- 861 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
MEDİTASYON
Meditasyon: Zihni Boşaltma
Meditasyonun temeli dediğimiz gibi zihni boşaltmak ve arındırmaktır. Çünkü arınık bir zihin ancak nihai huzura ve farkındalığa ulaşabilir. Meditasyon sırasında oluşacak arınıklık ve huzur tüm dünyevi streslen sizi kurtaracak, bunun ötesinde küçük aydınlanmalar ve hayat içinde daha derin farkındalıklar katacaktır.
Meditasyon için çeşitli yöntemler geliştirilmiştir. Bu yöntemlerin hepsinin tek amacı vardır; zihni boşaltmak. Zihni boşaltmaya yönelik bir çok farklı teknik olmasına rağmen ben burada genel kabul görmüş, temel tekniklere değinmek istiyorum. En çok tercih edilen birinci ve ikinci tekniklerdir.
1-Zihni serbest bırakma Yöntemi
2-Nefes konsantre olmak
3-Bir nesneye odaklanma ve Doğa Meditasyonları
4-Mandala Kullanma
5-Mantra Kullanma
Temel meditasyon seansı
• Sesten ve telefonlardan (cep telefonunuz da dahil] uzak sakin bir yer bulun.
• Rahat bir yere oturun (ya da ayık kalabilecekseniz uzanın!)
• Dik oturun, boynunuzu düzleştirin ve çenenizi göğsünüze doğru bir miktar eğin.
• İlk beş dakikayı vücudunuzdaki her kası gevşetmeye ayırın. Burnunuzdan rahat ve yavaşça nefes almaya odaklanın.
• Nefes aldıkça, aldığınız ve verdiğiniz her nefese, nefesler arasındaki doğal duraksamaya odaklanın.
• Dikkatinizi kaybetmeye ve başka şeyler düşünmeye başlarsanız, düşüncelerinizin size doğru gelen ve anında dağılan bulutlar olduğunu gözünüzün önüne getirmeye çalışın.
• Seansın sonunda, ilk birkaç dakika çok yavaş hareket etmeye özen gösterin
Bugün harika birgündü; sabah 8de Sinop Güç Birliği Derneğinin Dünya Barış Meditasyonu Etkinliğine katıldım hayatımda ilk defa katıldım ve yaptım inanılmaz derecede etkilendim tüm negatif enerjilerim yok oldu ve pozitif enerjim oluştu harikaydı burdan teşekkür ederim emeği geçen tüm dostlara ve bunu herkez yapmalı diyorum.