelps
Size de merhaba Serhat bey,
Bir dilden söylenen kelimedir dost bir gönülden hissedilen.
Gönlünüzde hissettiklerniz dilerim çokca olmasını dilerm.
Sevgiler,
''Dost''... Büyülü bir kelime, sımsıcak, yüreğe dokunan usul usul. Yüreklerin buluştuğu ortak bir dil iki dostun konuştuğu. Bakışların çok şey söylediği hatta telepatik bir iletişim iki dostun konuşmaya gerek dahi duymadığı.
Bu güzel ve anlamlı yazı için size çok teşekkür ederim. Bir o kadar ilham kaynağı oldu bana okuduktan az sonra kaleme aldığım yazıyı yazmama sebep.
Ve can-ı gönülden kutlarım.
Bayramınızı tüm içtenliğimle kutlarım, değerli yazarım. Nice bayramlara İnşallah.
Sevgiler, en derin saygılar, efendim...
Yüreğiniz dert görmesin.
camlisoy tarafından 10/4/2014 1:05:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Billur T. Phelps
Ne güzel bir yazına ilhan vermiş olmak.
İnşallah gözden kaçırmam okurum.
Dostlarının bol olması dileklerimle.
SEVGİLER
Önemli konu.
''Dost'' dediğimiz sihirli kelimenin güzel bir tarifiydi yazı.
Taşıdığı anlamın ağırlığını kolay kolay taşıyamıyor insanlar ve
bu nedenle de yozlaştırıyorlar genellikle bu güzel kelimeyi.
Yani,
anlamını bir tarafa bırakalım,
gerçekten inanılmaz bir telaffuzu da var, değil mi?
''Kent'' de dört harfli, tek heceli bir kelime ama,
''Dost'' gibi etkileyici değil.
Arkadaşlık ile, dostluğu birbirinden ayırmak gerek.
Arkadaşımız çokça olur hayatta. İşte, okulda, kahvede, maçta, daha bir çok yerde.
Ama dost,
varlığımızın en müstesna yerinde yaşar. Gönlümüzde.
Bu gönül kelimesi, sadece Türkçede varmış. Başka dillerde karşılığı yok diyorlar.
Azeriler de, könül diyorlar.
Ne güzel kelimedir o da.
Ve,
dost ile ne güzel yakışmaktalar birbirine.
Uzattık sözü yine.
Gerçekten okunasıydı yazınız.
Kutluyorum.
Bayramınızı da tebrik ediyorum bu arada.
Billur T. Phelps
Kesinlikle katılıyorum düşüncenize.
Bende bu a vurgu yapmak istedim yazımda.
Dost ve arkadaş çok farklıdır. Herkesle arkadaş olabilir insan
Arkadaş yabancıdan bir tık ötesi.
Ama bu arkadaşlıkların dost ilişkisine dönüşünümü yaşanmışlıklarla beliirlernir.
Bayram dileklerinize ayrıca teşekkürler ve
Sevgiler,