- 1680 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
EĞİTİMDE NEREDESİNİZ?
EĞİTİM DE ,NEREDESİNİZ?
1…
2014 yılında 15 Eylül de, bir yeni Eğitim –Öğretim dönemi daha başlıyor hayırlı olsun dileklerimizle bazı hususları bu dönemde birkaç başlıkta yazmayı hedefledim..
Makalemde zülfüyâra dokunuyorsam da bazıları hemen kırılmasınlar… Yazımın irdeleyerek yazmayı planladım… Doğruları bulalım insanlarımıza da huzurlu ve mutlu bir ortamda rehberlik yaparsak hepimizin hedefimize daha çabuk varırız öyle değil mi?
Bazı ailelerimiz bize çok manevi destek oluyor, bazı iş adamları nev-kur da büromuza geliyorlar, siyasilerimiz bir şeyler yapalım diyorlar, bazılarımız acaba siz NEREDESİNİZ? İşlerimiz çok olabilir ama gelecek neslimiz çok önemli.
SAĞLIKLI NESİL SAĞLIKLI GELECEK İÇİN BİZLERLE DE EL ELE VERMENİZDEN GURUR DUYACAĞIZ…
Küçük ilimiz de ilçelerimizin bazı yerel yöneticilerince her şey yapılmasına rağmen neden? Gençliğimizin bazısı hap, Alkol, bali bağımlısı oldu? Suç kimlerin? Bizim mi acaba*
Kişi başı 1970 de 1.5 litre iken,1980 de 6 litre,1995 de 16 litreye nasıl ulaşmış?(Kaynak ALKOL RAPORU.Türkiye Yeşilay Cemiyeti YAYINI SAYFA 94…)Bizler yıllardır Hiçbir çıkarımız olmadan gönüllü arkadaşlarımız ile sivil toplumun başkanlığını yapıyoruz ,Afişler dağıtıyoruz,dergiler hediye ediyoruz,Takdir ve Teşekkür belgelerinizi eriyoruz.Suçlu Biz miyiz Yoksa bize yardımcı olamayanlar şimdi konuşurcasına sormak istedim..
Biz bilim kurulumuz ve basındaki bazı arkadaşlarımızın eleştirilerini de dinleriz, Bazı işadamları Küçüklerimiz, siyasilerimizin rehberlikleri de bize ışık tutuyor.
Bazı bakanlıklarımızın ilimizdeki yetkilileri çareler aramak için bizlerle iç içeler..İç işleri ve Sağlık bakanlığımızın Öğretim ve Eğitim alanındaki yaptıkları takdirlerimizi almaktadır.AMA MADDİ VE MANEVİ DAHA ÇOK DESTEKLERİNİZİ BEKLİYORUZ ARKADAŞLARIMIZ İLE…
Bir yöneticimiz ziyaretinde hocam neden az gelmektesiniz derken bazıları da yemek yiyelim, çay, kahve içelim diye telefonlarla davet ederken… İl de bazıları itici! Geliyorsun! diyor bu kişinin siz kahvesini nasıl içersiniz? Suyunu içip kibarca izin isteyerek kalktık… Bazılarına da bir telefonla iş yaptırdık hatırımız sayılıyor ise memnun kalıyoruz. Bazen paraya değer veren gençler çoğaldı, Onları da eğitiriz…
Bir özürlü çocuğunun isteği olsun, dua alalım, bir dostumun ricası için gitmiştim. Sağlık olsun bekleriz ziyaretin iadesini yapacakmış…
Biz sivil toplum lideri olarak, Esnaf olsun, Makam sahibi olsun, ilgili kişilere de zamanında protokol gereği hayırlı olsun a hediyelerimizle de ziyaretlerimizi not alırız, danışmanlarım bana iletir bizde planlı hareket ederiz.
Bazıları iadeyi ziyarete geldiler sağ olsunlar yerel basında haber de yaptırdık, arkadaşlarımızla bazen de hiç resim de çektirmeden katılıyoruz ki zaten yeterince tanınıyoruz hepimiz, herkes,Gündemi bizler sosyal medyada da meşgul etmeyelim diyoruz,.
İsteğimizi yerine getirmeyen O kişiyi ALLAHA havale ettik… İsmini sonraki yazılarda yazacağım…
Dün ki bazı çocuklar makam sahibi olunca, şımarıyorlar! biz neleri gördük neleri..
Bizim isteklerimiz şahsi olanlar da vardır ama biz, toplumumuzun eğitimine damla olabilmişsek başarımızı en üst düzeye çıkartabilmişsek bu birlik ve beraberlik ruhumuzla olmuştur bize her zaman destek olanları not alıyoruz. Bir gün belki lazım olur diye.
Yazılarınızı takip ediyoruz diyen bazı yöneticilerimiz, halkımız ve genç delikanlılarımız bize şevk vermektedirler.
Gelelim konumuza;
Sayın Valimiz Mehmet CEYLAN Bey ve vekillerimizin ilimizdeki fedakâr çalışanların hepsine şükranlarımızı sunmakla başlıyorum.
Protokol mensubuyuz, nerde ne konuşulur Nasıl davranılır? Biliriz… Meslek hayatımın çoğu idarecilikle geçti, bu konuda okullarda eğitim ve yönetim dersleri, stajyer öğretmen ve müdürler yetiştirdik, eğitimcilerimizin tavsiyelerini dikkate alırız ve okuduğumuz kitaplardaki tecrübelerimizi hukuk ve demokrasi çerçevesinde olsun istiyoruz.
Ama 75 puan ile neden ise tepkiler toplumuzda neden arttırıldı? Bazı eğitim sendikaları başkanları neden sokaklarda eylemler yaptılar? Bazıları da başka işlerler le mi uğraşıyorlar nedir piyasada yoklar mı? Eğitim de biz yıllarımızı verdik. Bir incelemeyle de ışık tutabilirsem ne mutlu bize…
Her Eğitim öğretim yılında insan geriye bir bakarak neredeyiz neleri planladık eksikler fazlalıklar 1 yıllık ,5 yıllık ,,hedeflerimiz nelerdir,diye kendisine sormaz mı?
Sınıfta kalma ve her dönem sonunda bir zamanlar ikmal sınavları var idi, Bizler kalmadan hep direkt sınıflarımızı geçtik ama bazı arkadaşlarımız ortaokulda ve diğer eğitim yıllarında da gerekçesini yıllar sonra öğrendiğimiz olaylarla ve konuları iyi takip edemediklerinden ikmal e kalıp bir yaz tatilini zehir ettiler yazık.
Bir de burunlarından fitil fitil geldikten sonra akılarını başlarını alırlardı, isimleri yazmaya da gerek duymuyorum, TARİH Tekerrürden ibarettir. Gün gelir lazım olur derdi atalarımız doğru sözdür.
Eğitim sistemimiz her bakana ve döneme göre yıllardır bir türlü nedense oturmadı gitti, bir sıla özlemi yapmak geldi, ilk göreve başladığımız öğretmenlik yıllarımızda çok fedakârlık yapan büyüklerimizin lafını iyi ki dinlemişiz. Genç çocuklara bazen kırık not verirdik ki çalışsın ilerde sıkıntılar yaşamasınlar diye, sonra telefi ederlerdi. Merkez ve ilçeler de köyler de bir zamanlar en iyi başarıları elde eden dal ve sınıf öğretmenlerimizle doluydu, Halen de var, hemen onları ya kolejler alır ya da dershaneler alırdı, gelenek var hala… İlk görev yerim 1979 da İstanbul da hatıralarım çok, Akın bey, Osman bey, Müdürümüz Nazire hanım ve öğrencimiz Ali Erdemli 35 yıl sonra bizi hala unutamıyorsa demek ki iz bırakabilmişsiniz demektir. Öğretmen evinde geçen epey Nejat Bey, Ramazan bey, Salih Çavuş oğlu, Sait abi, Mustafa bey, Öğrencim Beden Eğitim öğretmeniyle de dile getirdik…
1981 de Gülşehir Lisesi, Rasim Aykaç Bey, Sabri ELKATMIŞ bey, Bayram TEKBIÇAK bey, Nazım İNCE ve Oktay EROL idareciliğinde inanınız bu makaleye sığması mümkün değil… Fizik ve biyoloji dersleri yanında Branş da fen bilgisi derslerine de girdim, Öğrencilerimizin bazısı yüksek makamlarda Kimi Vali, Müdür, Şef, Öğretmen, Bankacı, İş adamı ve siyasetçileri de gördük…1982 DE Merkez ortaokulana idareci olarak atandık, Unutulamayan anıları bazen yolda görünce hatırımızı soranlara memnun olduğumuz gibi, Trafik kazasında vefat edenleri duyunca da gözünüzün önüne yaptıkları yaramazlıkları geliveriyor.
NERDESİNİZ Sahi görevden aldıklarınız yolda gerekçemiz neydi puan verirken? bir gün size ne derler diye hiç düşündünüz mü müdürüm…
Bunların içinde farklı bir sendikada üye diye 100 yıl ilk okulunda başarılı idareciliği gözlerimizle gördüğüm Öğrencim Adnan YILDIZ ve Konya da okul arkadaşım olan Faruk ÇAMCI okul arkadaşımızın Anadolu lisesindeki ve Lütfi Pamukçu Ortaokulundaki başarılarını hiç mi 75 altında puanınız verirken şimdiki bazı idarecilerimiz eliniz titremedi..
Bizde yöneticiliğimiz sırasında siyasi kadrolaşma açısından bazı yanlışlıklara imza atan arkadaşlarımızı uyardık ve hatalarından dönmelerini sağladık. Bazılarına da gücümüz yetmedi belki ama Vicdanen rahatız. Atama bölümünde Çıraklık Eğitim merkezine Müdür olarak Atamasında göreve aldığımız Doğan KÜREKLİ bu gün İl Milli Eğitim de yüksek mevkide örnek çalışmalara imza atmaktadır.
Mustafa ECE Bey ile de Acıgöl ilçesinde birlikte mesai arkadaşlığı yaptık. Başarısı olanlar siyasi ve bürokratik sınavlarda inanın iyi mevkilerde görünce gurur duymaktayız. Peki, hata kimdedir?
Bazı üst düzey Milli Eğitim de lider olan bakanlıktaki idarecilerimiz sizler, NEREDESİNİZ*?
Seramik alanın da yıllardır feryat ettiğimiz Kil ve Kaolinin merkezi Avanos E.M.Lisesi ,yeni uyanmış helal olsun,,,bir yıldır daha yeni öğrenci alıyor okula .Başka görevlerinden alınanlar da var değişik sendikalardan ve yönetimdeki eksik olanları alabilirsiniz diyelim ama okullar açılıyor daha hala eksiklikler var.Bu neden acaba plansızlık dan mıdır*Sayın bakanımız sanırım bu makale elinize vekillerimizin aracığıyla yada danışmanlarımızın aracılığıyla ulaşacaktır inanıyoruz..
Bizler ve sizler de, ülkemizi en ileri seviyeye taşıyacağız, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan Beyin ve Başbakanımız A.DAVUTOĞLU beyin de hedeflerimiz aynı…
Bilim ve tekniğe hepimiz önem veriyoruz, genel ve mesleki Eğitime önem veren bir anlayışla Ailece polis te hekim de eczacı da var, Bizler mum olabilirsek ne mutlu, öğretmen toplumumuzun mimarı ama ekonomik yönden de ne yazık ki şu ana yeni düzelmeleri bekliyoruz hepimiz…
Nevşehir Kız Meslek lisesin de ilgili bölüme bir ara milyarlar yatıran devletimizin kaynaklarlı heba olmadı mı? İSTANBUL VE KÜTAHYA ESKİŞEHİR e bakınız …Öğrenciler tercih etmiyor gibi yanlış yaklaşımlarını ikazlarımıza göre dinlemeyen bazı yöneticileri yolda gördüğümde kafasını yere eğmesi inanın beni çok üzüyor ,,,Yazık NEREDESİNİZ*?SAHİ O zamanın Milli Eğitim Şube müdürleri ve idarecileri…
Güzel sanatlar Fakültemizin öğretim üyeleri sahi alt yapı lise ve dengi okulları neden zamanında teşvik ettiniz mi bizler mi duymadık 4 çocuk sanatlarını unuttular..Betül hanım a o dönemde ziyaret ederek de ilettik üzerine düşeni acaba Sayın H.B.VELİ ÜNİVERİSTEMİZİN Rektörü Prof.Dr.Filiz KILIÇ Hanım sahiden tam yapabildi mi?
Bu konuda makaleler yazdık duyanlar oldu, duymayanlara iletti de 7 yıl sonra öğrencileri ilgili bölüme AVANOS E.M.Lisesinde yeni aldılar.Çırak ve kalfalar yetişmedi,halk eğitim kursları açmadılar..
Gelelim aslı konumuza tekrar;
Yönetici atamalarında da bazı haklı olduğu yanlar olabilir elbet her iktidar kadrosunu kuracaktır, Koltuk meraklısı da değil bu çocuklar lakin şevklerinin kırılması morallerinin yıkılması telefi edilebilir mi?
YENİ ATAMALAR NASIL OLACAK ONLARI DA BEKLİYOR KAMUOYUMUZ…
Çok dert var sayın vekillerimize de ulaşmış suçluları kimler ise adalet bizce SAĞLANMALDIR diye düşünenlerdeniz… Bekliyoruz…
Milli Eğitimin şu andaki bazı yöneticilerinin başarılarını da duyunca koltuklarımız kabarıyor..
Yeni tip okullar açılmış. Bizlerde okulları ziyaret edeceğiz Valilikte vali yardımcılarımızı ve bazı yöneticilerimize uğradık YEŞİLAY Dergilerimizi verdik abone olmalarını rica ettik, M.E. Md Ramazan bey ile tanıştık geçen haftalarda, Fatih Projesinde Bilgisayarlar ,akıllı tahtalar,ilgili teknik malzelemeleri rakamlarla da açıkladılar gurur duyduk, Bilgi verdiler, çalışmalarına da devam ediyorlar.
Halk eğitim merkezlerinde başarılarla dolu kursları açıp istihdama öncelikli elamanlar sağlıyorlar…
Nevşehir Belediyesinin engelli çocuklara verdiği öncelik, halk oyunları ve Müzik kabiliyeti olanlara sağladıkları imkânlar, Okul bahçelerindeki standartların yükseltilmesi harika.
Nevşehir Belediye Başkanımız Hasan Ünver Bey ve ekibini tebrik ediyoruz.
Pazar yerindeki modern çalışma şartları yanında bazı vatandaşlar bir de çıkan yasaya titiz uysalar da temiz havayı kirletmeseler, NE OLUR…
NERE-DESİNİZ? Kişi başı alkol tüketimi ve aileler de ciddi parçalanmalar artıyor Nu konuyu ticaret ve sanayi odamızın bazı yetkililerine, bazı sivil toplum liderlerine, İlgili esnaf Oda başkanlarımız a da ilettik. Gazeteciler cemiyeti başkanımız ve yerel TV ve radyolarımızın sahiplerine sohbetlerimiz de arkadaşlarla gittiğimiz bazı Muhtarlıklar vasıtasıyla camiler de seminer vermemiz lazım galiba şart…
Yerel basında güzel eğitim haberlerini özel kolejlerdeki başarıları duyuyoruz bazı okullardaki başarılarda emeği geçen idarecileri ve meslektaşlarımızı velilerimizi tebrik ediyoruz.
Lakin,,
Bazı köşede uygunsuz davrananlar biliyor devletimiz, Mobeseler var, Bali çekenler, çakmak gazı koklayanlar, bizi ve sizleri aileleri de çok üzüyorlar. EMNİYET VE JANDARMA SUÇLULARI Yakalayıp adalete teslim ediyorlar basından da duymaktayız,,,Madde bağımlılığı il kurulumuza acaba hangi Vali yardımcımız bakıyor ki? Tütün il kurulumuz bizlerle sağlık camiamız ile içli dışlıyız sağ olsunlar. EMNİYETİMİZİN VE JANDARMA Teşkilatlarımızın isimsiz birçok kahramanlarına ve Hâkim ve savcılarımıza ilgililere de teşekkürlerimizi sunuyoruz…
Suçluların Bazıları il dışından mı geliyor yoksa yerleşen bazı yabancılar mı? Ama nerden nasıl çıkarlar anlamak zorlaşıyor bazen…
SİGARAYLA Başlayan ilk bağımlılık esiri olanlara, Emniyet, Jandarma, Müftülük, sağlık, bizler konferans ve seminerlerle okullarda eğitimlerimizi halen veriyoruz. KOORDİNE Mİ ZAYIF ACABA?**
Gençlik spor il müdürlüğümüz, İl emniyet müdürlüğümüz, Üniversitemizin sağlık dairesi başkanlığı, Kredi yurtlar kurumunda kalan çocuklara yaz tatili demeden bu yılda verdik, vermeye de devam ediyoruz. Sosyal medyada twitter ve facebbok da da zaman içinde yazıyoruz her yerde eğitime devam ama destek az…
Projelerimizi Ahiler kalkınma ajansına sunduk yardımcı bize Fatih bey ve arkadaşları da az da olsa rehberlikte yardımcı oldular,Ankara’ İLGİLİLERİNDEN ,,,hala ses gelmedi NEREDESİNİZ?
TAPDK ve cumhuriyet ortaokulu duman avcılarımız ve bir ekiple Çok çalıştık, tekrar TÜRKİYE YEŞİLAY CEMİYETİ ve T.S.S.D Kurucu başkanı olarak sunduk okullar açılacak? Aileler eğitilecek, zararlı alışkanlıklara karşı da bizler halkımız ve bürokrasimiz ile bir kırılma olmadan gayret içindeyiz.
Bizim de belki eksiklerimiz olabilir her kesim ve her siyasilerimizin desteklerini gördük, ALLAH RAZI OLSUN Emekleri geçen fedakâr gönüllü çalışan üyelerimizin ve yerel ve ulusal basındaki arkadaşlarımızın hepsine minnettarız. BEKLİYORUZ SABIRLA…
Yazımız seri halinde devam edecektir…
YORUMLAR
Çok güzel anlamlı bir makale. İçeriğine gelince; ilk baştan eğitimin temel taşı, bu işi yürütecek olan öğretmenlik mesleği itibarsızlaştırıldı. Toplumda itibarı sıfırlanan bir meslek mensubundan kim, ne bekler ki? Herhangi bir öğretmene senin meslek mensubu olarak yetkilerin neler deseniz söyleyecek bir tek cümlesi yoktur. Böylesine yetkisiz olunca aynı zamanda etkisiz de oluyorlar tabi. Çocuk hiçbir yetkisinin olmadığını bildiği öğretmenine Türkiye'yi ondan öğreneceği şey ile kurtaracağını düşünecek olgunluğa asla sahip olmaz. O sadece sınıfın penceresinden baktığı zaman oyun oynayan arkadaşlarını düşünür. Bu durum laubalikliği, hedefsizliği, ilkesizliği beraberinde getiriyor.
Sık sık duyuyoruz. Doktorlar hastaların saldırısına uğruyor. Teröristler polis vuruyor. Öğrenci öğretmen bıçaklıyor. Manşet manşet bu haberler diziliyor. Bu olaylar evet marjinal ama arka planda müthiş bir ilkesizlik, laçkalık ve yetkisizlik var. Terörist neden ilk kurşunu atma yetkisine sahip? O ilk kurşun polisin kalbine saplandığı zaman polisin savunma yetkisi neye yarar? Öğrenci velilerinin 147'ye şikayet etme hakkı varken öğretmenin doğru dürüst kendini savunma hakkı dahi yoktur. Bu durumda öğretmen eğitimin kalitesi ve düzeyi yerine doğal ve haklı olarak başını ağrıtmadan evine dönmeyi düşünecektir.
Kur'an-ı Kerim'de "Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?" mealinde bir ayet var. Bir başka ayet de "Onları ancak akıl sahipleri bilir." mealindedir. Allah'ın yücelttiği, tasvip ettiği, övdüğü bilenler, söz sahibi olması gerekenler yetkisizleştirilerek ve etkisizleştirilerek tam tersi bir üslupla eğitim ve diğer mesleklerde bir yapılanma söz konusu. "Devletin şefkatli yüzü" tabiri azami düzeyde abartılarak laçkalığa varan boyutlara ulaştırılmış durumdadır. Böyleyken asosyal öğrencisinin yetkisinden çekinen okul müdüründen herhalde Türkiye'yi nükleer fizikçi yetiştirmesini kimse beklemez? Çünkü mesleki güvenlik, iş ve aş problemini çözmeden kimse nükler fizik falan düşünmez.
İkinci bir şey eğitim ideolojik kavramlardan arındırılmalı, bilim, teknik, teknoloji ve düşünce geliştirmeye yönelik müfredat programları hazırlanmalıdır. Çocuklara ideolojik sloganlar ezberlete ezberlete üç tarafı denizlerle dört tarafı düşmanlarla çevrili bir ülkeyi savunmak için ne balistik füze ne de nükleer füze üretemezsiniz ve NATO'nun insafına sığınmaktan başka seçenek bulamazsınız. Bu durum elbette devletin siyasi, sosyal, ekonomik hamlelerini kısıtlar ve gelişmeyi önler. Çünkü devletlerin pazarlık kabiliyetini askeri, teknolojik ve ekonomi gücü doğrudan etkiler.
Böyleyken okul bahçelerine atom modeli, DNA modeli, uzay mekiği, en basitinden bir kaldıraç modeli gibi bilim ve teknolojiyi çağrıştıran semboller ve imgeler dikildiği zaman her şey düzelmeye başlayabilir. Çocuk okul bahçe kapısından girdiğinde kendinde bir bilim merkezine geldiği duygusu oluşturacak bir şeyler gördüğü zaman sanırım okula neden geldiğinin de farkına varacaktır. Gerisi laf kalabalığından başka bir şey değildir.
Emrullah Bedir tarafından 9/15/2014 11:04:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emrullah Bedir tarafından 9/15/2014 11:09:07 PM zamanında düzenlenmiştir.