ASKERE MEKTUP
Peg mühderem Himmed abey….
Nasılsan eyimisen ?... Saglıgın sihhatin eyidir inşallah…? Hele beni sorar isen bu aralar eyi degilem..Bagırsaklarımı bozmuşam circir olmuşam…. Melun, olur olmadıg yerlerde , bana yooglama çekiy…..
Bubam ve anam çog şügür eyiler … Darlada debelenip durmagdalar.. Geçenlerde çegirge sürisi darlayı basdı… Bubam hepciğimizi darlada çegirge avına çıgarmışdir… Allah seni inandırsın.. Demizleyene gadar imanımız gevremişdir… Ne fırıldag şeylerdir.! …. Hep barabar adlaya zıplaya bir hal olmuşiz… Bir ara bubam yagalacam diye agacın dibine gadar gelmişdir.. Gafayı agaca geçirmişdir.. Anam davul olmuş gafasını derede yıgadı ama yog ! banamısın dimedi.… Sonra bizim begci Hüseyinin ineginin dezeginide sürdi.. Niye diyersen onun poku gafaya eyi geliymiş …Fegat bubamın gafadagi davul inmedi…
Gızlarda bildigin gibi.. Geçenlerde Hilmiye’yi bir davarogli davarla yagaladım… Gigirdeyip gıridiydi … Görende depem admışdir... Buldum bi odun.. Girişdim igisine de… Oglan dazı gibin gaçdi… Hilmi’ye hanımda ahanda şuraya yazıyrem gafasını bir dahan dışarı neyin çıgardamaz…
Hayriye ise bildigin gibi megtebe gidiy.. Büyüyünce hegim olacam diy.. Dersleride peg eyi .. Elinden gidap hiç düşmi.. Anam geçen davuglara yolladı yımırda doplamaya… Elinde gidap, yımırdaları sallaya sallaya geliymiş… Daşa dagılıp hepciğini gırmış… Anamın elinden gızı zor aldıg.. O gün gapıya gelenlere yımırda olmadıgını söylesin diye… Hayriye’yi ayagda nöbede digmişdir…
Heee işte ödegiler böyledir… Ama Neneyi sual edersen… Ahanda işde orda durasan… Aman gorgmayasan…Nenenin saglıgı yerindedir çok şügür.. Ama yerinde durmiy…
Dün garga pokunu yemeden galgmışdir.. Davarların yanına gidmişdir.. Süd sagayım diye.. Sankim süd sagmak ona galmışdir…! Hani gara şimşek olan inegimiz vardır ya.. Heh bildinmi… Onun depigini yemişdir… Neneyi göyde aramadıgımız yer galmamışdir.. Sonra Hayriye ahıra bagmayı agıl edmişdir de… Neneyi ahırda baygın bulmuşiz.. Allah’dan baydar Ali abey , deli başçavuşların Hasana gelmiş de , Nene’ye bagıp… Sogan goglatmişdir… Nene’nin de gafasının ardı şişmişdir…. Elledmiy, dogundurmiy…. Gıçınızı galdırıp südleri sagsaydınız diy…
Hepciğimize çooog gıziy… İşde Nene yerinde durmiiiy.. Fişeg yudmuş gibin dolaşiy…
Himmed abey biliyem.. Sen asıl Dürdane’den habar begliysen… Dürdane eyidir…Yolunu gözliy.. Hele gelende Artıgın dügünü yapsak diy… Hilmiye’den geçen gün senin tumanını istedigini duymişem… Hilmiye hele ne edcen Dürdane abla dediginde… Ona sarılıp yadacagım.. Goglaya goglaya uyuyacagım dedi… Hele göriymisen seni ne gader özlemişdir… Ama bilesen hepciğimizde seni özlemişiz.. Dezgereyi alıp gelmeni bekliyig.. Bubam davul zurnayla göyün meydanında halay ederiz olgumu garşılarız diyi… Hep barabar o güni beklig…
Allahın izniylen gelesen…!
Peg sevgili Himmed abey ardıgın sadırlarıma son vermem gereg… Anam sesleniy… Boyu posu devrilesice hele bi ses ver diy…! Darlaya gideceymişiz…
Önce ellerinden.. Sonra o gösel yanaglarından öperem… Saglıgına sıhhadine eyi bagasan .. Haaaa… Accıg daha dişini sıgasan… Az galmışdır….
Asger agalara da selam edesen.… Her birine diyesen unudmayasan…!
Güççüg gardaşın… Hidayed….
17 / 09 / 2014
YORUMLAR
Hoş bir asker mektubu olmuş gülümseten keyifli bir yazı kutlarım.
Kaleminize gönlünüze sağlık
Saygı selamlarımla.
degaje8
Nere lehçesiydi bu?
Doğu Anadolu herhalde.
Çok güzeldi.
İlgi ile okuduk, tebessümlerle bitirdik.