AÇIKLAMA
Sevgili şiir dostları, "edebiyatdefterine" üye olalı ne kadar zaman oldu hatırlamıyorum, sanırım en eskilerden olsam gerek, edebiyatçı değilim ama edebiyata ve şiire gönül vermiş biriyim, her zaman içimden geldiği gibi yazdım ya da beni etkileyen (üzen, sevindiren- mutlu ya da mutsuz eden, kızdıran, öfkelendiren, gülümseten) her şey için söyleyecek bir çift sözüm bulunur.
Başka bir deyişle şiirlerimin ve yazılarımın öyküsü büyük çoğunlukla gerçek yaşama dayanır. Şiirlerime yorum almak için hiç bir çabam olmadı, bundan böyle de olmayacak, ancak okuyup görüş bildiren şiir dostlarımın her cümlesi de çok değerlidir.
Ben yorumlarımı, başka bir deyişle okuduğum şiirlere kendi tarzımda yorum katarak renklendirmeyi çok seven bir insanım, bütün yorumlarım ya şiirle sohbet tarzındadır, ya da o şiir için mini öyküler şeklinde. Edebi anlamda eleştiri getirecek donanıma henüz ulaşamadım.
Şiirlerimi de yorumlarımı da yazarken teknik değil yüreğimin yönlendirmesiyle yaparım, bunu yaparken bazen güncel konulara denk düştüğü de olur ve bu sayfada yukarıda değindiğim şekilde bundan aylar önce bir iki öyküsel yorum yapmıştım ve şiirin sahibi tepki gösterdi.
O makaleyi şiire yorum olarak değil de, kendi sayfamda yayına sokmam hususunda deyim yerinde beni uyardı...Böylesi bir tavrı hak ettim mi...? Bilmiyorum, çünkü başkalarının penceresinden ne gördüğünü bilemeyiz...
Demem o ki; bu hadiseden sonra sayfaya daha seyrek uğrar oldum, yorum hemen hiç yazmıyorum, sebebi de yukarıda açıkladığım durum...
Sevgili dostlar; "Kalemin daim olsun, kutlarım, çok güzel şiirdi gibi" sırf yorum yazmış olmak için yorum yazmadım şimdiye değin, bundan sonra da yazmayacağım...
Şu da bir gerçek eğer "Sevgili site sahibimiz Habib DAĞ" kardeşim engel olmasa şimdiye çoktan gitmiştim buradan ama iyi ki de göndermedi, burası kadar nezih bir başka şiir sitesi daha görmedim, tanımıyorum...
Şiirlerinize yorum yazamama sebebim bundan ibaret...
Bilginize Sunarım, içten sevgi ve saygılarımla...
Hatice AK/27.09.2014
YORUMLAR
Bir mana içermeyen şiirlere, manalı yorum yazarsanız, olacağı bu sanırım. Her cümle kuran, şiir yazamaz. Ayrıca o cümleleri birde kibir üzerinden kurmuşsa, yazık o şiirleri okuyana.
Şiir, söyleyenin duygularının bir itirafı. Bence yoruma bile gerek yok. Burası yazı ve şiirlerin paylaşıldığı bir site, edebi bir site olsaydı, inanın burada yazanların sayısı şuan kinin 1/4 bile olamazdı.
Üzülmeye bile değmez.
Saygılar, sevgiler
Sevgili Haticem.
Önce merhaba canım. Bu camiada gerçek yorum yazan nadir katılımcılardan birisin canım acaba nasıl yorum yaptı diye merak ettiğim nadir kalemlerden birisin.
Sevgili bir tutam hayatın dediği gibi her zaman ve her yerde ulaşamadığı ciğere mundan diyen birileri olur.
Sen yazmaya devam et biz zevkle okuyalım canım hoşça kal ilhamın bol olsun.
Ben de bazen sensizliklere kızıp bir müddet çekiliyorum ama değer verdiğim dostların özlemi ağır basıyor. Hoşça kal canım sevgiler
Doğru söyleyeni, dokuz köyden kovarlarmış.
Ancak,
eleştiriyi bile,
gönül kırmadan yapabilmek,
en za şiir yazmayı becerebilmek kadar önemlidir.
Ve,
don ıslanmadan balık tutulmaz derler bizim yörelerde.
Bir de,
hamama giren terler.
Çok takılmamak lazım hazımsız insanlara.
Güzelliklerinizi sergilemeye devam edin bence.
Şiirlerinizle de, yorumlarınızla da.