- 632 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HASLETLERİMİZ
Hasletler hem hüzün içerir, hem sevda, bir yanı Cehennem yangını, öbür yanı Cennet. Anneye babaya, kardeşe amcaya, dayıya kuzene, sevgiliye aşka duyulan özlem insanı yakar durur sinsice. Söylemek istediklerin vardır her dile getirdiğinde duvara çarparak sana dönen. Anlatmak istediklerin vardır aşka dair, sevgiye dair, geleceğe dair anlatamazsın hasletler engelindir.
Her anlatmak istediğin ağzından çıktığı gibi havada aslı kalır. Ama bir de vatan özlemi var ki, Cehennem yangınını ikiye katlar. Çünkü geçmişin orada yatmaktadır. her soluğunun izi vardır. Her adımın güvenle atılmıştır. Burcu burcu kendi kültürünün kokusunu taşır. Orada yaşadığın aşklar bile başka olur.
Diğer kültürlerin aşkına benzemez. Yarası derin, yangını yüreğini sızlatır. Anaya, babaya, kardeşe, sevgiliye, aşka olan özlemlere vatan hasreti de eklenince giderek derinleşir. Hele bir de bu hasletler eylülde ise, yandım Allah diyerek sararmaya yüz tutmuş yapraklar gibi ha düştü ha düşecek diye keşkelere dönmüştür.
Her keşke içini kanatarak bir sonraki keşkelerine zemin hazırlar. Arada bir iyi ki demelerin sadece tevazudan kaynaklı olur. Ama sahte iyi ki lerdense, gerçekçi keşkeleri terci eder, keşke annemin, babamın, sevdiğimin, aşkımın, yanında olsaydım. Dile getirdiğin her keşke gelecekteki umutlarının gerçekleşmesine zemin hazırlar. Çünkü bu keşkeler geçmişte yaşadığın olumsuzlukları içermiyor.
Bu keşkeler gelecek adına iyimserlik adına vuslat adına dillendirilen keşkelerdir. Her ne kadar derinden ah çekerek dillendirmiş olsanız dahi gelecek umutlarınızın gerçekleşmesi için sizi kamçılar.
Sözün özü şu ki; keşkelrimiz ikiye ayrılır birincisi; geçmişte yaşanan olumsuzluklar, ikincisi ise gelecek adına umutlarımızın ümitlerimizin gerçekleşmesi için!
Gelecek adına umutlarımızın, hayallerimizin, vuslatımızın gerçekleşmesi için kocaman bir keşke de benden olsun ki vuslatlarınız yakın olsun…
Hüma Efkan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.