- 529 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
EN ÖNEMLİ ŞEY...
Hayatta en önemli şey , mutlaka kişiden kişiye farklılık gösterecek,ama en çok neyin eksikliği duyuluyorsa hayatta ,en önemli şey de o olacaktır diye düşünüyorum. Doğamızda var çünkü sahip olduklarımızın kıymetini bilmemek ya da sahipken değerinin farkında olmamak.
Sizin ilk aklınıza gelen neydi bilmiyorum ama, ben hayatta en önemli şeyin’ hayatın kendisi ’olduğunu düşünenlerdenim.Çok genel veya çok politik bir yanıt gibi görülebilir ama yaşam bir bütün olarak düşünüldüğünde içerisindeki herşeyle,herkes ve her düşünceyle önemli değilmi dir?
Bana göre aslolan da yaşamımızı önemsemek ve önemsenir kılmak.Bize verilen bu armağanı hakkını vererek kullanmak,ne kadar süre ona sahip olacağımızı bilmediğimiz gibi, içerisinde neler sakladığını, ne gibi sürprizlere gebe olduğunu da bilmediğimiz bu hayatın bizden alabilecekleri ve alacakları ile ilgili de ne yazık ki öncesinde bilgilendirilmiyoruz.Olasılıklarla yaşıyoruz ve bence’ hayatta en önemli şey bir bütün olarak sahibi olduğumuz bu yaşam’.Daha ötesi yok....
Özel ve güzel bulduğum, bu konuya dair paylaşımları aktarıyorum sizlere .Belki burada sizin içinde çok önemli olan ama zaman içerisinde önceliğini yitiren deteylar gizlidir . Ve yarından itibaren eski yerini alır nezdinizde....
*Hayatta en önemli şey yaşarken sevdiklerinin kıymetini bilmektir.
*Yaşamın kıymetini bilmektir.
*Hayatta en önemli şey aile huzurudur.
*Hayatta en önemli şey istediğini almak değil ,aldıktan sonrada kıymetini bilmektir.
*Yapılan iyilikleri ve dostlukları unutmamaktır.
*Hayata en önemli şey ,öbür hayata hazırlanmaktır.
*Hayatta en önemli şey aslında hiçbir şeyin o kadarda önemli olmadığını anlamaktır.
*Hayatta en önemli şey sağlık.
*Kalp kırmamaktır.
*Hayatta en önemli şey sağlam dostluklardır.
*Ailedir,ne yaparsa yapsın birine karşı duyulan sarsılmaz güvendir.
*İç güzellik,sağlam karakter,çocuklarımız,hayatımızda koşulsuz güveneceğimiz birinin olmasıdır.
*Kişinin kendine duyduğu saygı,sevgi,özveri,dürüstlük,hoşgörüdür.
Böyle devam ediyor.Sosyal medyada ki bu forumda hiç kimse hayatta en önemli şey’özgürlük’dememiş.Hiç kimse ’barış’ dememiş.Hiç kimse ’aç kalmamak’ dememiş.
Buradan da şunu anlıyoruz ki ,en baştada vurguladığım gibi bir çoğumuz sahip olduklarımızın bizim için olan değerini bilmiyoruz. Bu nedenledir ki yaşadığımız coğrafya, vatandaşı olduğumuz ülke,yönetim biçimimiz ve bize sunduğu olanaklar da böyle sohbetlerde ne yazık ki’ hayatta en önemli şey’ kategorisine giremiyor.
Bir gün en önemli şey özgürlük,en önemli şey barış,en önemli şey demokrasi ,en önemli şey hak ve özgürlüklerimiz dememek dileğiyle......
SEVGİLERİMLE
YORUMLAR
İlginç bir çalışma.
Finali ise,
başlı başına bir yazı konusu olacak şekilde bağlanmış.
Hayatta en önemli şey, hayatın kendisi...
Doğrudur.
Hayat,
bir keli değil şüphesiz.
Bir çok şey barındırıyor içinde.
Konunun finalindeki cümle düşündürücüydü;
''Bir gün en önemli şey özgürlük,en önemli şey barış,en önemli şey demokrasi ,en önemli şey hak ve özgürlüklerimiz dememek dileğiyle...''
Bu temenni, sadece ülkemiz, yakın coğrafyamız için değil de, tüm dünya için yapılmalı düşüncesindeyim.