- 888 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
SOMA'NIN ARDINDAN
Soma ziyaretine 20 Eylül cumartesi günü Ödemiş’ten Sayın Şevki Kayaturan’ı saat yedi civarı Torbalı İstasyonunda karşıladım. Daha sonra kendi arabamla Sivas’tan gelen aşık Metiniyi(Metin Cansız) almak üzere İzmir Terminaline doğru yola koyulduk.Bornova’dan iki arkadaş Nermin Akkan ve Cevriye Çatal olmak üzere beş kişi Soma yollarındayız. Araçta şarkı, şiir, sohbet tadında kıvamında gidiyoruz. Yol üzerinde köy kahvaltısı yaptık. Zaman zaman ilginç yerlerde resimle günümüzü belgeleyerek öğle saati on iki civarı Soma’ya vardık. Soma’dayız. Her kalabalıkta olduğu gibi yaşanan hengameler burada da yaşandı. Başta Mehmet Metin Baş olmak üzere Savaş Ünal, Ömer Sabrikurşun kısaca organizasyonda ev sahipliği yapan değerli isimler iş başındaydı. Gelen şair misafirlerin memnuniyetine çaba gösterdiler. Aksaklıklar olmuştur ama orada biz bir amaç için toplandığımızdan bir kusur aramadık da görmedik de(istemedik). Çok can alıcı durumlar hariç eğer insan bir sosyal proje içerisinde ise Konfor ikinci planda olmalıdır diye düşünüyorum. Sonuçta insanlığın fıtratında özel insanları tenzihen ; memnun etmek zordur. Ve bu anlamda Soma şiirleri antolojisi etkinliği çerçevesinde tüm bu işe emek veren arkadaşlara, canlara teşekkürlerimi borç bilirim. Teşekkürler...
Bu arada şunu belirtmek isterim burada iki Soma vardı.13 Mayıs öncesi Soma ve sonrası. Neden denilirse 15 Mart Soma’ya Sayın Mehmet Metin Baş’ın davetinde Soma’daydım. Her iki Soma’yı gördüm, 13 Mayıs öncesi ve 13 Mayıs sonrası.İnsanların kaderlerinin kedere dönüştüğü zaman. Biz ne dersek diyelim ateş düştüğü yeri yakarmış. Ve bunu gördük. Sosyopsikplojik olarak yansıtılmaya çalışılsa da içerideki hüzün koskoca bir dağ olmuş aslında. Ve tünel aradık, bir ışık aradık orada ; o havada yaşamak, acının göbeğinde yaşamak kolay değil ve olmadı da. Soma organizasyonunda Azeri dostlar, canlar da vardı. Azerbaycan Milletvekili Sayın : Ganire Paşayeva can, Türk dostu, kendisini bizden gören. S ayın Ganire Paşayeva maaşını Soma’ ya bağışlamış bir can. Diğer Azeri sanatçılar ; İlham Askeroğlu, Nezmiyye Hicran, Tahire Kederli, Sudabe Servi, Terane Sübhem, Tamamet Azerqızı, Qabil Edalet, Elli Atayurt, Ilgar Türkoğlu ve minik Abuzerli Taliba’nın katılımlarıyla ve tabi ki bizden Vural Şahin’den Zeynep Özügenç’e kadar Soma Kaymakamı Sayın Mehmet Bahattin Atçı protokolünde gereken ilgi ve nezih ortamda etkinlikler sürdü. Sabah kahvaltı sonunda yine Soma Şehitleri’ni ziyarette bulunduk. Orada yatan filizleri, fidanları gördük. Unutmayacağız, unutturmayacağız. Müsterih olunsu. Ruhları şad olsun.
YORUMLAR
etkinliklere katılmak insana huzur ve mutluluk verir.
ayaklarınıza sağlık.
gezdiniz gördünüz ve yazdınız.Katılamayan bizler size imrendik doğrusu.
kaleminize sağlık Zeynep Hanım.
BİR GARİP ZEYNEP
mehmetmacit
sağlıklı günler
mehmetmacit
Size çok da uzak değilim.saygılarımla