- 516 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BEN BİR VİRÜSÜM
BEN BİR VİRÜSÜM
Virüs insan vücuduna nasıl girip yerleşiyor ve çoğalıyorsa bende öyle olmalıyım.
İnsanların önce kılıçla sonra mermiyle ve hiç eksik olmayan yalanlarla
köleleştirdiği İnsanların bulunduğu bu sistemde ben bir virüs olmalı ve mümkün olduğunca çoğalmalıyım tedavimi bilmem kaç trilyonluk modern sömürü kurumları bulamamalı sistem benim ile çökmeli, sistemin içinden atmaya çalıştığı bir virüs olmalıyım.
Daha ilkokuldan itibaren yoğun ve anlamsız ders kitapları içine atılan çocukların
ve ‘’ bu çocuklar cevap şıkkı olmadan cevap veremiyor ve düşenemiyor’’ diyen cahil hocaların bulunduğu sistemde bu ülke olduğu yerde kalmaya mahkum.
Dünya büyüklerinin yeni politikası insanları düşünemeyen ve üretemeyen
( yani isyan etmeyecek) insanlar yetiştirmek onlara kendi başkanlarını seçtiğini zannetmelerini sağlamaktır. Trilyonlarca yatırımlarla desteklenen futbol toplumun gazını almak için ideal bir sistem
gladyatör oyunlarından esinlenilmiş olsa gerek inanılmaz derecede zekice bir
düşünce. Oynadıkları oyunlarda level atlamaya çalışan bir nesil ne kadar tehlikeli olabilir?
Lise hayatınızı düşünün hocaların içeri girip ve ‘’siz para kazanmak istiyorsanız öğrenmelisiniz.’’ Dediklerini hatırlayın sistem onların kafalarına para kelimesini
O kadar iyi yerleştirmiş ki, öğrenimin dahi paraya giden bir yol olarak göstererek başlıyorlar.
Ve konuşmaları arasında ‘’ her şey para demek değil’’ derken kafalarında öyle bir soru işareti oluşuyor ki bir an söylediklerine kendileri dahi inanmıyor.
‘’zamane gençliğinin aklı bir karış havada’’ diyen hocalar okul kapısının önüne dizilip
saç kontrolünde kenara çağırdıkları öğrenciyi eğer ‘’senin derslerin niye kötü’’ diye sormuş olsalardı ya da ‘’senin suratın niye asık bir derdin mi var’’ diye sorsalardı sadece bir anlığına orada parayla durduklarını unutup, işte o zaman bahsettikleri ama kendilerinin dahi bilmediği ideal gençlik yetişmeye başlardı.
İngilizce hocası sınıfa girip şöyle demeli ‘’ siz hayata başka bir açıdan bakmak istiyor, farklı düşünebilmek istiyorsanız, başka bir dil size bunu sağlar’’ demeli
Biyoloji hocası sınıfa girip ‘’siz hayatın amacını ve onun ne dediğini anlamak için biyoloji öğrenmelisiniz mesela dışarıdaki şu ağaç binlerce canlının yaşamında etkili rol oynuyor,
yüzlerce canlıya ev sahipliği yapıyor. Yani o ağaç hareket etmemesine rağmen doğa sisteminde çok önemli bir yeri var peki sizin bu sisteme etkiniz bu ağaç kadar var mı. İşte biyoloji size bunu gösterir’’ derse nesil neden okul sırasında olduğunu daha iyi anlayacaktır.
Gençlik kafalarını uykudan kaldıracak önce kitaplara sonra kalemlere sonra kağıtlara koşacaklar ve yeni fikirler ile sizin sömürüldüğünüz dünyaya dur diyecekler,
İşte iktisadi dünyanın virüsleri böyle yetişir.
Mustafa Onur Orhan
YORUMLAR
Türkiye'nin aksayan taraflarının pek azına değinmişsiniz. aslında 'öyle bir yazı yazacağım ki tüm kurumlar varlığından utanacak, sistemi mahvedeceğim' demek isteyen bir makale olmuş. ben şuna çok takılırım; neden her belediye bir kaç yıl sonra genişletmek zorunda kalacağı kadar dar yollar yapar? işte bence kilit soru budur, tüm anlayışımızın açık birer göstergesi dar yollardır. sonra edebiyata sıçramalıyız, neden bu ülkeden gerçekten bir yazar çıkmaz, sonra dandik filmlerimizi eleştirmeliyiz, şu soru da çok geçmeden karşımıza zank diye çıkar; popüler bilim hakkında yazan yazarlarımızın neden hepsi amatör ve ısrarla din düşüncesiyle bilimi harmanlamaya çalışırlar. belirtmek istediğiniz gibi eğitim anlayışımızdan kaynaklanan direkt bir problem yok bence. nihayetinde ülkemiz insanı bir sınavı kazanabilmek için yeterince filozof oluyor. peki ya sonrası?
mustafaonur.orhan
İlginç.
Komünizmi mi anlattınız?
Azerbaycan'dayım da...
Gürcistan'da da bulundum bir süre.
Dünyadan silinen o saçma sistem de aynı tariflediğiniz gibi yapardı.
Spor yap, sanatla uğraş.Bu ülkelerin insanları, hala o alışkanlıklarından vaz geçemediler.
Bol bol spor yapıyor, sanatla uğraşıyorlar.
Düşünme yok...
Yargılama da...