YİNE YAKMIŞ YAR MEKTUBUN UCUNU
Birinin gönlünde mi olmak istersiniz, aklında mı? Her ikisinde de dediğinizi sanıyorum. İnsan sevilmek de ister, hatırlanmak da...
Sizi bir tercihe zorlasalar...
Her neyse. Bazı usüller zamanla değişiyor. Daha doğrusu değiştiriliyor. Bu değişiklik ne kadar insan ihtiyacını karşılıyor bilinmez.
Siz elektriğin, telefonun, Facebook ve MSN olmadığı zamanlar irtibatın olmadığını mı sanıyorsunuz? O zaman insanlar birbirlerini arayıp sormazlar mı sanıyorsunuz?
Her devrin kendi şartları vardır elbet. Her devir kendi şartlarını üretir. Adetler değişir, usüller değişir. Ama değişmeyen şeyler vardır. İnsana ve hayata ait olan.
İnsan her devirde sever mesela...
Gönül insanın var olmasıyla yaratılmıştır çok şey gibi.
Seven sevdiğine yük olmaz.
Gönül sevgi taşır ama yorulmaz. Zaten yorulursa taşıdığı sevgi değil ‘heves’tir..
Heves geçidir, sevgi kalıcı...
Heves bedenin sevgi ruhun isteğidir...
Beden yaşlanır, gönül yaşlanmaz…
Gönül bıkmaz, usanmaz, yüksünmez, erinmez, gücenmez...
Gönül sevgi ile yan yanadır.
...
Her yıl sevgililer günü diye bir gün anılır. Hediyeler alınır. Sermaye piyasası canlanır. Herkes o anki hale bakar. Görüntüler o an için hoşuna gider insanların belki. Ancak bazı şeylerin bu kadar açığa çıkması ‘gönül derinliğini’ yok eder, samimiyeti zedeler. Bıkkınlığa sebep olur.
Senede bir gün. Öyle mi?
Hayır...
Günde her an...
Siz bir ucu yanık mektup okudunuz mu hiç?
Telefonun olmadığı zaman duygularını satırlara dökmeye çalışırken ‘içindeki yangını’ kelimelerle yazdığı yetmezmiş gibi bir de mektubun bir kenarını yakması nasıl açıklanır? Ne kadar açıklanır? Sizce yazılanlardan çok şey ifade etmez mi?
Ya pulsuz mektuplar...
Postaya değil de doğrudan muhatabının eline verilmiş o mektuplar...
Cep telefonunda kekeme bir lisanla “ Seni seviyorum ok..” gibi soğuk cümleler mi daha etkili acaba?
Her sevgililer gününde yanındaki sevgilisi bu sefer başkasıyla olan, yeni heyecanlar mı daha insan fıtratına uygun?
Keşke herkes senenin bütün gününde sevgisini ifade etse. Keşke on yıl öceki sevdiğini on yıl sonra da sevmiş olsa. Keşke vefa, sadakat, samimiyet hiç kaybolmasa. Biz her gün
sevgililer günü kutlasak.
İsteğimiz bu. Yoksa ne kimsenin gününe, ne kimsenin sevgisine müdahale etmek bizim haddimize değil.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.