- 1221 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
ben devletle de, 12 eylülle de, sağcı örgütlerle de, henüz çocuk yaşımda tanıştım. çünkü 68 kuşağından bir ailenin çocuğuyum. dedem de menderes döneminde bir chp.liydi, ve iyi bilirdi o dönemler yaşadıklarını. dizide anlatılanlar, bilakis az bile. rtük.ten onay alınsın ve terazi biraz dengede tutulsun diye çok uğraşılmış. yoksa öyle şeyler var ki daha anlatılmayan-anlatılamayan, dizi asla yayına giremezdi bunlar gösterilseydi.
sevgili mekansız
bu diziyi hiç izlemedim ben ama dizide söylediğiniz herşeyi bir çok film de görmek mümkün aydın sol ve karanlık sağ yukarda vatandaşın biri yorumlarda kelimeleri açıklarken ümmetçinn karşısına ne yazmış kelime anlamı o değildir oysa işte birilerinin bakışıdır ben cede gergin yazmışsınız ama bende sizin kadar gergin ve sinirliyim bu duruma ve şaşrıdığım yazınızada sadece birileri yorum yapmış yurdumun tepki veren ve savunan tek yanı onlar kaldı sanırım ne acı.. ben sol kesimin çalışma ve tepkisini koyma mekanizmasını seviyorum doğrusu / yiğidi öldürmedende hakkını verebilmeliyiz/
ve bence zamana yeni bir Atatürk yeni bir başbuğ gerek ilaki türk titreyip kendine dönecek
haa bir şey daha söylemek istedim yorum yazanları bu kadar köpürtende nedir kavga koksuu var yorumlarda daha yumuşak bir üslupla söylense ne olacaktı bağıranlar mı haklıdır yada hasızlıkların karşısındamı bağırılır yada ülkem başbakanınında söylediği sesini yükseltmek bir sanat mıdır.. aydınlar sanatınımı icra etmiş :)
anlayan anlar
mekansız kadeşimiszin biraz daha tarih okuması gerekiyor hatırla sevgili dizisi o zamanki türkiyenin koşularını çok iyi dile getirmiş ifade etmiştir yaşanmış olan katliamları hatırlatmışlardır diziye emeği geçen herkese burdan bir daha tşk etmemiz gerekiyor.
sitee bir hatırla sevgili furyasıdır gidiyor..
kimisi kızıyor vay efendim solu iyi gösteriyorlarda bizi karalıyorlar diye...
hadi diziyi bir kenara bıraktım bu iddasının arkasında olan arkadaşlar hadi belgeleri koyalım ortaya
ilk cinayet kimin tarafından işlenmiş...
kimden kaç kişi ne şekil ölmüş
kim "davaya ihanet" etti diye kendi vurdukları arkadaşlarını "komünistler vurdu" diye gösterip mahkemelerde hayır biz vurmuştuk demiş
sevgili erolbasci arkadaş o dönem o sol örgütlerin bir tane halk karşıtı eylemi varmıydı bir bakın isterseniz yoksa canım maraşı çorumu zaten üranüsten gelen dış mihraklar yaptı değilmi...
yani dizideki anlatılanlara bakacağınıza birazda bu işin resimi kayıtlarına bakın mahkeme tutanaklarına bakın
o zaman hiç olmazsa bu dizi suya sabuna dokunmuyor der geçersiniz benim gibi...
kahrolsun popüler kültür...
fatih akça tarafından 6/5/2008 12:37:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
sanırım siz o diziyi izlerken siyasesi hangi boyutunun yansıltındığını bilmiyorsunuz deniz gezmiş dönemini anlatan bir dizi ve o zamanki durumdaki sağ ve solun idolojisi yani fikirleri ortaya konulmuş.
sizin sağ görüşünüz ağırlık bastığı için böle bir yazı yazmışsınız orda sağ yani miletci duyguları daha ön planda olsaydı sol kücümsenseydi sizin diyiminizle eminim siz bu yazıyı yazmıyacaktınız.
sayın deniz1347 dediği gibi olması gerekenyerde ve şekilde düzenlenmiş.
ben severek izliyorum fırsat buldukça birde biraz tarihi okusan iyi olur can o zamanki dönemi araştırma yapmalısın ama bağımsız bir araştırma olsun.
Kemalsanver tarafından 6/4/2008 8:55:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
allah aşkına tek şey diyorum bu dizi o kadar mükemmel ve objektif madem neden belli bir ülkücü ailede yok dizide dizi tamamiyle insanları yeniden kutuplaştırabilmek için yapılmıştır ayraca ben yeterince biliyorum amcam 2 yıl mamakta kaldı babam 3 yıl saklanmak zorunda kaldı lütfen insanların bilgisiylke ilgili yorumlar yapmayalım
bende neden senin bir diziyi bu kadar agır eleştirdigini anlamıyorum..BENCE OLAYI SAPTIRIYORSUN MAHİR HÜSEYİN ERDAL EREN ÜLKESİ İÇİN ASILDILAR BU ARADA NİHAT BEHRAMIN DAR AGACINDA 3 FİDANI OKUMAN GEREK TAVSİYE EDERİM::d:d:d BENCE BU FİLİM ÜZERİNE BU KADAR ÇOK ELEŞTİRİ YAPMA KUMANDA ELİNDE O GÖRÜŞTE DEĞİLSEN BAŞKA BİR DİZİ İZLE BİR TAVSİYE DAHA BU YAZI YERİNE HÜSEYİN ÜZMEZ VE ONUN GİBİ İNSANLARIN YAPTIKLARINI KONU AL ..
.En uzun koşuysa elbet Türkiyede de Devrim,
O, onun en güzel yüz metresini koştu
En sekmez lüverin namlusundan fırlayarak...
En hızlısıydı hepimizin,
En önce göğüsledi ipi...
Acıyorsam sana anam avradım olsun,
Ama aşk olsun sana çocuk, aşk olsun
MARE NOSTRUM
Zamanın terör örgütlerini sempatik göstermeye çalıştığı aşikar dizinin...
Azılı militanların terör eylemleri, şirinleştirilerek, adeta çocukların kovboyculuk oyunlarını andırır biçimde masumlaştırılarak anlatılmış...Özellikle bazı bölümler tepki çekebilir diyerek çarpıtılmış ya da eksiltilmiş.. Örneğin Deniz Gezmişin son sözlerinin içinde olan "yaşasın marksizim leninizm" kısmı çıkarılmış dizide:)
Bunlar niye marksı /lenini savunuyor, hani bunlar vatanseverdi falan diye şüpheler uyanmasın diye herhalde zihinlerde:)
O devirde hemen hemen bütün gösterilerde yürüyüşlerde vs. kullanılan Marks Lenin posterleri, kızıl bayraklar taşıyan gençleri mesela dizide hiç göremedik..
Gerçi Türk bayrağı ve istiklal marşı karşıtı olduklarını da biliyorduk ama en azından gösterilerde Türk bayrağı motifi eklemeyerek az da olsa dürüst davranmış senaryoyu yazanlar:)
Beyazı kulesine kızıl bayrak çekilme sahnesini de es geçmişler mesela..
Danıştay savcısı Tansel Çölaşan halkın 27 mayısı coşkuyla karşıladığını söylüyordu..Oysa dizide en koyu chp lilerin bile idamlara üzüldüğü konusu işleniyordu..Tansel Çölaşanı yalancı çıkartan bu bölüm de bana göre dizinin çarpıtıldığına işaret ediyor..Koca savcı yalan söylemiyordu herhalde o dönemi yaşamış olduğu da düşünüldüğünde:))
Hasılı, neticede dizi filim..Senaryo güzel..Ama gerçeklerle örtüşmüyor elbette..
Bu diziyi izleyerek zamanın militanlarını kahraman olarak belleyecekler varsa onlar adına üzülmek lazım..:)
Umarım dizide anlatılanların senaryo olduğunu, tarihi gerçekleri yansıtmadığını biliyorlardır..:)
Vatansever?
Nasıl da kullanılır oldu değil mi sıklıkla...
"Biz racon kesmiyoruz, kafa kesiyoruz" repliği vatanseverlik sayılalı beri, korkar oldum ben vatanseverlerden.
Ah be Hikmet Kıvılcımlı, ah be Nazım, ah be İbrahim Suphi...
Siz küçük vatansevermişsiniz meğer...
Boşuna çürüdü gençliğiniz...
Yazık..
Polat olmak varmış vatansever olmak için....
Türkiyede milliyetçilik bayrağı Atatürkün getirdiği çağdaş milliyetçilik anlayışını benimsemeyen, ümmetçilik ırkçılık-şovenlik karışımı bir marjinal "milliyetçi" gruba kaptırılmıştır ve birçok gençlerde bu grubun tuzağına düşürülmüştür ya da düşürülmeye çalışılıyor... aman dikkat diyorum
ümmetçi : bağnaz, gerici olarak yaygınca kullanılan tanım
ırkçılık : başkasının özgürlüğünün başladığı yerde kendi özgürlüğünün bittiğini hazmedemeyen insanların kompleksi
şovenist : degişik ırk ve uluslar arasında düşmanlık yaratmayı amaçlayan ve bu yolda kışkırtmada bulunan aşırı ulusçuluk akımı
Ben vatansever olduğumu söyleyemem efendim...Öyle olsaydım en azından bu yaşıma kadar şöyle bir Orta Asta Ural-Altay'a doğru bir tur yapardım...
:))
İçimdeki sevgi ne sevgisi bilmiyorum ama bildiğim ben ''Asya'dan AVrupa'ya bir kısrak başı gibi uzanan bu
memleket''i, içindekileriyle suyuyla toprağıyla içim sızlayarak seviyorum...
Ben ne yazdığınızı ve ne yapmaya çalıştığınızı anladım ama neden yaptığınızı anlayamadım açıkçası.
Kurtlar Vadisi ile ilgili fikrim neyse, bu dizi için de fikrim odur.
Seni beni istediği şekle sokup, kendi doğrusunu empoze etmektir işin özü..
Üstelik küçük gördüğünüz sol görüşün savunucularından biriyim ben.
Sizin gibi düşünmeyene ÖTEKİ demek isterseniz ta kendisiyim.
Ancak, ismi geçen ve geçmeyen tüm dizilerin derdi aynıdır.
Herkes sizin yaptığınızı yapsın istiyorlar.
Ben yapmayacağım şairim.
Bu ülkenin tüm güzel insanları, o diziler ötesinde kardeştir...
Ama sakin biraz, olur mu..
Sevgiler...
Yavuz Dogan tarafından 6/3/2008 4:41:14 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sol saaa
Sol saaa
Her gün bayram olsaaa
...
Bu yazı nasıl bir psikolojiyle yazılmış vay efendim sol mu iyiydi sağ mı pekti?
Yazıda ne imla ne noktalama yerinde ve doğru kullanılmış.
Sanki bir cuma gecesi dizi zor zahmet,öfkeyle izlenmiş de sonuna kadar zor dayanılmış da biter bitmez kaleme alınmış gibi duruyor.
Keşke bilgisayarınızda düzenlemeleri yapmış olsaydınız da bir nebze edebi özellik kazanmış olsaydı.
''Bu diziler neden hep solu savunuyor?''
Böyle bir eleştiri olur mu el insaf!
Yapsınlar kardeşim!!!
Yapsınlar da Başta Taksim FAciası gibi pek çok saçmalığın nedenini öğrenmiş olalım.
Ne yani birileri yapıyor da RTÜK'teki denetim mekanizmasındaki komünüst(!) ler mi onaydan geçirmiyor...
Allah'ım!!
Sana şükürler olsun ki o dönemleri yaşayan büyüklerimle yüz yüze konuşup tartışabiliyorum...
Ne dizisi efendim ...
Kaç bölümlük belgesel dinliyorum her defasında...
Ve o dönem yaşananlardan bahsedilirken kör ve sağır olmadığım için neyin ne olduğunu anlayabiliyorum...
Sözlerime son verirken...
Şimdi bu yorumumdan sonra büyük ihtimal komünüst(!) ve vatan haini savunucularından biri olarak algılanacağımı biliyorum...
Sonra da aynı ideolojiyi güden kuşakların bir vakitler vatan haini dedikleri kişilerin mezarı için uğraştıkları ve bir zamanlar yakılmak istenen eserlerinin telifi için dünyanın parasını döktüklerini düşününce...
Ya sahi sağcılar da dizi yapsınlar...
Aynı anda yayınlansın diziler
Sonra Emek Hanım ve komşusu Asena Hanım reklam aralarında birbirlerine girsinler!
Eh darbe vakti de haylice geçmişken...