- 1149 Okunma
- 3 Yorum
- 2 Beğeni
Benim Hikayem
Gürcistanın güney doğusunda Borçalı Türk elinde yaşanmış bir hikaye.
Yıllar önceydi ben 5 yada 6 yaşındaydım.Dedem ile akşam yürüyüşüne çıkmıştık,alacakaranlıktı.Baktık biraz ileride bir rus çocuğu nereden bulmuşsa Türk bayrağı ile oynuyor.Dedem çok sinirlendi ama çocuğa belli etmedi.Nereden buldun bu bayrağı çocuk ? dedi.Çocuk babam verdi dedi.Babanın ismi ne ?Çocuk İgor dedi.Git babanı çağır o zaman.İgor glince Dedem,çocuğunu evine gönder dedi.Çocuk gitti bende az uzaktan izliyorum.Dedem Kafkas ordusunda komutan olarak iştirak etmişdi daha sonra ise öğretmen olarak uzun yıllar hizmet etti milletine.Herneyse Dedem İgor ile tartışdı.İgor alt tarafı bir bayrak ne olucak dedi.Dedem,sen bayrağın Türk’ler için ne demek olduğunu biliyor musun? Rus İgor yine uzatınca Dedem tek tokatta adamı yere serdi.Daha sonra herkes etrafımıza toplandı,bizim Dağıstanlı olduğumuzu anlattılar rusa,o zaman korktu.Yani Dağıstanlı’lar biraz sert olurlar mesele vatan veya millet ise.O zaman bayrağın ne demek olduğunu daha iyi anlamıştım.
YORUMLAR
Güzel valla.
Ne güzel hak ettiğini vermiş dedeniz.
Ziya paşa boşuna dememiş;
''Nush(öğüt, nasihat) ile uslanmayanı etmeli tekdir,
tekdir(azar) ile uslanmayanın hakkı kötektir(dayaktır)." diye.
Dedeniz iyi biliyormuş bu işleri.
Sağ mı, bilmiyorum ama,
ondan ders alması gereken bayağı insanlar var devrimizde de.