Okyanus Kova
işte kovaya dökülür o yaşlar sonra dökeriz boşluğa birdaha aglama diye
kova da ıslanmasın ama, balık zaten suyun dibinde
kova ıslansın kurumasın balık o kovanın içinde oldukça o kova eşsiz bir okyanus olur balıga
hergün daha fazla genişleyen
sen zaten eşsiz bir okyanussun benim için.
Sende o eşsiz okyanusun eşsiz balığısın. Sen olmazsan okyanus kurur kova çürür.
ama sen de biliyorsun, balıklar var diye değil okyanuslar. okyanuslar var diye balıklar var. hem o balık yokken de vardı o okyanus.
balık daha derinlere gitmedikçe derin oldugunu bilemez. Varsayımlar hep vardır balıgın daha derınlere daha uzaklara gıtmesı okyanusu geniş yapar
balık yokken okyanusu bilmiyordu balık okyanusa geldi küçük çemberini genişletti bu sayede okyanus genişledi.
okyanus bilmiyordu bukadar geniş oldugunu balık öğretti uzaklarına derinlerine gelerek
ama balık daha derinlere gitti, çemberi genişletti diye var olmadı ki okyanus. balık okyanusa okyanus olduğunu öğretmese bile okyanus hep okyanustu. balık sadece kendine yaşayacak yer buldu, içinde yüzecek ve kendini tanıyacak bir yer aynı zamanda. okyanus aslında o kadar büyük ki, bu balık olmasa başka balık da yaşar onunla. ama her balık her okyanusta yaşayamaz.
okyanus kendini tanıyamadı belki de. Kendisini bir avuçs olarak gördü okyanus vardı ama kendini bilmiyordu. Her balık okyanusta yaşayamaz bide şu var her balık kovadan okyanusta yaratamaz.
bugüne kadar hangi balık kovadan okyanus yaratmış ki?
bugune kadar hangı kova okyanus olmuşki ozaman evrimim. Balık kendini okyanusta hissederse ve kova bu balıgın okyausa layık okyanus kadar büyük bir dünya vermek isterse o kova okyanusta olur evreni bile balık için su ile kaplar.
evreni kaplayacak sulara layık mı o balık?
neden değil?
ya başkası yerse?
dalgaları izin verir mi okyanusun? ya balık isterse yem olmayı ?
hangi balık yem olmak istemiş ki bugüne kadar? balık güçsüzdür, istemese de okyanusu yoksa başkalarına yem olur.
hem okyanus sularını çekmezse balığın üstünden, o balık sonsuza dek orda kalır. ordan çıkamaz zaten, ölür. çıkmak da istemez.
Önemli olan gerçek okyanusunu bulmasıdır balığın. Kendi okyanusu yem yapmaz onu. Hakimi yapar suyun. Yem yapmaz yem olur nefesini verir çünkü bir parçası olarak görür okyanus balığı başka bir şeyi yoktur ki "balık sayesinde okanus olan kovanın." O bir kova sudur. Balık onun okyanus olduguna ınandırmıstır. buyuzden hakim balık olmuştur
ama yine de balık her zaman o suyun içindedir. o balık kovadaki suyu öldüremez ama su balığı öldürür.
o dalgalar balık istemedikçe üstünden gitmez ve balıkta bunu istemez ise o okyanus o balıgındır ne yem olur ne de kötü. O dalgalar götürebilir belki istediği yere o okyanus çekebilir belki balıgın inmek istediği yere. Yeterki balık istesin.
İşte durum son cümlen "kova bunu bilmiyor bilmeyecek"
o su olmadan balığın anlamı yok ki zaten, balık yoksa su neden var? yani balık da, su da ayrılamaz birbirinden aslında. balık dalgalarda yorulsa da yaşamaya devam eder o suda. balık suyu kirletse bile su atamaz onu dışarı. balıkla suyu kim ayırabilir ki?
Kimse?
Olursa ayıracaklar balık derinlerde olacak kova ise okyanusun dalgalarıyla koruyacak
balık ne zamandır derinlerde?
balık ne zamandır kovayı okyanus haline getirdi ise ozaman
yada şöyle "balık ne zamandır kovayı kendi okyanusu gördü"
kova hep okyanustu balık için. ilk andan beri onun okyanusuydu. hiç başkasının olmadı o okyanus. hep tek bir balığa aitti. hep tek bir balığa ait olacak.
ve o okyanusun da hep tek bir balığı olacak.
balık seçimini yaptı okyanus zaten derinleri hazırlıyordu balık için
o zaman o okyanusun en derinlerde uyuyabilir miyim şimdi, okyanus kollarıyla sarar mı beni, öper mi boynumdan?
Okyanus seni sarar ve en derinine götürür. Öper boynundan ama ilk Gözlerinden kirpikerinden öper.
içim titredi.
diken oldu damarlarım.
fazla mı edebiydi fazlamı derin
kimse ölmeden, uyusak ya.
derindi. okyanus gibi.