- 1235 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
GÜZELLİK
Güzellik denince bir çok kişinin aklına hemen saç rengi ve yapısı, kaş, göz rengi, yüz yapısı, vücut yapısı gelir... Güzelliği sadece bunlardan ibaret bilenler var... Halbuki bu güzellik diye bilinen kavramlar anlıktır ve her an kaybedebiliriz. Hatta bir kaçımızda kayıptır... Örneğin bir kaza sonucu felç kalabiliriz. Ayağımız, kolumuz kesilebilir ve bir ömür yatağa bağlı kalabiliriz.Yüzümüz parçalanabilir. Kör, sağır ve dilsiz olabiliriz. Belki hiç bir söyleneni duyamayabilir, hiç bir şeyi göremeyebilir ve hiç bir şey diyemeyebiliriz...
Kabul! Saç, göz, yüz yapısı hemen hemen hepimizin dikkatini çeker. Birini gördüğümüz zaman ’’güzel’’ deriz, ’’yakışıklı’’ deriz. Peki elimizde bulunan ve her an kaybolacak güzellik ne kadar mutlu eder? Huzur verir bize? Hiç düşündünüz mü? Ya da bunların yerine daha kalıcı ve ömürlük güzellikleri istemez misiniz? Ne mi? Nasıl mı?
İşte size hayatımızda kalıcı ve ömürlük olan güzelliklerimiz
Ahlak, edep, haya, hak ve hukuk bilmek, adaletli olmak gibi değerlerimiz kalbi güzelleştirir. Kalp güzelliği insan olmanın olmazsa olmazıdır... Bu güzellikleri taşıyan insan defalarca kaza yapsın hiç bir kaza da hiç bir şekilde kalp güzelliği kaybolmaz... Daima kalıcıdır...
Bu kavramların her biri güzellik zincirini oluşturan birer halka gibidir.. Bir zincirin bir halkası olmazsa o zincir kopuktur... İnsan içinde böyledir. Değerlerimizden biri olmazsa tam anlamıyla insanız diyemeyiz. Çünkü insan olmanın en önemli özelliği bu değerlerin hepsinin olmasıdır. Yani olmazsa olmazımızdır... Bu değerler yoksa insanlık yok demektir. Hayvanlarda edep, ahlak, haya... yoktur değil mi? Gerisini siz düşünün...
Kalbi güzel olan insanlar zarar vermekten kaçınırlar. Karşısındaki insanı kırmaktansa kendini kırmayı tercih edebilirler. Çünkü birinin kendisi tarafından kırılıp üzülmesi mutsuz huzursuz eder. Sahip çıkmayı bilirler. Haklıyı savunup, haksızın karşısında dimdik dururlar... Gözü, yüzü güzel olan değil de kalbi güzel olan insan sever. Çünkü sevgi kalptedir. Kalp ile sevilir...
Yanınızda daima böyle biri olsun istemez misiniz? Sizi her şeyinizle her şekilde sevsin. Hasta olduğunuz vakit oflamadan size baksın. Tiksinmeden sizinle ilgilensin... İyi günde kötü günde, hastalıkta ve sağlıkta, bir ömür ölene dek istemez misiniz?
Unutmayın! Kalp gözüyle bakan kalbi, beden gözüyle bakan bedeni görür!
Yusuf BİTİM