- 924 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
33.MEKTUP
Biismihi Subhanehu
Sevgili Gülse seni selamların en güzeli Allah’ın selamı selamlar Yüce Allah’tan senin için Aff, Mağfiret, Hidayet ,Sağlık, Mutluluk, Başarı ve Bol Kazanç niyaz ederim
Nasılsın? Umarım iyisindir. Yeni sezonun senin için Başarılı ve Bol kazançlı geçmesini diler Yalan Dünya’nın yeni bölümlerini merakla beklediğimi belirtirim.
Sevgili Gülse bu günkü yazını okudum ( 14/09/2014 Hürriyet Pazar Eki). Bazı tespitlerine katıldığımı ancak bazı tespitlerine katılmadığımı belirtmek isterim.
Katıldığım konu siyasilerin bilimsel temellere dayanmayan show niteliğindeki "Bakın ben bu sudan/çaydan içiyorum öyleyse bu su/çay zararsızdır" yönündeki basın önündeki açıklamalarını senin gibi bende tasvip etmiyor bunun yerine Hıfzıssıhhadan alınmış su tahlil raporlarının açıklanmasının daha doğru olacağının kanaatindeyim. Bu konuda seninle hem fikirim.
Sevgili Gülse Devlet yönetimin de/ denetiminde elbette ki bilimsel yöntemler, denetim de belli kurallar çerçevesinde yapılmalıdır. Ancak tüpteki gaz kaçağını bile çakmakla kontrol eden bir milletten 70 Km hızla akan trafikte şeritleri teker teker geçerek karşıdan karşıya geçen bir toplulukta kurallara uymasını beklemek ancak bu kadar sonuç alına biliyor. Biz hala evde unutulmuş anahtar için kapıyı açması için çilingir çağırmak yerine üst kattan alt kata iple sarkıtılan çocukların olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Eğitimle Bilimle epey bir mesafe kat edebiliriz. Ama 70 km hızla akan trafikte şeritleri teker teker geçenlerin tamamının ilkokul mezunu söyleyemezsin bunun içinde üniversite mezunları lise mezunları da var yani sorunumuz eğitim değil.
Sevgili Gülse Almanyada Bir İlkokulun Yahudi Müdürü her sene başında Öğretmenlerine bir mektup göndererek şöyle demektir
"Bir toplama kampından sağ kurtulanlardan biriyim.
Gözlerim hiçbir insanın görmemesi gereken şeyleri gördü.
İyi eğitilmiş ve yetiştirilmiş mühendislerin inşa ettiği gaz odaları, iyi yetiştirilmiş doktorların zehirlediği çocuklar, işini iyi bilen hemşirelerin vurduğu iğnelerle ölen bebekler, lise ve üniversite mezunlarının vurup yaktığı insanlar.
Eğitimden bu nedenle kuşku duyuyorum.
Sizlerden isteğim şudur:
Öğrencilerinizin insan olması için çaba harcayın. Çabalarınız bilgili canavarlar ve becerikli psikopatlar üretmesin. Okuma yazma, matematik, çocuklarınızın daha fazla insan olmasına yardımcı olursa ancak o zaman önem taşır..".
Sevgili Gülse Yazında Fen Liseleri yerine İmam Hatip Liseleri açılmasını eleştiriyorsun. Bu konuda yanılıyorsun.Bana göre İHL ler yaygınlaştırılmalı ve teşvik edilmelidir. Çünkü bu okullarda "Bir insanı öldüren/ölümüne sebep olan bütün insanlığı öldürmüş gibidir." hadisi hadis Dersinde öğretilmekte gençler bu duyarlılıkta yetiştirilmektedir. Aynı zamanda Fizik Kimya Biyoloji gibi temel pozitif bilimlerde sayısal bölümde Lise ikinci sınıftan sonra mezun oluncaya kadar öğretilerek Üniversitelerin Mühendislik bölümlerine öğrenciler hazırlanmaktadır. Oysa Fen Liseleri yada Anadolu liselerinde Herhangi dini, manevi, Ahlaki norm olmaksızın sadece alacağı maaşı düşünen Mühendisler bilim adamları yetişmekte ve yukarıdaki Yahudi okul müdürünün sözünü ettiği iyi yetişmiş psikopat Mühendisler yetişmektedir.
Sevgili Gülse Bizim ihtiyacımız Bilim adamları akademisyenler mühendisler değil insan hayatını kendi menfaatinden üstün tutan "İnsan" lar dır bizim ihtiyacımız olan.
Bildiğin gibi ben Çıraklık okulunda çalışıyorum. Öğrencilerin öğretmenlerine karşı ne denli saygıdan yoksun oldukları kendi gözlerimle gördüm. Bir öğrenci yanımda aynen şunları söyledi (yüksek affına sığınarak durumun ne kadar içler acısı olduğunu anlaman için anlatıyorum)
" Zengin kızı devircem. Kız bana kalacak babasının parasını yiyecem." Bu zihniyete sahip bir asansör ustasının asansörünün arıza yapmaması mucize olurdu.
Sevgili Gülse İHL lerin bazı özelliklerinden bahsedip bitirecem. İHL lerde uyuşturucu Kullanımı neredeyse sıfırdır. Gönül ilişkilerine bağlı kavgalar neredeyse hiç görülmez. Çünkü Kız erkek ayrı ders görür. Öğretmenlere karşı saygı- eskiden çok yüksekti şimdi bile düz liselerden daha iyi durumdadır- yüksektir. Kitap okuma oranı siyaset ve diğer toplumsal sorunlara ilgi diğer liselere oranla daha yüksektir.
Sevgili Gülse Son Bir şey daha söyleyeceğim. Elhamdülillah hepimiz Müslümanız ve öteki dünyaya inanıyoruz. Yakın zamanda Anneni kaybettin. Bir Çocuğun annesinin ölümünden sonra ona yapabileceği tek şey vardır. Kuran dan ayetler sureler okuyarak onun ruhuna bağışlamaktır. Bunu seni kınamak söylemiyorum o cami avlusunda gözlerine siyah gözlük takmış siyah eşarpla sarıp sarmalamış kaç kişi Yasini okuyabilirdi. Yapma Gülse Bu milletin İHL lilere her alanda ihtiyacı var.
Sevgili Gülse Sözlerime son verirken İHL ler hakkındaki görüşlerini yeniden gözden geçirmeni diler. Mutlu sağlıklı başarılı bir hafta geçirmeni niyaz ederim
Emanetleri asla zayii etmeyen Allah’a emanet ol
Baki Selam
Muhammet Hanefi Taşkın
Nilüfer/Bursa
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.