- 1366 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Sohbet 2 ”Sen kimsin”
İlahiaşkla ilgili yorumumu okuduğunda ”Beni benden aldı” demişsin…
Sohbet 2
”Sen kimsin” önce onu idrak etmen gerek değil mi kardeşim?
Biz Bezm-i elestte sorulan bir sorunun muhatabı değil miyiz?
Ben sizin Rabbiniz değil miyim?” Diye sormuştu Mevlamız.
”Galu bela (evet Sen bizim Rabbimizsin )” Biz de bu cevabı vermişiz.
Dünyaya indiğimizde buranın cazibesi ve imtihanları bize bu ahdimizi unutturmuş. Gaflete dalmışız ya da daldırmışlar. Uyananları gördüğümüzde kendimizi sorgulamaya başlamışız.
Kimdir bu uyananlar?
‘’Allah yoluna kendini adayan Can’’lar dır. Onlar Namaz kılar, orucunu aksatmaz, Kur’an-ı Kerim okurlar, Zekâtlarını veririler, İmkânları olduğunda Hac vazifelerini yerine getiriler.
Sadece bu kadar mı? Hayır…
Ellerine, dillerine, bellerine sahip olurlar. Din ile birlikte Ahlaklarını da düzeltirler. Edep tacını başlarında taşırlar, her nerede olurlarsa olsunlar Edepli hareket etmeye çalışırlar.
Edep nedir? ‘’Edep İslam’ın ilkokuludur’’.
Ailede, komşulukta, anne babaya, camide, yolculukta velhasıl hayatın her safhasında edep ile hareket etmeli ki başa bela gelmeye…
‘’Edep bir tac imiş nuru Hüda’dan, giy o tacı emin ol her beladan’’
Demiş büyüklerimiz.
‘’Beni benden aldı’’ demişsin, emin ol bu sözüne sayfalar yetmez cevap yazmam için…
Sen aklını doyurmak zorundasın(çeşitli dini ve dünyevi ilimlerle)
kalbini doyurmak zorundasın(sevgi, merhamet ve diğer güzel duygularla)
kollarını zinetlendirmen lazım sanat ve hobilerle( marangozluk, hat, ebru, güzel yazı v.s) ‘’Hobisi olan yaşlanmaz’’ bu sözümü odana yaz ve yapıştır.
Ruhunu doyurmak zorundasın( İbadet, zikir,Kur’an-ı Kerim tilavetiyle v.b)
Geçimini kazanacağın bir meslek mutlaka olmalı, hiç kimseye yük olmamalısın. Kendi ekmeğini kazanana herkes hürmet eder. Herkesin yükü kendine ağırdır, birde senin yükünü yüklersen buna ne kul ne de Allah { C.C.} razı olur. Hem işleyen demir pas tutmaz. Sen çalıştıkça canlanırsın. Kazandığın parayla neler mi yapabilirsin? Şu an bekârsın ona göre cevap yazacağım. Kuracağın yeni yuvan için hazırlıklar çok olacak, onlara para biriktirebilirsin. Çocuk sevindirirsin. Ailenin faturalarını ödersin. Dost ve arkadaşlarına hediyeler alırsın. Yetimlerin bakımını üstlenirsin( IHH hayır kurumundan bir yetimin sponsorluğunu alabilirsin) cami, yol, çeşme yapımlarına destek olabilirsin. Filistin, Arakan, Suriye gibi zor durumdaki Müslüman kardeşlerimize karınca kararınca destek olabilirsin. Yeter ki kazancın helalinden olsun helal kazanç hayırlı yerlere gider, haram kazanç günah yerlere gider unutma.
Diline Güzel konuşma becerileri (diksiyon) edebiyat, Arapça, İngilizce, ve Allah’ı çokça zikir yüklemelisin.
Mideni üçe böleceksin. Birazını yemek, birazını su birazını hava ile doldurmalısın. Şimdiki insanlar maalesef tüm mutluluğun yemek yemekte olduğunu zannediyorlar. Çok yemek mutluluk getirmez hastalık, sıkıntı, gaflet, katı kalp getirir.
Şimdi etrafımızdaki yeni nesilin yetişme tarzına bak bakalım, anne ve babalar nerelerde hata yapıyor daha iyi anlayacaksın.
Ne sadece din, ne okul, ne mide, ne kalp, ne sanat, ne dış güzellik, ne iç güzellik…
İnsan tüm azaları, duyguları ve ruhu ile bir bütündür. Onu parçalar tek bir bölümünü beslersen İnsan eksik kalır buhrana düşer. Onu tam olarak yetiştirmek için yetişmiş kendini tanıyan anne ve babalara ihtiyacımız var. Maalesef şimdilerde anne ve babalar vazifelerinin şuurunda bile değiller
İstanbul’da ‘’Sanki yedim camisi’’ vardır. Onu araştırmanı istiyorum. Bu günkü vereceğim ödev o olsun.
Bu arada geçen verdiğim ödevin manasını ve sana neler çağrıştırdığını yazmamışsın onu hala bekliyorum haberin olsun.
Sana içimden geldiği gibi yazıyorum bir abla gibi belki bazen bir anne gibi… İnşallah sözlerim seni incitmiyordur, ediyorsa şimdiden hakkını helal et olur mu kardeşim. Kendini bir okulda gibi düşün sen talebe ben öğretmen olayım, sen yeter ki okuldan ayrılma… Sözlerimi tutamasanda en azından dinle ,kalbine bir işlesin. Vakti gelince onların hepsi zuhur edecektir emin ol.
Diğer sorularını yavaş yavaş cevaplayacağım. Sabırla beklemeni istiyorum. Hazmede hazmede gidersen ilim sana fayda sağlar.
Saygılarımla
Ablan
Mihrican Ulupınar.
Not: Rızık kazanma mevzusu delikanlılarımızın eğitiminde çok önemlidir. Bu mektupta bir delikanlı kardeşimize yazılmıştır. Genç kızlarımızın rızık kazanma mecburiyetleri yoktur lakin kızlarımızın vazifeleri daha ağırdır./Toplumun; sosyal, kültürel, dini, eğitimsel tüm yapılanmalarında inşasında kızlarımızın ve kadınlarımızın payı büyüktür.
YORUMLAR
Yazıya tam katıldığımı söyleyecektim, baktım ki kızlarımıza rızık kazanma mecburiyeti yoktur yazılmış
Yani koca kızlar için bir garanti öyle mi?
Bu yanlışlık benim hayatımı kararttı.
Evlendiğin insana her ne yaparsa yapsın dayak, sözle işkence, küfür, sen namaz kılarken başına dikilip
sövüp sayma- katlanacaksın; ölümüne ayrımayacaksın öyle mi?
Artık canına tak dedi. Çocukların da hayatı kararıyor, bu durumda zorunlu bir ayrılık oluyor. Ayrılıyorsun
nasıl bakacasın o çocuklara. Benim gibi anne evine sığınacaksın. Onların her türlü baskı ve çocuklara
karşı dayanamadığın davranışlarına katlanacaksın. Çocuklar okusun diye bir uğraş verceceksin bu arada.
İyiki biraz becerikli ve ataksın. Yoksa çocuklar da okuyamaz, onlar da senin için çizilen kadere ortak olurlar.
Kadın- erkek ayrımı yapmadan çocuklarımızı yetiştirmeliyiz. Hayatın ilerde bize neyle, kimlerle kaşılaştıracağı hiç belli olmaz.
tebrikler..