- 595 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
DEDENİ ATALIM DA MİLLET SEVİNSİN
Türk siyasetinin “Anadolu Fırtınası” lakaplı bilgesi Osman Bölükbaşı’nın inişli çıkışlı siyasi hayatı sık sık hapishane koğuşlarında geçmiştir.
1946 yılında Demokrat Parti’de başlayan siyasi hayatını, İsmet İnönü’ye karşı yumuşak muhalefet yaptıkları gerekçesiyle, daha sert bir siyasi mücadele içinde yer almak için bir yıl sonra Demokrat Parti’den ayrılarak, 1948 yılında arkadaşlarıyla Millet Partisini kurarak katıldığı ilk çok partili seçim olan 14 Mayıs 1950 Milletvekilliği Genel Seçimlerinde memleketi Kırşehir’den milletvekili olarak Meclise girdi. Türkiye genelinde Millet Partisi bir milletvekili çıkartabildi o da Osman Bölükbaşı idi.
Osman Bölükbaşı’nın uzlaşmaz, doğrucu ve şahin tabiatlı siyaseti 1953 yılında laikliğe aykırı bulunarak Millet Partisi kapatıldı.
Türk Halkı mağdur siyasetçilere karşı vefa göstermeyi seven meşrebiyle 1954 seçimlerinde bütün "evet" oylarını Osman Bölükbaşı için kullandı. Sen misin bunu yapan.. Osman Bölükbaşı’yı hapislere atmaktan yorulan Menderes Hükümeti hızını alamayarak bu kez de Kırşehir’i il olarak cezalandırarak Nevşehir’e ilçe yaptı.
Bu gülünç durum, zulüm ve ayıp uzun sürmeyerek Kırşehir eski ilçeleri olan Avanos, Hacıbektaş ve Kozaklıyı ve Osman Bölükbaşı’nın doğduğu köy olan Hasanlar Köyü’nü taviz olarak Nevşehir’e terk ederek yaralı ve yorgun kılıç artığı bir savaş gazisi gibi Haziran 1957’de tekrar il yapıldı. Türkiye’de siyasi hıncın, ali yazar veli bozar melodramı bu olsa gerek..
Osman Bölükbaşı bu.. Erciyes dağının karlı zirvesini seyrederek büyümüş, uçsuz bucaksız Orta Anadolu bozkırının ruh iklimini içselleştiren sert tabiatı dur durak bilmez bir Türkmen yiğidi. “Hayalleri olan insan durdurulamaz.” sözü sanki O’nun için söylenmiş.
Küllerinden yeniden doğacak kadar hedefine kilitlenmiş olan Osman Bölükbaşı Ekim 1957’de yapılan seçimde yeniden milletvekili seçilir. Ne yazık ki Ankara Merkez Cezaevindedir. Yeminini 10. Koğuşta mahkumlar önünde yapar..
Osman Bölükbaşı, 1959 yılındaCumhuriyetçi Millet Partisi ile Köylü Partisini Cumhuriyetçi Köylü Millet Partisi adıyla birleştirip Genel Başkanı olmasından ötürü Demokrat Parti’ye karşı güç birliği yaptığı gerekçesiyle 10 ay cezaevini konulur.
27 Mayıs Askeri Darbesinden sonra da siyasî kadrolarla yıldızı barışmayan Bölükbaşı
CHP ile CKMP koalisyon kurunca, Partisinden 28 arkadaşıyla ayrılarak Millet Partisi’ni yeniden kurarak siyasi hayatına devam eder.
1965 yılında Millet Partisi Suat Hayri Ürgüplü’nün kurduğu hükümete katılIr fakat, Osman Bölükbaşı kabineye girmez. Genel Başkanı olduğu Partisi’nin katıldığı hükümete bile eleştiriler yöneltir. 1959 da kendi kurduğu CKMP’nin 1969 da Milliyetçi Hareket Partisi olarak isim değiştirdiğine tanıklık eder.
Türk Siyasetinin ak saçlı bilgesi siyasi hayatında çok yaralanmış şahsiyet olarak bir sohbet esnasında Süleyman Demirel kimi dostlarına kırgın olduğunu belirttiğinde elini kalbinin üzerine götürerek “burası Karacaahmet Mezarlığı” der. Aynı zamanda şair de olan Osman Bölükbaşı dostlarına halet-i ruhiyesini anlatırken şu sitem dörtlüğünü nakleder.
Bazen bahar gibi bazen kış gibi,
Bazen rüya gibi bazen düş gibi
Şahin pençesinde yavru kuş gibi
Yedi de bitirdi dert beni beni
Seçim meydanlarının “Anadolu Fırtınası” bütün bu üstün özelliklerine ilaveten son derece nüktedan bir özelliğe de sahiptir. Nüktedan yapısı, hitabet kabiliyeti ve lider özelliği ile meydanları tıklım tıklım dolduran Osman Bölükbaşı, Orta Anadolu tarımsal nüfusuna ses olan nefes olan bir mıknatıs insandır.
Bir gün uçak yolculuğu yaptığı esnada, aynı uçakta İsmet İnönü ve torunu Ayşe Gülsün Bilgehan da yolculuk etmektedir. İsmet İnönü torununa:
- Gülsün yavrum git Osman amcana deki “dedem gönderdi. 10 lira verecekmişsin, uçaktan atacakmış, bulan bir köylü sevinecekmiş de der.
Gülsün mesajı aynen iletir. Osman Bölükbaşı:
-Gülsün yavrum var dedene benden selâm götür. “Osman Amcanın verdiği bir 10 liradan ne çıkar, sadece 10 lirayı bulan bir köylü sevinir. Dedeni atalım da bütün millet sevinsin” der.