- 1326 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR AŞK VE BEN
ŞİİR AŞK VE BEN
--------------------------------------------------------------------------------
Şir denen aşkla hayatımın hangi dönemecinde çarpıştım hatırlamıyorum.
aklınız uçuverir şiir denen sevdaya tutulunca,genç yaşınızda asırlık çınar sanırsınız kendinizi yada ilerlemiş yaşınıza rağmen onsekizinde genç kız oluverirsiniz.Bir yeraltı gölü gibi yapayalnızdır yüreğiniz.Dumansız bir çoban ateşi olursunuz karanlık dağlarda,yalnız bir çam,bir tutam kekik kokusu,.yada el değmemiş beyaz bir kar tanesi motifidir bedeniniz.sereserpe uzanır yatarsınız dağların bağrına
şiir olaşılmamış sevgiliye ağıttır,halkın dilidir yüreğidir.sevdanın dile gelmesi sevdanın konuşmasıdır.Notasız bir şarkı hayatın taaa kendisidir şiir.çatlayan dudğınızda çiğ tanesi aşkın taaa kendisidir şiir.
YUNUS’U YUNUS yapan yollar değil MECNUN’U MECNUN yapan çöller değil aşka giden yoldur YUNUS’U YUNUS yapan. Aşk için çüğnenen aşka giden çöldür MECNUN’U MECNUN yapan.kısacası şiirin özüdür aşk.insandır,doğadır,vatandır,sevdalıya gönül gözüyle bakmaktır şiir.Yaratılandan yatan’a doğru uzanan çileli bir yolun yolcusudur şair.
SICAK BİR SOMUN GİBİ
ELİME VERDİLER SEVGİNİ
NİMETSİN DİYE
KORKUP YARADANDAN
ASLA YERE ATMADIM SENİ
mısralarını yazarken içimde kopan fırtınamıydı,sitemmiydi,özlemmiydi benden başka bilen asla olmayacaktır.ama bir yerde bir zamanda bilinmez ki bir aşığın dugularına tercüman oluvermişim.dünyada aşk ve sevgi oldukça şiirde varolacaktır.
şiir yıldızların bir şelale gibi yüreğe akmasıdır.ayın güneşin gözlerimize dolum orada dünyaya bakmasıdır.dumansız bir çoban ateşinin gizli gizli içini yakmasıdır.Veysel’in yedi yaşında kaybolan gözlerinin şiirde sazda yeniden dünyaya bakmasıdır.Ot kokan toprakların her bahar salkım ağaçlarında canlanması,toprağa düşen,havaya düşen,suya düşen,yüreğe düşen cemredir şiir
İşte benimde yüreğime dördüncü cemre gibi düşüverdi şiir.gün olur tanımam kendimi,gün olur ağlar gibi gülerim,gün olur güler gibi ağlarım.bazende küserim ona.gidipte gelmeyen sevgili gibi bekletir,özletir yağmura susamış toprak gibi sinemi çatlatır bekletir o tatlı sarhoşluğun tılsımını özletir.....ve bir gece yarısı güneş yanığı elleriyle kapı tokmağımı tuar ansızın.işte o an mutluluğun en kuytu denizlerine kıcaklayıp atıverir beni.yada o bana küser sabırsız bir sevgili gibi dökülüverir gözlerimde bulgur bulgur.
Oysa bu iklimin baharlarında şiir olmasaydı,yanmasaydı yüreğim böyle deli bir sevdaya beklermiydim onu böyle pervasız.dökermiydim gözlerimden bir genç kızın saf göz yaşı gibi.asıl olan şu ki ben şiire sşığım şiir benim umarsız sevdam.
Bildiğim tek gerçek var:Şu kokuşmuş,köhnemiş,sevdanın bir pula alınıp satıldığı,köşe başlarını ensesi kalın para babalarının tuttuğu dünyada gerçek sevdaya aşka ihanet eteyeyen şair yüreğini meskaen tutan şiir,hep yanımda kal; bırakıp gidenleren olma! .gençlikte güzellikte bir gün şekil değiştirir,ama güzel bir yürek asla’ sen benim gülümsün şiir bende de sana dem çeken bülbül..beni terkedip solma emi..
Şiirde şiirde sevgilerin en durusunu yaşamak mısraların arasında kaybolmak isterdim ama son mısradan gerçek hayata dönüş.Olsun ben hayatı şiir gibi de yaşarım.Kimi gün bir sokak çocuğunu yüreğinde yatarım,kimi gün bir işçinin alın terinden akarım,ki gün sobasız bir evde bedenimi odun diya yakarım.Kosacası gerçek hayatın içinden şiirin o uçsuz bucaksız ummanına kıyıdanda bakarım.ve dudaklarımda deniz tadı kalan sevgili gelmesede gerçek hayatın içinden o bilinmez limana yelkenler fora deyim sessizce kaçarım.ardımda bir kaç mısralık göz yaşı kalır.belkide bir nisan yağmurunda yağarım toprağa kimbilir..
Mısra mısra yudumladığım hayata şiirlemi başladım bilmiyorum ama.hayatımın mısrasına kadar şiirle yaşamak istiyorum.
İyi ki yüreğimde açmışsın şiir
İyi ki sana aşık olmuşum
İyi ki bir kolye gibi seni yüreğime takmışım
Azat etme beni dldana konmuş ıslak bir serçeyim.Yüreğim sana daima açık. Gönül bahçeme gel canının istediği yemişlere uzan hep sana şiir koktum hep sana özlem şiir bahçemin şiir gülü seni seviyorum ve o bahçede şair olmaya çalışıyorum....