- 564 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anlamlı ve Manalı Yüz Bir Güzel Özlü Söz - 4. Bölüm (76 - 101)
Anlamlı ve Manalı Yüz Bir Güzel Özlü Söz - 4. (76 - 101)
76- Allah kuluna ne giydireceğini çok iyi bilir. Akıl verdiğine urba, vermediğine de çul, çaput giydirir.
77- Allah kuluna verdiğini geri elinden alacaksa; önce aklını, sonra ya yel, ya sel, ya da el verir.
78- Allah gözden çıkardığı kulunun mezarını bir başkasına bin bir sebeple önceden kazdırır.
79- Allah’a boyun eğmek insanı yüceltirken, kulun kula boyun eğmesi insan olanı alçaltır.
80- Allah’ı görmek isteyen, bilgi sahibi olsun.
81- Allah’tan istemek hak, kuldan istemek cehalettir.
82- Allah’tan sonra en önemli varlık insandır.
83- Ana için çocuk dünyanın yenmeyen en tatlı meyvesi; Çocuk için ana dalında tutunup durduğu ağaç gibidir.
84- Anamız bizi ölene, el işi görülene kadar sever.
85- Anasından cahil doğan her çocuk, eğitilmezse gerçek manada insan olamaz, anasından doğduğu (hayvan) gibi yaşar.
86- Atasını beğenmeyen evlada zaman tez geçer.
87- Anıtı anıt yapan taş değil, baştır.
88- Aralarında sevgi bağı olmayanların her türlü hediyeleşmeleri rüşvettir.
89- Arkasına düşüp gittiğimiz adama dikkat edelim; adam, adam olsun. Yoksa başımız beladan kurtulmaz. Çünkü ayıyı takip eden ine, yılanı takip eden deliğe girer.
90- Arzuda arzusuzlukta sonsuz yaşandığında insan “Ben”liği ilahlaşır.
91- Aslan gibi kükreyen kedi, mahallenin bütün köpeklerini başına belâ eder.
92- Eşeği aslan gibi seversen tez şımartırsın. Aslanı eşek gibi seversen, üzerine semer vurmak kolay olur.
93- Aşığın gözü kördür, koca meydanı dört yanı duvarla örülü oda sanır.
94- Aşırı gülme, (sonunda) gözyaşını oluşturur. Onun için insan, gülerken ağlar.
95- Aşırı hırs, heva ve heves; adaleti zora sokar.
96- Aşırı özgürlük insanı hayvanlaştırır. Aşırı tutsaklıkta insanı melekleştirir. İnsana yakışanı ortada durup insan olmaktır.
97- Aşk, ateştir; varlığında yanarsın, yokluğunda üşüyüp donarsın.
98- Aşk, insanı güzelleştirir.
99- Sevgi tene, aşk yüreğe dokunmaktır.
100- Aşk tutsaklıktır, insan tutsaklığı derecesinde âşıktır.
101- Aşkı sevdayı yaşamasını bilmeyen dünyaya boşuna gelip gitmiş olur.
Cahit KARAÇ
Şair, Düşünür ve Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.