- 1526 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sohbet 3 : Sevgiyi keşfetmek
‘’Benim içimde aşkın olmadığını, kimseyi hiç bir şeyi sevemediğime karar verdim…’’Demişsin.
Sohbet 3 :
Sevgiyi keşfetmek
Sevgiyi yaşayabilmen için önce onu kendi içinde keşfetmen gerek kardeşim.
Kendini sevmen çok önemli… Söyle bakalım bu dünyada senden başka bir …… var mı?
Parmak izin bile bir başkasında yok, her şey sana özel yaratıldı. Soruyorum bir tek böbreğini, gözünü, kalbini, dalağını milyarlara satar mısın? Bütün bunları ve daha nicelerini Mevlam sana karşılıksız vermiş, tüm mahlûkatı da sana hizmetçi yaratmış.
Tek istediği O’nu tanıman, O’nu bilmen, O’nu sevmen…
Bir çiçeği oturup hiç inceledin mi bilmiyorum? Bir kediyi derinlemesine seyrettin mi? Rüzgârı doyasıya içine çektin mi? Yediğin bir nimeti tefekkür ederek inceledin mi? (Kaç kişinin elinden sana ulaştı)
Sevmek(pozitif) ve nefret(negatif) iki farklı duygu; hangisinin senin içinde büyümesine izin verirsen, onu büyütürsün. Hangisini beslersen o büyür. Eğer geçmişte yaşadığın olumsuz kötü anıları devamlı düşünürsen negatif enerji doldurursun. İçinde bir âlem var oraya ‘’mana güneşinin’’ doğmasına izin ver. İçine sevgi doldurursan bu bakışlarına yansıyacaktır. Baktığın her şey sana başka bir güzellikte görünmeye başlayacak. Annenin, babanın, kardeşlerinin yüzüne, evinin içine, duvarlarına, perdelerine, sobaya, içtiğin bardağa sevgiyle bak. Çocukların yüzüne sevgiyle bak. Birçok çözümleyemediğin problemlerin bu sevgi ışığı ile yavaş yavaş çözüldüğünü göreceksin.
Kendini sevmezsen başkasını da sevemezsin. Her bir kul Mevlamın eseridir. Tabi ki eğer aşk istiyorsan sevdanı vereceğin gönüle de dikkat etmen gerek. Kimi kız seni cehenneme, kimisi cennete iletir. Bunu nasıl ayırt edeceksin?
Seveceğin kızda önce dindarlık ara…
Yüz güzelliği geçicidir, bir sivilce yeter onu bozmaya…
Zenginlik geçicidir, bir iflas yeter bitmeye…
Asalet biter, bir yanlış davranış zedeler, şerefi, haysiyeti…
Dindar olanı seç, huyu, ahlakı, dini güzel olanın aldığı abdestler, kıldığı namazlar çektiği tesbihler ile yüzüne nur dolar, zamanla zenginlik ve rızıkta artar, Allahtan korktuğu için yanlış yapmaz, asaletine, şerefine zarar vermez.
Şimdi şu soruyu sorduğunu duyar gibi oluyorum iyide abla ben nasıl bulacağım onu?
Önce ‘’Sen ona layık hale gelmelisin’’ namazlarını kılmalı ve her namaz sonu O’nu Allahü Teala’dan istemelisin. Bir gün bir vesile ile Mevlam nasibini karşına çıkaracaktır.
Kadere güven. Sen kendini düzelttikçe ahiret yolunda düzelecek ve güzelleşecek.
Şimdilik ablandan bu kadar bir sonraki mektupta diğer sorularının da sırasıyla cevaplarını vereceğim inşallah kardeşim.
Saygılarımla.
Mihrican Ulupınar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.