Bir siyah (erkek) bir beyaz (kadın)
İki karıştı hücrem, Çatısı hüzün, Sabah ayazıyla ıslanmış, Upuzun yol çizerdi gözlerim...
Kızıla boyansın bu gün ölüm!
Gitmek bir erkek kadar yalnız, kalmak bir kadın kadar çaresizlik, susmak ikimiz içinde bir şans.
Gözümün önünden kaçan, kaç ışık demeti saydım biliyor musun? Gölgelerin tek renk hikayesi, içimde tüten o renk, şimdi sadece siyah! Bütün günahlarımı saklayan, gecenin en güzel saatlerini her gece bana çalan, siyah !..
Peki …Beni tamamlayan, sımsıcak tenimi ısıtan ! Şımarık bir beyaz, gülen, oynayan, bağıran bir beyaz! Onun adı beyaz. Benim adım siyah. B u yazının adı siyah ve beyaz…
Şehrimin üzerinde doğan hiçbir güneş beni yakalayamadı, kovalayamadı, bulamadı. En derin yerlerin, en soğuk ve belki de en ıssız yerinde! Beni onlar ararken; ben seni arıyordum! İki kelime içinden, iki renkten, iki ben ve sen…
Uzanabildiğim bütün elleri, sorabildiğim, konuşabildiğim bütün dillerin içinden, seni seçiyorum, seni kendime tek anlam kılıyorum… Yüzüme düşen bütün sebeplerin, nedenlerin sonucu sen! Kırık bir plaktan duyduğum son söz, sarraflardan aldığım bütün kitapların son kelimesi sen, ölen bütün bedenleri örten, son görevi yapan yine sen… Kaç sevgiliyi sardın? Kaç sevgili sana sarıldı?
Sonbahar, tek tek dalından düşen yaprakların üzerinde yazdığı şiirleri, hikayeleri, masalları tek tek topluyorum. Kırık merdivenlerden yürüyorum, bütün hayallerimi düşlerime hediye ediyorum. Üşümüşlüğü mü soğuk bir geceye, seni bütün hayatıma terk ediyorum. Kırık merdivenlerin her basamağında sana en güzel hayallerimi hediye ediyorum. Bir erkek bir kadının sokağında çaresiz bütün hayalleri iyileştirerek herkese hediye ediyorum...
Berşah-Nurhan Doğrul 27/09/2014
YORUMLAR
aH aşk ne destanlar anlatıldı ve anlatılmaya devam ediliyor ulaşılmayana yazılan özlemler destanlar,
gerçekte ne destanlar sönüyor ama ölüm ve ebedileşme yolunda atılan bir adım aşk,dünyayı kavrama ve anlama çabası aşk,kendin olma ve yetkinleşme çabası aşk,Martı Jonathan Livingston çabası aşk,(Gorki-ANA)Nilovna'nın
yurt,oğul sevgisi ve onun bütünlüğünde devrimcileşmesi aşk.
Aşk uğruna ,umut göz yaşlarına kendini veren ,bir erkek ve bir kadın; siyah ve beyaz.
Süslü yalanların, açıklı Yeşilçam sahnelerine metinleri gibi, jön ve diğerleri; renkli dünya ve siyah beyaz düşlerim ,
Hediye edilen hayatlara en güzel düşler, hayal edilen aşklara en guzel bedenler...Hibe edilen her şey günümüze.
Saygılar, Sevgiler en çoklarındannnnnn ...