- 1114 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
AĞRI DAĞINDAN UÇTUM
Ağrı dağından uçtum çayır çimene düştüm / Ne belalı başım var vefasız yare düştüm diye sürüp gider bu güzel ve hikmetli türkü.
Sen hangi ’vefa’ dan söz ediyorsun arkadaş?
Sevgi, sevgili yar, sevda, aşk kaldı mı ki vefa da kalsın a iki gözüm.
İster Mecnun’a döndüğünü söyle. İster Aslı gibi yan yakıl.
Sevdiğine sevgini ispatlamak için boğazın mavi sularına bırak kendini olanca cesaretinle ya da.
Karşındaki bir hiçse eğer vefanın sözlük anlamını bile bilmez ah anam babam..
Benim son olarak hatırladığım İstanbul’un Vefa semtinin ünlü bozasıydı.
Özellikle ramazan ayının sahur saatlerinde, bozacıların sokak sokak dolaşıp, yanında tarçın ve sarı leblebiyle “Booozaaa!”diyen melodik sesleridir kulağımda kalan bir de.
İşsizlik varmış! Peh! İş olsa da çalışmak isteyen kim?
Nasıl ki yıllardır yaptıkları yardımlardan dolayı uçan kuşa borcu olan Belediyeler, Valilik ve Kaymakamlıklar. Toplumun hayırsever şaşkınları. Vakıf ve dernekler bu avuç açmayı dilenmeyi iş edinmiş ve bunu marifet saymış arsız, onursuz bir toplum yaratmaya çalışmıyorlar mı el birliğiile?
“Hiç bir şey olamazsan bari öğretmen ol!” diyen bir anne-babanın öğretmen çıkan!
Kızlarından ülkeye ne hayır gelir dersiniz? Bu örnekleme pek çok meslek için geçerli.
Amaan boş verin siz bunlara akıl yormayı. Bakın Ağrı dağında Nuh’un Gemisi bulunmuş. Sizleri bilmem ama, vallahi ben sevinçten Ağrı dağına tırmanacak enerjiyi topladım bir anda. Nasıl mı? Öyle ya…
Yaradan’ım en sonunda bu toplumun müstahakkını vermeye karar verdiğini düşündüm o minicik aklımla.
Allaah! artık kavga- kıyamet itiş-kakış bütün toplumca doluşuruz yıllardır orada olduğu söylenen bu mucizevi Gemiye.
İnançlı, Müslüman ve dini bütün kaptanlarımız rotayı cennetin kutsal ırmaklarına doğru kırarken.
Ekranlarda kum gibi kaynayan yemek uzmanlarının, ülkeyi bir çırpıda yeyip yutan gurmelerin damak tadına uygun olarak sundukları bin bir çeşit yiyecek ve içecekler daha işkembelerine inmeden bu sihirli gemi olanca ağırlığıyla cehennemin fokur-fokur kaynayan kazanlarının üstüne oturuverir anında.
Dünya ülkeleri de bu çılgın ve günahkar toplumun şerrinden kurtulmuş olur böylece.
Yaa! Sizi gidi vefasızlar sizi! Benim de sizin için kurduğum işte böyle hain bir planım var!..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.