- 1306 Okunma
- 9 Yorum
- 5 Beğeni
NAMAZ DA GÜLMEK
NAMAZ DA GÜLMEK
(aslında bu bir fıkıh sorusu. Bende hasbel kadar fıkıh bildiğim için yazıma geçmeden cevabını vermek istiyorum:
Bir insan namaz kılarken gülerse ne olur?
Cevap: eğer kendi duyacağı bir sesle gülmüşse namazı bozulur. Namazı tekrar kılması gerekir.
Ancak gülmeyi sesli yapar ve yanında ki biri duyacak kadar ses çıkarsa hem namazı bozulur hemde abdesti bozulur. Tekrar abdest alıp namazını tekrar kılması gerekir.)
Şimdi yazıya geçiyorum
Benim yakın bir komşum var . adam 80 yaşın üstünde. Ama hareketleri hep çocukça. Hayatı gır gır şamata üstüne kurulu. Başkalarını güldürmek için yapmadığı şaklabanlık kalmaz.
Bu adamın son zamanlar da diline bir kelime dolandı. ARKADAŞ. Bunu birazda yöresel lehçeyle söylüyor. ARKEDEŞ. Her sözün başında ve sonunda bu kelimeyi mutlaka koyuyor.
- Arkedeş nerden geliyorsun arkedeş
- Arkedeş nereye gidiyorsun aekedeş
- Arkedeş hoş geldin arkedeş
- Vb.
Tabi belli süre sonra bu kelime artık kabak tadı veriyor. On dakika konuşsan bu adamla belki yüz defadan fazla arkedeş sözünü duymak bıktırıyor insanı.bıkmaktan öte sinirlendiriyor. Çıldırtıyor.
-yahu şu arkedeş demeyi bırak diyorsun
-Tamam arkedeş
-bir daha demem arkedeş
İşte bu adamcağız bir türlü bu kelimeyi bırakamıyor.
Geçen gün ikindi ezanı okundu ve camiye girdik . 8-10 kişiyiz sünnet kılındıktan sonra kamet getirildi ve farzı kılmak için imamın arkasında saf olduk. İmam tekbir alınca da bizde imama uyup namaza başladık.
Ve kapı açıldı bu adam yükses sesle konuşarak camiiye girdi
-arkedeş başladınız mı aekedeş
-Arkedeş beni niye beklemediniz arkedeş
Tabi biz namazdayız bu kendi kendine konuşuyor….
Kendi kendine konuşarak safa katıldı yine bize duyuracak bir sesle niyet etmeye başladı.
-niyet ettim arkedeş senin ırızan için ilkindi namazının farzını kılmaya uydum imam arkedeşe….
Ve koptuk o anda … ilk fığ diye gülen imam oldu. Peşinden hepimiz güldük.. ama ne gülme belki 5 dakikadan fazla karnımız yırtıla yırtıla gözümüzden yaşlar gele gele güldük. Adam bizi güldürdüğü için o kadar mutlu ki adeta zafer kazanmış komutan gibi gururlu.
Gülmemiz geçince tekrar abdest alıp camiye girdik ama her kes hala gülme krizinde namaz kılmak ne mümkün…
Zavallı imam bir hafta izine ayrıldı (ne zaman caiye gelsen beni gülme tutuyor ) diye . on-onbeş gün camiye gidemedi bende. Evde de kıldığım namazları ancak birkaç tekrardan sonra tamamlayabildim