- 528 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
FABRİKA AYARLARI
FABRİKA AYARLARI
İnsan da fabrika ayarlarına dönmeli zaman zaman. Hayatimizda yer kaplayan gereksiz şeyleri silerek, özümüze dönerek. Ama tecrübelerimizi de kaydederek.
AKILLANDIM GALİBA
Bende son birkaç yıldır değişik gelişmeler var. Laf olsun diye, insanların boşluk doldurmak icin yaptıkları gereksiz konuşmalar beni fazlasiyla bunaltiyor. Ve çok sıkılarak bir bahane bulup kaçıyorum bunlardan. Kendime daha çok zaman ayırmak istiyorum. Ve bir insanla doğal, samimi paylasim yapmayacağımi, fikirlerimizin de uymayacagini anladığım an konuşmamayi tercih ediyorum. Onda açılım yapamayacaksam veya o bana bir katkıda bulunamayacaksa susuyorum. Artık cok çabuk anlıyorum insanları. Beden dili, konuşmasındaki ipuçları, tepkileri vb. Boşa harcayacak zamanım yok benim. Akillaniyorum galiba
SUSMANIN GÜCÜ
Kavgacı, haksız ve kaostan beslenen negatif enerji vampirleri, siz susarsaniz deli olur, konuşturmak için sizi tahrik ederler. Konuşunca da hazmedemeyip ya kavga çıkarırlar ya da sustururlar. Amaç nefsini temize çıkarıp kendini rahatlatmak, yanlışının doğru olduğu nu size onaylatmaktir.
ALGI TIKANIKLIĞI
Allah’ın yolundan gitmeyen kişinin göz, kulak, kalp, algı vb. bütün sistemleri bloke olmuştur.İster entellektüel ister akademisyen olsun.
Summun bukmun umyun fe hum lâ yerciûn(yerciûne). Sağırdırlar (algılamaları kilitlenmiştir), dilsizdirler (hakikati dillendirmezler), kördürler (apaçık hakikati algılayamazlar); onlar hakikatlerine dönemezler! bakara 18
VAHYİN IŞIĞI
Vahyin ışığıyla nurlanmayan kişi basiretten, hikmetten yoksun olacağı için bir tür engellidir. Ister entellektüel ister akademisyen...
SATIŞ
alışveriş sitesine reklam: erken kış fırsatları
yanisi: modası geçmiş ürünleri kakalıyoruz, var mı alan?
ILIMLI İSLAM
ılımlı islam, dinler arası diyalog, kuranın hükümlerinin kaldırıldığı, cihadın olmadığı, müslümanların yönetime karışmadığı, islamın suya sabuna dokunmayan bir ahlak dini haline getirildiği, kapitalist düzenin içinde işlevsiz, biraz sizden biraz bizden şeklinde kotarılmış bir aldatmacadır.
HALKSIZ HALKÇILAR
bu halk tv hangi halk acaba? israil halkı herhalde. yıllarca bizim memleket sanarak dinlediğimiz israil şarkısı "memleketim"gibi. adı halk olan parti de öyle. halkının seçimlerine güvenmeyen ve kendilerini seçmeyen halka koyun damgasını yapıştıran halksız halk bunlar.
ÖZÜNDEKİ YETENEKLERİ KEŞFEDİP GELİŞTİRENE NE MUTLU
"her varlığın ayan-ı sabitesinde(özündeki değişmeyen cevherler) olan yetenekler dünyaya geldiğinde açığa çıkar. o nedenle insana yetenekleriyle ilgili işler ona kolaylaştırılmıştır. insan kendini iyi tanımalı ve özüne uygun olana, başarabileceğine yönelmelidir. aileler ve öğretmenler de çocuğun bunu keşfetmesine yardımcı olmalıdır.böylece kabiliyeti olan işe yönelirse yaptığı işten zevk alır ve her şey akışında gider.hırsa kapılmasına, kendisini zorlamasına gerek kalmaz. fıtrata uymayan işler zor gelir kişiye. dolayısıyla hırs, insanın yapmakta zorlandığı işte ille de yapacağım, daha iyisini yapacağım, falan kişi yapıyor da ben neden onun kadar güzel yapamıyorum şeklinde ortaya çıkar ve kıskançlıkla beraber haset ve düşmanlık da ortaya çıkar. mesela Pavorottiye şarkı söylemek bir kanaryanın şakıması kadar doğal, hülya avşar’a göre ise karganın bülbüllüğe özenmesi gibi bir şeydir. herkes yeteneği olan işi yapmalı. yanlış tercihler insanın ömrünü cehenneme çevirir."diye düşünüyorum bu konuda denemeler babında.
GECE MODU
öyle hoş, serin bir meltem esiyor ki, adeta iyi geceler, serin serin uyuyun diyor. Rabbimiz perdeleri çekti, güneşi kapattı, ay’ı yaktı. "hadi uyuyun yorgun kullarım, sizin için bütün bu güzellikler, şükrünüzü eda edin, ben de nimetimi artırayım."
KAYBOLAN ŞEHZADE
sokakta kaybolmuş hafızasını kaybetmiş şehzade gibiyiz. ne acı, ileride bunlar anlaşıldığında bu neslin Osmanlı düşmanları aptallıkla, nankörlükle, hainlikle suçlanacak.
SABIR
Ne Diyordu Müddessir Suresi 7 ;
’Veli Rabbike Fasbir’
’ Rabbin Hatırına Sabret.. ’
SEHER YELİ
Boşuna türküler yakılmamış, şiirler söylenmemiş bu mübarek seher yeli için. Hakkın nefesi sanki. Öyle hoş, öyle serin, öyle cennet kokulu
ABARTI
bugün otobüste annane ayakta, burger king ürünü hormonlu şımarık şişko torunu koltukta oturuyor. kadını bir görsen, sanki çocuğu akbabalar kapacak, öyle kol kanat germiş. o da öf pöf yapıyor zalım. gel de şimdi hayır bekle bu çocuktan, âlemin kralı sensin çocum evettt..! sen bunlara ne yapsan azzz..!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.