Hocanın Süksesi
Hoca kürsüde.. Fizik ve güzellik yerinde..Oldukça bakımlı..Kendisine olan güven tam..Bir mevzuyla alakalı konuşuyor..Soruyorum yanımdaki arkadaşa..
Hoca kaçtır sence..
Biraz duraksadıktan sonra bir tahmin yürütüyor..
Kemal bey olsa olsa otuz beş bilemedin en fazla kırk, kırk beş..
Yanılmanın ancak bu kadarı..
Sesimi çıkarmıyorum..
İyi görünüyor.. Dinç ve zinde diyor..
Ne bilsin nereden bilsin..
Soruyor sonra da nasıl iyi tahmin ettim mi,ne dersin diye..
İyi tahmin diyorum,ancak bu kadar olur, tam isabet..
Çok mu yaklaştım yani..
Evet çok yaklaştın..
Ne kadar peki?
………………………….
Arkadaşımız tahmininde iyi yanılmıştı. Az değil, altmış beşliğe otuz beş diyordu..
Hoca alımlı ve bakımlıydı..
Süksesi ve özgüveni yerindeydi..
Kimse ona o yaştasın demezdi,diyemezdi..
Kimse ona yetmişlik yakıştırması yapamazdı.
…………………………
Nereden geliyordu,nasıl genç kalabilmişti anlamak zordu..
Genlerindeydi anlaşılan..Anadan babadan büyük atadan gelen bir şeydi..
Üstelik bir de bakımlıydı..Saç baş,üst baş yerli yerinceydi..Fiyakalıydı yani hoca..
Kürsüdeki duruşu da buna eklenirse düşünün artık..
Kimi insanlar böyle cidden..Genç kalırlar her nedense..Genç ve güzel..Yaşlansa da göstermezler..
…………………………..
Bir açıklaması bir izahı olmalıydı bunun..
Yorumlanmalıydı..
Çevrenizden bilirsiniz..Özellikle çok düşünenler, çok okuyanlar,kafa yoranlar,emek sarfedenler düşünülenin aksine biraz daha geç yıpranırlar..
İnsanı zinde tutan fiziki aktivite,kültürel,sosyal ve düşünsel aktivitedir..
Bakın sporculara ve mesleği gereği spor yapanlara genç ve dinamiktirler..Yaş ilerlese de görünüm iyidir..Sıkıdırlar..Fittirler..Yağları yoktur fazla..
Günlük yapılan sportif faaliyet vücudu bir şekle sokar ve sürekli formda kalmasını sağlar..
Sabahleyin yapılan biraz kültür fizik kısa bir koşu,haftada bir yapılan futbol, voleybol veya masa tenisi sizi zindeleştirir..
Ağır sporlardan uzak durduğunuz sürece sorun yok..Keyif alarak yapılan her tür faaliyet sizi belli bir kalıba sokar ve her dönem genç kalmanızı sağlar.
Nitekim diğer aktiviteler de öyledir..Durağanlıktan çıkar da tempolu bir hayata geçerseniz çok yönlü kazanım edinirsiniz..
Farklılıklar, temaslar,irtibatlar,çok yönlü yarar sağlar.
Vücut buradan gıdalanır..
Bugününüz dününüzden farklıysa mutlaka olumlu bir gelişmedir sizin için..
Koşuşturan insan bir çok yönlü kazanım edinir..Bugün burda yarın başka bir yerdeyseniz bu hanenize artı olarak yazılır..
Günü değişik ortamda başka başka iş ve uğraşlarla geçiriyorsanız bedeninize ve ruhunuza iyilik ediyorsunuz..
İşte hocanın farklılığı buydu, bu anlatılanlardı..
Bir kere o yaşta koşuşturuyor..
Dur durak bilmiyor geziyor..
Zihinsel ve bedensel olarak üretiyor.
Gençlerin arasında,öğrencileriyle beraber hep..
Gençlik iksiri aktarılıyor ruhuna onlardan..
Bir enerji ve sinerji akışı oluyor buradan..
Ve yansıyor bu,hem yüze hem ruha..
İyi ve güzel düşünüyor..
İyi bakıyor hayata ve insanlara..
Tüm bunlar bir güzellik olarak yansıyor bedene..
Sonrasında genç ve güzel görünüyor..
…………………………
Hülasa formül;
Olumlu düşünce,iyi ve güzel bakış,fiziksel ve zihinsel aktivite..
Kemal GÜL
29.08.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.