Tatili Olmayan Meslek
*ANNELİK*
Tatili olmayan meslek olan anneliğin belli bir okulu yoktur. Annelik bir yerden mezun olarak edinilen bir meslek değildir. Tüm dünyanın kabul ettiği kutsal bir meslektir.
Günlük hayatta çalışılan her işin muhakkak hafta sonu tatili olmaktadır. Akşamları eve geldiğinizde dinlenme imkanınız vardır. Gece olduğunda yatar ve sabah olduğunda tekrar işe gidersiniz.
Ancak annelik öyle değildir. Annelik öyle bir meslektir ki, belirli bir çalışma saati yoktur. Günün her saati çalışmak zorunda olmakla birlikte her gecede çalışmaktadır. Üstelik hafta sonu tatili de yoktur. Bütün bu çalışmalara rağmen alınan bir ücrette yoktur.
Aldıkları ücret; “evdesin oturuyorsun, bir de yorgunum diyorsun, ben işten geldim yorgunum bebeğe bakamam, zaten bir izin günüm var rahat bırak beni” şeklinde ağır bir yüktür.
Sizler her işten gelişinizde önünüze yemek koyan kim? Dinlenmenize olanak sağlayan kim? Bebeği susturarak kafa dinlemenizi sağlayan kim? Evi derli toplu bulmanızı sağlayan kim? Sabah size kahvaltı hazırlayan kim?
Elbette “hayıflandığınız EŞİNİZ…”
Bebeğin acıkması, ihtiyaçları, evin temizliği, yemeği, eşlere hizmet, gece gündüz bebekle ilgilenmek, uykusuz kalmak ve daha bir çok durumun üstesinden gelen Annelerin dinlenmeye de hakkı yok mu?
Onların hiç mi izin günü olmayacak?
Eşinin yükünü hafifletmeyen beyler… Sözüm sizedir.
*En azından hafta da 1 kez çocuklarınızı dışarı çıkarırsanız, eşleriniz rahat bir nefes alacaktır.
*EŞleriniz çocuklarla ilgilenirken evle ilgili herhangi bir işi yapabilirsiniz.
*Ev işi yapmak zor geliyorsa, siz çocuklara bakarken eşiniz ev işlerini halledebilir.
*Unutmayın! Bu evliliği yaparken tek kişi olarak değil, çift kişi olarak yaptınız.
*Çocuklara da beraber sahip oldunuz.
Bu nedenle her yükün üstesinden beraber gelmeli ve birbirinize yardımcı olmalısınız…
YORUMLAR
Aslında "anneliği" meslek olarak da görmemek lazım.Çünkü "ana" olan herkesin "analığına" içgüdüsel olarak neredeyse koşar.
R.Bach'ın "Martı" romanında,sürüden ayrılan "martı"nın şöyle bir gerekçesi aklımdadır hep:Uçmak,benim için bir karın doyurma aracı değil,bir yaşam biçimi olmalıdır der ve uçar gider...Buradaki "uçmak" yerine,"anneliği" koyarsak durum net olarak da görülecektir sanırım.
NurSimaL
Ancak meslek olarak adlandırmak, babaların gözünden...
Bazı babalar anneliği bir iş olarak gördükleri için MESLEK olarak adlandırdım..
Yoksa meslek olsun ve ya olmasın Annelik içgüdüsel bir durumdur..