Sevdiğin duyar mı sesini ?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bir serçe geldi öter penceremde
Çoçuk gibiyim bugün anlıyorum seni
Dinliyorum söyle bakalım, derdini...
Kırılgan buseleri taşıyamadı mı kanatların, indin pencereme ?
Başını yaslayım öteceğin bir ayna mı ararsın ? Açmak mı istersin yüreğini ? Yoksa ben mi okuyayım ? Sende üşür müsün ayaz gecelerde ? Sevdiğin duyar mı sesini ? Yoksa seni üzdü mü ? Ondan mı hiç nefes almadan ötersin... Bir nefes al, dinliyorum bak, sizin için vardı gökyüzü, açmıştı çiçekler, akıyordu ırmaklar değil mi ? Ve o ırmaklar da içtiğin bir yudum suda beraber başını kaldırıp şükrederdin mevlaya. Birbirimize ait izler var hissediyorum bu ötüşte. Hadi dertlerimizi dökelim birlikte. Hava soğuk değil ama titriyorsun, bense sen anlattıkca terliyorum, yanıyorum. Kanatların yorulsa da yinde onu arıyorsun, vazgecmeyen sadık bir kuş ötüşü var sesinde. Serçeler ne kadar özgür kanat çırpa çırpa dolaşırlar kainatın tüm güzelliklerini derdim, o yüzden hep hayranlıkla seyrettim sizleri, serçeler ağlayınca ölürlermiş diye duymuştum, hiç acıtmadım kanatalarınızı ki ağlamayın diye. Sizin ötüşünüz hakkı zikretmekmiş ve asılırmış o ötüşünüz göge, diğer tüm dualar gibi, o yüzden hep dua ettim yanına asılsın diye...
Farkında mısın serçe senle konuşuyorum, ne garip. Bir ötüşten binlerce anlam çıkardım,
Yoksa inanmadınız mı bana ? Aşk olsun size, evinizdeki kanaryayla konuşuyorsunuz da , ben serçeyle konuşamaz mıyım ? Kainat bile insanla konuşmuyor mu ? Dedemle annannem hep konuşurlardı garip garip bakardım , sarı kız hadi gidiyoruz derlerdi, süt vermeyince, derdin mi var ne oldu diye sorarlardı. Ağaçlarla söyleşirlerdi.
Şimdi bakıyorum insanlar söyleşmiyor... Habire söyleniyor... Oysa yağmur yağarken neler anlatır, kimsenin umrunda değil.
Serçelerin de bir yüreği vardır, kanatları incinir kırılır... Onlarında sevda hikeyeleri vardır, bahceye ekmek ufalıyorum diye ev sahibi kızıyor, tavuk geliyormuş, ya bulamamışsa rızgını ? Bazende cam kenarına koyuyorum, kuşlar teşekkür ederek yiyip kaçıyorlar, seni anlamıyorlar değil mi ? Dinlemiyorlar ! Bide yetmezmiş gibi sevdiğini de kaybettin, yüreğin parçalanıyor, parçalandıkca büyüyor özlemin, büyüdükce özlemin sadece derin bir nefes çekiyorsun boşluğa...
Emanet mi bıraktın kokunu rüzgara ? O zaman bulur seni, üzülme...
Bense senin kadar kızgın kırgın değilim biliyor musun ? Yıllardır koruduğum kimseye açmadığım gönül topraklarımı hesapsızca insanlara verdim.Yüreğimin en kuytu en nadide yerlerine onları yerleştirdim, onlar için süsledim. Oysa onlar hiç umursamadılar, canımı yaktılar, yıktılar... Canım yandıkca sustum, sustukça kabullendim. Vurdum duymaz olmuş insanlar, muhabbetin tadını çoktannnn unutmuşlar, bir serçe ile konuşmayı unutmuşlar.
Sana bir sır vereyi mi ? Herkesi sev ! Herkesi al gönül evine, çünki kıymet biliyorsun, ama sakın kimsenin gönlüne girme , bakma seni çağırdıklarına seviyorum, kıymet bilirim demelerine, gün kararmadan işlerine gelmedi mi koyuverirler seni kapının önüne... Bir de seni suçlayarak... Günü birlik sevgiler, annemim altın günleri gibi... Böylelikle kimsenin gönlüne girmeyince hiç üzülmeyeceksin, ama hep seveceksin... Seveceksin. Nasıl ? Güzel değil mi? Yeni buldum .
Gidiyor musun ?
Kadim bir dostumu uğurlar gibi uğurluyorum seni, yine gel, ama gülün açmasını bekleyen bülbül gibi gel, sadık yağmurları bekleyen çöller gibi gel,
Ahh ! Serce sabah namazı nerdeydin ? Sabah ezanı rahmet iner, sabır yağar gönüllere, köşe başlarını tutardık, beklerdik ikimizde sevdiğimizi.
Biz yandıkça açacak çiçekler safak ağaracak, eminim.
Bekle...
seMa
YORUMLAR
Şimdi bakıyorum insanlar söyleşmiyor... Habire söyleniyor... Oysa yağmur yağarken neler anlatır, kimsenin umrunda değil.
Serçelerin de bir yüreği vardır, kanatları incinir kırılır...
:::::: YAZI İÇİN TEBRİKLER;İLHAM İÇİN TEŞEKKÜRLER ::::::
ÇİZGİNİN DIŞI !..
KÜRREDEN ZERREYE DEK ZİKİR EDER HER VARLIK !
SÖYLENİR PERVASIZCA DİNLEMEYİ BİLMEYEN ...
BİR SABAH EZAN VAKTİ ÇİZGİNİN DIŞINA ÇIK ;
KİRLETİLEN HAYATI ÇÖPE ATARSIN HEMEN !..
"...Gidiyor musun ?
Kadim bir dostumu uğurlar gibi uğurluyorum seni, yine gel, ama gülün açmasını bekleyen bülbül gibi gel, sadık yağmurları bekleyen çöller gibi gel...
Ahh ! Serce sabah namazı nerdeydin ? Sabah ezanı rahmet iner, sabır yağar gönüllere, köşe başlarını tutardık, beklerdik ikimizde sevdiğimizi.
Biz yandıkça açacak çiçekler safak ağaracak, eminim.
Bekle..."
Yürek Güzeli Sema Kardeşim,
Bu kadar içten satırlarına hocan ne desin ki...
Gönül kuşudan sana Selam var... Saygı var... Muhabbet var.. Dua var...
Günü birlik, fani değil... Baki, sonsuz... Yüreğe kazılırcasına bir sevgi...
Tebrik, takdir ve teşekkürlerimi sunuyorum sevgili kardeşim. İyi ki varsın...
Gönül satırlarınızla yüreğim bir kuş kanadı gibi hafifliyor. Rabbim sizden razı olsun.
Yaz... durmadan, dinlenmeden yüreğininin güzelliğiyle yaz... Yazdıklarınızı okumak huzur veriyor... mutluluk veriyor...
Çiçeklerimden gelen özel ve güzel mektupları hatırlatıyor yürek satırlarınız... Acize yazılan bin bir kokulu, bin bir çeşit çiçeklerimin yürek sesleriyle kendimden geçerdim. Sizin satırlarınızla da aynı duyguları yaşıyorum...
Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Allah yar ve yardımcınız olsun. Rabbime emanet ediyorum.
Tabiat kuşlarıyla, gönül kuşlarıyla muhabbete devam...
Değerli yürek dostu,güzel yazını öncelikle kutlarım.Geç kaldım okumaya ama yinede yetiştim...Kırmızı kurdelayı hak etmiş.Sevginin açamayacağı hiç bir kilit yoktur.Bizi en iyi anlayan dostlarımızdır beslediğimiz hayvanlarımız.Dilleri söylemese bile yanağına kondurduğu bir öpücük yetiyor benim muhabbet kuşum beni öyle güzel anlıyordu ki bana neler neler söylüyordu kızıncada geliyor yanağıma bir öpücük kondurup gidiyordu.Ne yazık ki kaybettim o güzel kuşumu bir dahada almaya cesaret edemiyorum çünkü öldüğünde hastahanelik olmuştum üzüntüsünden.Keşke onlar gibi anlasa bizide insanoğlu..Kutlarım.
Sevgilerimi bırakıyorum sayfanıza.
baharca57 tarafından 6/4/2008 10:34:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Sana bir sır vereyi mi ? Herkesi sev ! Herkesi al gönül evine, çünki kıymet biliyorsun, ama sakın kimsenin gönlüne girme , bakma seni çağırdıklarına seviyorum, kıymet bilirim demelerine, gün kararmadan işlerine gelmedi mi koyuverirler seni kapının önüne... Bir de seni suçlayarak... Günü birlik sevgiler, annemim altın günleri gibi... Böylelikle kimsenin gönlüne girmeyince hiç üzülmeyeceksin, ama hep seveceksin... Seveceksin. Nasıl ? Güzel değil mi? Yeni buldum .
...................
Ne güzel bir yüreğin var senin sevgili EZOM...
Yazdıklarında yansımasını görüyoruz cümle güzelliklerin...
Kutluyorum yürekten sevgilerimle...
Gidiyor musun ?
Kadim bir dostumu uğurlar gibi uğurluyorum seni, yine gel, ama gülün açmasını bekleyen bülbül gibi gel, sadık yağmurları bekleyen çöller gibi gel,
Ahh ! Serce sabah namazı nerdeydin ? Sabah ezanı rahmet iner, sabır yağar gönüllere, köşe başlarını tutardık, beklerdik ikimizde sevdiğimizi.
Biz yandıkça açacak çiçekler safak ağaracak, eminim.
Bekle...
offf offf ezom yüreğimden vurdun nekadar ğüzeldi tek tek anlatışın yaşadın ki böyle güzel anlattın ellerin dert görmesin yüreğine sağlık kalemin daim olsun
Çok güzel anlatım yüreğinize sağlık..........Mükemmeldi
Şimdi bakıyorum insanlar söyleşmiyor... Habire söyleniyor... Oysa yağmur yağarken neler anlatır, kimsenin umrunda değil.
Tuttum bu sözü..çok doğru.................
tülay bilgin tarafından 6/3/2008 6:21:24 PM zamanında düzenlenmiştir.
Şimdi bakıyorum insanlar söyleşmiyor... Habire söyleniyor... Oysa yağmur yağarken neler anlatır, kimsenin umrunda değil.
Maalesef şairim söyleniyoruz ama s ö yl e ş e m i y o r u z ...ne kadar doğru tanımlamışsın..
Yoksa inanmadınız mı bana ? Aşk olsun size, evinizdeki kanaryayla konuşuyorsunuz da , ben serçeyle konuşamaz mıyım ?
Konuşursun, konuşursun ben yürekten inanıyorum ve daha bu pazar kuşlarla konuştum ve telefondan canlı yayın yaptım dünya güzelime...
Keyifle okudum, değişik, ilginç ve hayata dairdi.
Kutluyorum yazarı.
bitanem okuduğum en anlamlı yazıydı ..
insanın içini açıyor gerçekten.. ne yazık ki gitti artık o sevgiler yağmurun sesini duyamaz olduk kuşları sevemez olduk ellerimizden akıp gidiyor sevgilerimiz..
o güzel yüreğin sevmeyi bilir senin ne kadarda güzel anlatmışsın .. inan ki diyicek cümleler bulamıyorum
Biz yandıkça açacak çiçekler safak ağaracak, eminim.
Emin ol biz kendi dünyamızdaki sevgilerimizi,ateşe su dökercesine söndürmüyüceğiz külleri alevlendireceğiz..
kucak dolusu o güzel yüreğine sevgiler bitanemİN..
aynil tarafından 6/3/2008 10:00:29 AM zamanında düzenlenmiştir.