- 828 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
A HALİ
A.Ş.K.
Aşkın tanımını günümüze gelene kadar sayısını bilemediğimiz kadar kişi yapmıştır. Bir de beraber ele alalım bu konuyu :
Aşkın A hali :
Adam, dışarıda kibar biridir. Kadını sevdiği görüntüsü vermektedir. Eli- kolu dolu gelmektedir her defasında. Hatta onu görenler gıpta ile bakmaktadırlar bu ilişkiye. Kıskananlar bile vardır onları gizliden gizliye. Kadın, ara sıra imaj değiştirmektedir. Güneş olmadığı halde güneş gözlüğü takmaktadır. O halde bile parmağına taktığı elmas yüzüğünü ve boynuna taktığı takım kolyesini sergilemek için çaba göstermektedir.Büyük bir kavganın ardından, evinin önünde lüks otomobil gelmiştir kırmızı kurdelayla… Aşkın Ayı hali
Aşkın C hali :
Adam, kadının sevgisi yüzünden ölecek durumdadır. Kadın, ne isterse yapmaktadır. Bin bir çeşit nazını cilvesini, kaprislerini çelmeye devam etmektedir. Böyle olduğu halde kadın yine daha fazlasını istemektedir. Kadın, her fırsatta hakaret etmektedir. Aşkın Centilmen hali…
Aşkın N hali :
Kadın ve erkek her fırsatta birbirlerine aşık olduklarını ifade etmektedirler. Onlara göre özgürlük aşkı daha fazla güçlendirmektedir. Kadın istediği saatte istediği yerde, erkek de aynı biçimde hareket etmektedir. Arada bir onlar için özel akşamlarda bir araya gelip, aşklarını hatırlıyorlardır. Aşkın ne halin varsa gör hali…
Aşkın D hali :
Kadın ve adam aşkın tanımını bilmemektedirler. Fakat adam geç kaldığında kadın onu çok merak etmektedir. Geldiğinde çok seviniyordur ve onu sıkıca kucaklıyordur. Adam, sevdiği kadının yanında mutlu olduğunu hissediyordur. Sofraya koydukları en basit yiyeceklerle bile muhteşem bir şölen haline geliyordur yemek. Kadın, o güne kadar kocasından “ aşkım, sevgilim” kelimesini duymamıştır fakat yine de mutsuz değildir. Onun bakışında yakalıyordur sevgisini. Aşkın doğal hali…
Ş ı m a r t m a
Aşk kelimesinin ikinci harfi Ş. Şımartma demek. Hep derler ya kaçan kovalanır diye. Hakikaten de öyle değil midir. Hep kaçan dikkat çeker. Bir oyuncağı beğenirsiniz. Karar veremezsiniz ona sahip olmaya. Oyuncak size bakar “ Hadi beni al! Hadi beni al !” diye. Fakat az ötesinde başka birine gözünüz kayar. Onu incelemeye kalktığınızda, başka biri o oyuncağı almaya karar vermiştir. Onu eline aldığında sizin için daha kıymetli olmuştur. Oyuncak hem gitmekten memnundur, hem de kovalanmaktan.
Son harf K
Kovala beni. Aşkın anlamı kovalamacadadır. Bir yarış halinde kovalanmak ister. O zaman daha değerli hale gelir. O yüzdendir ki ünlü şairlerin şiirlerinde anlatılan imkansız aşk ortaya çıkar. Bütün insanlar her zaman zor elde edilen şeyleri elde etmeye çabalamışlardır. Amannn ne bileyim işte kararı siz verin artık. İşim gücüm kalmadı da bir de bana aşkın tarifini yaptırıyorsunuz. Bana göre aşk, karşılıksız olan sevginin saf halidir. Doğaçlama, içinden geldiği gibi. Aşk özlemektir.
Nermin KAÇAR
29.09.2014
YORUMLAR
Nermin Kaçar
Bu gün ne çok aşk üzerine yazı asıldı buralara.
Okuyacak, yorumlayacak yazı bulmakta güçlük çektim gerçekten.
Bu konuda yasaklar var cümlelerimize de.