'' Bu kıyafet, bu ülkeye dar geliyor.''
Bugün ülkemiz öyle bir hal almış ki, 7-8 yaşında ki çocuğun elinde dokunmatik telefon, tablet vs.. Sonra aileler şikayet ediyor. Neden kitap okumuyor? Normal değil mi? Küçük yaştaki çocuk daha belli başlı şeyleri öğrenmeden, teknolojinin dünyasında kayboluyor. Sorun çocuğun teknolojiden yararlanmasında değil, sorun çocuğun hazıra alıştırılması.. Aileler çocuğu mutlu olacak diye, her istediğini yapıyor. Peki ya sonuç? Hazıra alışmış, tembel, her istediği olacak sanan bir nesil.. Bugün bir çocuğa eski bir telefon versem açmayı bilmez, beğenmez. Çünkü yükseklerde uçurulmuş. Yaşı biraz daha büyütelim.17-18 yaşlar.. Bir yarıştır almış başını gidiyor. Gençler arası gösterişten başka bir şey değil bu! Ve sonra oluşan sınıf farkı! Anlam veremiyorum. Nasıl oluyor da aylık geliri askeri ücret olan bir ailenin bireyleri bu denli lükse erişebiliyor? Bazen ekmek parası bulamayan insanlarımızın ellerinde android telefonlar, tabletler görmek bir çelişki değil mi? Olay şu, tabiri caizse beynimize tecavüz ediliyor. İnsanlarımızda bir Batı etkisi, bir özenti almış başını gidiyor. Bayrağı taşıyansa kapitalizm! Daha yetişmeye başlarken bireylerin beyinlerine tecavüz ediliyor. Giyim tarzları, yaşama şekilleri, müzikler, geçmişi inkar etme, benliğini reddetme vs. gibi daha birçok şeyde bireyler özenti esiri oluyor. Türkiye gibi yaşam standartları çokta yükseklerde olmayan bir ülkede bu kadar lükse düşkün olma eğiliminin başka bir sebebi olamaz diye düşünüyorum. Bireylerimizin hala anlayamadığı bir şey var. Biz Batı değiliz, Anadoluyuz! Yeri gelir yer sofrasına kuruluruz, yeri gelir şalvar giyeriz. Yüzlerce yıl bu cihana hükmetmiş Osmanlı’nın torunlarıyız. Hoşgörünün, adaletin, dinin simgeleriyiz. Hristiyanlık için bozulmuş din deniyor. Evet, bu böyle.. Peki ya şuan Müslümanlığın getirildiği statü ne? İslam bozulmadı, kitabı aynı lakin uygulamaya koyan insanlar.. Müslümanım diye geçinip yardımı esirgeyen, paylaşımcı olmayan, namaz kılmayan, başını kapatıp geri kalan yerleri ortada olan insanlar ne olacak? İslam bozulmadı, sadece insanlar kendi kılıflarına uydurdular. Yetişen nesillerde kimliğini bulamıyor. Kim olduğunu, nereden geldiğini, örf ve adetlerini, atalarını tanımıyor. Sorun şu ki, kimliğimizi kaybettik ve yeni kimlik arayışındayız fakat oradan buradan toparlayıp kendimize uydurmaya çalıştığımız kimlikler üzerimize yakışmıyor. Bir öğretmenim bugün ki durumumuz için derste şunu söylemişti: ’’ Bu kıyafet, bu ülkeye dar geliyor.’’ Yeniden cihana hükmetmek, adaleti, hoşgörüyü dünyaya yaymak için önce benliğimizi, kimliğimizi bulmalıyız.
-Merve Yıldırım
YORUMLAR
Güzel bir yazı.
Gerçekten konu çok anlamlı işlenmiş.
Cümleler çok anlaşılır ve akıcıydı.
Bir de paragraflara bölünmüş olsaydı var ya,
tadı katmerleşecekti.
Yine de çok güzel.
Tespitler harika.