Özel Anlam
Bir arkadaşımız anlatıyor çok eskilerden, üniversite yıllarından..Öğrencilik dönemlerinden..İlgiyle dinliyoruz,ilgiyle, can kulağıyla ve pür dikkat..
Hiç duymamış işitmemişim diyor..Adamın adı Bakır,soyadı Demirkol diyor..Yani adı da metal soyadı da diyor..İlk kez işitmiştim Bakır’ı,Bakır’dan da isimim mi olurmuş derken sonradan işittim soyadını, o da Demirkol’muş,doğrusu hayretime gitti diyor..Tam bir metal çağrışımı yaptı bu isim bende diyor..
Bir tek kendisinde değil,
Aynı şey bizim için de geçerliydi..Biz de ilk kez işitmiştik arkadaşımızdan ve çağrışımdan öte metal kokusu alır olmuştuk bu isim zikredildikçe..
Bir farkı vardı arkadaşımızın bizden, görüp tanımıştı..Merhabalaşmış,konuşmuş,oturup kalkmış, hal hatır etmişti ama biz tanımıyorduk..Sadece duyuyor işitiyorduk..O nedenle merakımız büsbütün artıyordu..Nasıl birisidir,cidden tam adına soyadına uyar birisimidir,sert ve katımıdır,eğilmez bükülmez midir hep bunları düşünüyorduk..Zihinde işte bu metal çağrışımı olmuştu ya cidden biz farklı düşünür olmuştuk..Ta ki yıllar sonrasına bizzat karşılaşıncaya,tesadüf edinceye kadar..
…………………………….
Ziyaret amaçlı bir yerdeyiz..Vaktimiz kısıtlı..Oturup bir çay içeceğiz ve ayrılacağız hemen oradan..Konuşuyor,sohbet ediyoruz ama iş takibi de sürüyor görüştüğümüz arkadaşın..Telefonlaşıyor,çağırıyor,birebir yüz yüze temaslar sürdürüyor..Odasına giren çıkanla da usulen bizi tanıştırıyor..
Kapısını tıklatarak birisi giriyor..
Dalgalı,aksaçlı..
Bıyıkları kırarmış..
Orta boylu küt..
Halim selim ve yumuşak..
Yabancı olduğumuzu seziyor ve bize yöneliyor..
Merhaba hoş geldiniz, ben Bakır Demirkol diyor..
Elimizi sıkıyor..
Narin ve kibarca..
Oldukça medenice..
Soruyor ilk gelişiniz mi buralara diyor..
Ayrılmayın misafir edelim sizi diyor..
Gezdirelim tozduralım, başka fırsat bulamazsınız,bir daha yolunuz düşmez buralara diyor..
Tüm inceliği,nezaketiyle ve zerafetiyle..
…………………………….
Evet evet..Arkadaşımın arkadaşı..Yıllar önce hikayesini dinlediğim arkadaşı..
Meraklandığım,merak ettiğim arkadaşı..
Onda metal çağrışımı yapan,bizde metal kokusu veren arkadaşı..
…………………………….
Nedense açmıyorum konuyu..Sizi çok dinledim,merak da ediyordum demiyorum..Nedense girmiyorum hiç o konuya ve ilk kez tanıyor gibi yapıyorum..
Basbayağı bizim gibi adam Bakır bey..Hem de adam gibi adam..Nezakette kibarlıkta üzerine yok..İlgide alakada üzerine yok..
Biz başka başka anlamlar yüklüyorduk hiç tanımadan ona..
Adı Bakır soyadı Demirkol ya..
İlk çağrışım bir alaşım ve karışım hissi..Bir soğukluk ve donukluk hissi..Sertlik hissi.
Oysa tam aksi.
Düşünülenlerden bütünüyle farklı..
……………………………..
İsim üzerinden değerlendirmeler..
İsme özel anlam yüklemeler..
İsmi yüceltmeler..
Olduğundan büyük göstermeler..
……………………………..
Var toplumda bu gibi durumlar..
Diyelim Han Hakan Kağan koyuyorsunuz,sanıyorsunuz ki fetihler yapacak..
Cenk,Cihangir koyuyorsunuz kıtalar aşacak..
Sonradan anlıyorsunuz olmadığını..
Yani isme Yiğit demeyle yiğit olmuyor..
Cengaverin ismini vermeyle cesur olmuyor..
İşte adına Bakır, soyadına Demirkol denilmeyle de sert ve katı olmuyor..
Tam tersi de olabiliyor..
Halim selim..
Sakin...
Kemal GÜL
11.08.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.