- 1225 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
DÜNYA GENELİNDE BARIŞ SAĞLANsın...
DÜNYA GENELİNDE BARIŞ SAĞLANSIN...
Selamlar size saygıdeğer gönül dostlarım. İnsanlık adına dünya genelinde barış sağlanmasını arzu ediyorum. Ülkeler arası diyaloglar kuruldukça, barış görüşmeleri yapıldıkça hayırlı sonuç çıkması elbette her vatandaşın arzusudur. Toprak hırsına kapılıp, petrol yataklarına göz diken süper güç devletler maalesef Müslüman ülkelerin birbirlerini kırmaları için her türlü silahı pazarlayarak karlı çıkmaktadırlar.
Ülke yönetiminin zayıflığından istifade eden terörist gruplar gafil vatandaşları da avlayarak sayılarını artırmaktadırlar. Geçmişte bazı ülkelerde yaşanan sağ,sol siyasi kavgaları yerini mezhep çatışmasına bırakmıştır. Şu örgüt veya bu örgüt güçlü diyerek basının haberleri abartmaları örgüt mensuplarında işine gelmektedir. Orta doğuda gelişen olaylardan tüm dünyanın rahatsızlık duyduğu da bilinmektedir.
Zalim diktatörlerin masum halka toplu katliamlar yapmaları yürek burk maktadır. Yazılı ve görsel basından izlediğimiz görüntüler, duyduğumuz haberler hiç de iç açıcı değildir. Kimim kimi niçin öldürdüğü belirsiz bir hal almaktadır. Son zamanlarda güya Müslümanmış gibi görünen asil niyetinin ne olduğu, görüşünün ne olduğu yeterince bilinmeyen ISIT örgütün Irak, Suriye de bir çok bölgeyi işgal etmesi, ülkenin bazı gelir kaynaklarına el koyması gerçekten düşündürücüdür.
Daha düne kadar İsrail devletinin Müslüman Filistin halkına havadan, karadan orantısız güçle yapılan saldırılar sonucu 2000 den fazla masum halkın ölmesine sebebiyet vermesi, binlerce vatandaşın yaralanmasına sebebiyet vermesi binlerce Filistinlinin evlerini, iş yerlerini tahrip edip zor durumda bırakması insanlık suçudur. Yaklaşık iki aya yakın yapılan bombardımanın tahribatı beş yılda zor tamir olur.
Hayırsever ülkelerin desteği bile yetersiz kalmaktadır. İsrail kendini tüm dünyaya vahşiliğini kanıtlamıştır. Keşke hiçbir bölgede savaş olmasa da barışık yaşayabilsek. Suriye devleti liderinin halkına yapmış olduğu kıyım affedilir gibi değil. Milyonlarca vatandaşı mülteci durumundadır. Koltuk sevdası uğruna ülkesini harabeye çeviren gözü dönmüş insandan ne beklenebilir ki. Irak devletinin parçalanmasına da fırsat verilmemelidir. Aksi halde komşu ülkelerinde sorunlarının artmasına vesile olabilir.
Afganistan da , Pakistan da, Somali de, Mısır da, Lübnan da, Tunus ta, Kas ova da, Bosna herkeste, Doğu Türkistan da, Azerbaycan da ismi şu an aklıma gelmeyen bir çok Müslüman ülkesinde zaman zaman yapılan iç ve dış çatışmalarda milyonlarca Müslüman vatandaş şehitlik mertebesine ulaşmıştır. Ülkelerin tahrip olması, can ve mal kaybının yaşanması mevcut idarecileri de zor duruma düşürüyor.
Konu başlığında belirttiğim gibi şayet dünya genelinde barış sağlanırsa ülkelerin de menfaatine olacaktır. Masum vatandaşların kanının akmasından zevk alan kim olursa olsun Allah’ın azabından kurtulamadığı gibi kul hakkının da hesabını er geç verecektir. Aslında insanlar yaradılış gayesini algılamış olsalar bir ömür nefsiyle savaşarak Yaratana layık kul olmayı, Resule layık ümmet olmayı düşünebilirler.
Konuyla ilgili barış sağlansın şiirimle , ölüm kol geziyor şiirimi paylaşıma sundum. Maalesef dünyanın bir çok yerinde ölüm kol geziyor basit sebepler yüzünden kan akmaya devam ediyor. Sanatımın gereği vermiş olduğum barış mesajım İnşallah yetkili kişilerce algılanır. Barış içinde yaşayabilmek arzusuyla Allah Türkiye Cumhuriyeti devletimizi her türlü felaketlerden korusun. Hoşça ve dostça kalınız.
***** BARIŞ SAĞLANSIN *****
Dünya genelinde gözyaşı dinmez,
Ülkenin sembolü her bayrak inmez,
Zaman ilerliyor geriye dönmez,
Savaşı bırakın barış sağlayın.
Sevgi aşılayın, nefret saçmayın,
Yardımcı olmaktan asla kaçmayın,
Şeytana uyup ta şirki seçmeyin,
Savaşı bırakın barış sağlayın.
İnsanlık adına zalim olmayın,
Kin, öfke artırıp, saçı yolmayın,
Hakkınız değilse toprak almayın,
Savaşı bırakın barış sağlayın.
Her çeşit silahı üret meyiniz,
Nesiller yetişsin tüketmeyiniz,
Diyalog yolunu kapatmayınız,
Savaşı bırakın barış sağlayın.
Süper güç devletler öncülük etsin,
Vicdani duygular hepsine yetsin,
Zekice düşünen imzayı atsın,
Savaşı bırakın barış sağlayın.
***** KOL GEZER *****
Gençliğin gücüne sakın güvenme,
Kurtuluşun yoktur fazla direnme,
Gurura kapılıp nefsi beğenme,
Ölüm kol geziyor haberin var mı? .
Pilotu, yolcuyu bulur havada,
Kazayı artırır deniz, karada,
Tedbirini artır, kal sen duada,
Ölüm kol geziyor haberin var mı? .
Dün gördüğün bugün toprak altında,
Kokundan bulurlar çatı katında,
Rahat edemezsin villa,yatında,
Ölüm kol geziyor haberin var mı? .
Azrail meleği görev üstlenmiş,
Kuran kelamıyla bize seslenmiş,
Şeytan cahillerle yeyip beslenmiş,
Ölüm kol geziyor haberin var mı? .
Toplu katliamlar çok ülkede var,
Yöreni, haneni ediyorlar dar,
Zekiden uyarı yeter bu kadar,
Ölüm kol geziyor haberin var mı? .
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.