- 515 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAHA ISMARLADIK DEDİM YA
Dinin siyasete alet edilmesi meselesi ülkemizde dünden bugüne siyasetçilerin vazgeçemediği yapısal bir zaaf. En kolay aldatmak din üzerinden mesaj verilerek, şirin görünmek suretiyle yapılan aldatmalardır. Detaylandırılmış plan, program ve proje üretemeyenlerin can simidi dinsel mevzular oluyor. Öyle ki kimi sathi şairler bile tıkandığı yerde dinî motiflere sarılarak şiirini süslemeye, kurtarmaya çalışıyor ülkemizde..
Dinin siyasete bugünkü kadar alet edilmediği ve siyasetçilerin dinden medet ummak için naklen yayın arabaları ile önceden yazılmış mizansen gereği bayram namazına gitmediği ve böyle şeylere tenezzül edilmediği dönemlerde, Cumhuriyet Halk Partisi ve Demokrat Parti kıran kırana seçim meydanlarında propaganda yaparken sağ seçmene yaslanması dolayısı ile Menderes dinsel temaları daha sıklıkla kullanarak, Allah’dan, Peygamber’den, Kur’an’dan sık sık bahseder.
Seçim arafesinde Cumhuriyet Halk Partisinin düzenlediği bir mitingde İsmet İnönü sık sık memleket meselelerini gündeme getirerek uzun bir konuşma yapar. Konuşmanın ardından başka bir yere mitinge gitmesi gerektiğinden bahsederek “Allaha ısmarladık” diyerek mitingi bitirir.
Yeni miting yerine gidilirken yolda bir parti yetkilisi:
- Sayın Genel Başkanım güzel bir miting oldu. Biraz da Allah’dan bahsetse idiniz, Halk böyle şeyleri seviyor der.
İnönü:
- Bahs ettim ya der.
Parti yetkilisi:
- Peki ne dediniz der.
İnönü:
- “Allaha ısmarladık” dedim ya der.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.