Biraz Tebessüm
Tebessüm biraz..Az da olsa tebessüm..Sıcak bir tebessüm..Gülümseme..İçten..İçten ve derinden..Kalpten..Gönülden..
İsteyerek..Benimseyerek..
Yapmacık değil,suni değil..
Dostça..
Yüzle değil sadece..
Yüzle ve gözle..
Hatta bir bütün olarak..
Yüzle gözle ve diğer azalarla..
………………………..
Bir ihtiyaç tebessüm..Bir rahatlama,hafifleme,gerginlikten uzaklaşma..Bir güzellik..
Tebessümle gelen güzellik..
Yüze yakışan,yüzü güzelleştiren şey tebessüm..
Emeksiz,zahmetsiz, masrafsız..Üstelik ilaç gibi..Parasız pulsuz..Ruhun ilacı tebessüm.. Biraz gülümseme,biraz tebessüm...Hem sizin için hem başkaları için..İç barışı için,iç huzuru için..
İki farklı insan modeli düşünün..Gülümseyen ve tebessüm eden bir model,gerilen kasılan bir başka model..Hangisi ama,hangisi tercihliniz..Hangisine ısınır,hangisiyle kaynaşır yakınlaşırsınız..
Tebessüm samimiyet ve sıcaklık verir insana..Bir yakınlık hissedersiniz böyle insanlarda,yaklaşabilir tanışabilirsiniz,hal hatır edebilirsiniz..
Güven duyarsınız..Açılırsınız..paylaşırsınız..Dert ortağı olursunuz..Bölüşürsünüz..
Ekmeğinizi,paranızı,zamanınızı..
Tebessüm olumlu ve iyi insan olma imajı kazandırır size..İç güzelliğin dışa yansımasıdır,dışa vurumudur..
Çok şey kazandırır biraz tebessüm size..Varlıktan paradan puldan daha öte bir şey..Kapı aralar başkalarına…Yaklaşılmasını sağlar size..Yaklaşırlar rahatça..Konuşur dertleşirler sizinle..Kucaklaşırlar..Paylaşırlar sevinçlerini hüzünlerini..Paylaşırlar sırlarını sakladıklarını, içte tuttuklarını..Yaklaşır size yaşlısı genci..
Yaklaşır çoluğu çocuğu,zorda ve darda kalmışı..Aç ve susuzu..
Yüzde beliren o tatlı ve sıcak tebessüm kapı aralar başka bir çok şeye..
Siz kazanırsınız tebessümle..Size yazılır her şey..Sizin hanenize..Sizin sayfanıza..
Bakın çevrenize..Bakın böyle insanlara..Nasıl bir eş,baba,evlat,ağabey olduklarına görün..Nasıl bir komşu olduklarına bakın..Bir bunlara bir de diğerlerine bakın..
Diğerleri yani tam aksi görünümde olanlara..Asılanlara kasılanlara..Tafra satanlara..Yüzü beş kat olanlara..
Mukayese edin..Karşılaştırın..Bir buna bir ona bakın..
Çevrelerine,eşlerine dostlarına..
Hangisi artıdadır onu görün..
Hangisi daha kazançlıdır onu düşünün..
…………………………………..
Ailenizden,çevrenizden en yakınlarınızdan fark edersiniz..
Görür anlarsınız..
Görürsünüz bu model insanları..
Isınırsınız onlara..
Isınırsınız samimiyetine sıcaklığına..
…………………………………
Bir tebessüm..
Çok şeyin anahtarıdır..
Onunla açılır kapılar..
Onunla aralanır dostluklar..
Onunla aşılır zorluklar..
Onunla ulaşılır uzağa ırağa
………………………………….
Neler edinilmez ki bir tebessümle, neler elde edilmez ki..
Sizi beni ve onu kazanır bir kere tebessümlü insan..
Bizleri dost ve arkadaş edinir..
Çevresini genişletir..
Dahası;
Öfkeyi, hırçınlığı, kızgınlığı def eder..
Gerilimden uzaklaştırır..
Ferahlık ve rahatlık sağlar..
Sinirleri yatıştırır..
Öfkeden uzaklaştırır..
Kemal GÜL
01.09.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.