- 381 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
yazmak
Yazıyor olmak anlatıyor olmakla eş anlamlı olmadığı gibi ,abuk subuk konuşmak deliliktir,
Yazının abuk subukluğuda yazarına göre dahi mi diye bakılıversede bir çırpıda anlaşılıveren bir şey değildir okur yorulur.
yazının nesnelliği,yazının bir yere götürüyor olması bir şeyi ima etmesi bir fikir ortaya koyması tutarlı geçerli bütünlüge kavuşmuş olması beklenir fakat bu şiirde romanda da yıkılmıştır.
Örneklemelere gitmeyeceğim.Dadaist sürrealist akımları anlatmayacağım.Hatta hiç birşey demeyeceğim bakalım yazının sonu nasıl bitecek az çok sonunu belli ediyor belki .?
Nedenler hep bir önceki akımların yıkılması gerekliliğine göre kurulmuştur,öyleki duru durağı olmadan sanat yuvarlanmıştır çağlardır (en iyisi ütopya) çağın yaşantısından kopamayan sanat ve çağın içindeki deli sanatçı. Şimdi anlıyorum .
Böyle olmalı doğuracak fil yok ölecek olan fil sürüden ayrılır .Peki ama fil durup durup dururken ölümü neden seçer ? yada doğru soruyu bulalım..
Cesaret insanlığı yükseltmiştir her zaman .Cesur insanlar olmasaydı yada daha fazla olsaydı yada daha az olsaydı bu durum değişirdi belki fakat şimdiki durumda cesaret herşeyi dünyanın.(peygamberleri azizleri yada çılgın İskender’den yada baldıran otundan bahsetmem ki) dünya esaretine olan cesur duruş bu sanırım.
Tabi diğer dünya ya karşı duruşlarımızdan herhangi bir durumda cesaretle aynı kefeye girer karşılılı bi mütabakatı varoluşumuzun ;Müştereklik (DENGE) kafamızı bulandırmayalım,
Demek oluyor ki gerçek soruya ulaşmak için daha erken ,tabi ip ucumuz yok ama yazı yazanın sanatçı olması üstüne yazılan bir yazı bu. Her yazılan elbette sanat eseri değil.
Gerçek olgu şu :yazar kendinden geçer hayatını feda eder(. bu böyledir bunu tartışmayacağım )neden kendi hayatını yok eder aslında tartışmak istediğim şey bu ee tabi cesur olmalı insanlığa bakabilmeli bedeli ise yazarın yalnız fil olması.Toplumla uyuşmuş mutlu sıradan birey yazamazmı bişey? yada yada bu bir savaş mı ve sonunda muhakkak ölen yazar mı.(Diğer kategolerdede durum sancısı çeken sanatçı aynı olabilir ama yazı sanatında sanatçının savaşı fedekarlığı başkadır . bunu sonra tartışacacağım)
Bir yazı yazan neden yazar? neydir onu yazdıran şey ? Okumuş olmak tabi okumuş olup okutacak olabileceği düşüncesi.İlk nedeni anlamak istemiştim halbuki oldu mu şimdi?
İlk neden sanırım unutmamaktı sözle başladıysa herşey aslında unutmammak için yazıyla başladı denmeli Çünkü yazıyı ilk yazan bunun için yazdı. haydi bakalım demek ki unutacağımızı düşündüğümüz şeyi yazdık yazdık yazdık bununla birlikte daha daha neler yaptık? böyle bitiriyorum .sonra yine devamda ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.