- 603 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Doğruluk
Esnaflık eskidenmiş derler ya büyüklerimiz.Bazen düşünüyorumda hak vermemek mümkün değil.O zaman vergisini zamanında veren, kendi evinde kullanamayacağı malı satmayan, kendi yemeyeceği sebze meyveyi satmayan, aldığımız üründe yakın zamanda hata çıkarsa tamir ücretini almayan esnaflarımız vardı. Ya şimdi ne demeli.Eskiden olduğu gibi mi? Elbette az da olsa doğru esnaflarımız elbette vardır.Sözümüzde onlara değildir zaten. Şimdi ki zamanda elektronik eşya al, daha ayını doldurmadan arıza yapsın.Git ver aldığın yere kullanıcı hatası diyorlar.İçinde ki arızanın kullanıcı ile alakası yok ama tekrar para alacaklar ya. Kullanıcı hatası işte.
Araç alsak yine aynı dert var başımızda. Nerde çakma parça varsa onu kullanıyorlar. Hiç dikkat ettiniz mi? Ülkemizde üretilen araçların, araç muayenelerine kusursuz geçeni gördünüz mü mesela.Örnek olacak verirsek bizim araba.Daha 2012 model 2 senedir farlardan kusurlu geçiyor. Far ayarlarını yaptırıyoruz.Elbette yine kusurlu yine kusurlu. Geçenlerde bir abimiz dedi ki; kusurlu geçer arabalar, nerde ucuz ,çakma var onu takıyorlar dedi.Avrupa da üretilen araçlarda bu sıkıntı pek olmuyormuş. İnsan hayatı bizde ucuz olduğu için elin oğlunu pek ilgilendirmiyor tabi. Nasıl olsa ülkemizde dava da açılsa Avrupada ki gibi ceza almayacak nasıl olsa.
Bazen diyorum hep bana mı denk geliyor bu sahtekarlıklar. Geçen sene motosiklet aldım. Bir ay geçmeden Benzin göstergesi bozuldu. Bilmem neden dir ki benzin emisyon hortumu çatladı. Servise gittim.Neden bunu yapıyor dedim.Fabrika adisini takıyor dedi bana.Daha ne diyeyim ben bu motosikleti üreten firma sahibine.Bol bol selam söyledik.
Liseyi yeni bitirmiştim.Babam o yıllar emekli olmuştu. Oğlum tazminat alacağım.Sana ne hediye alayım demişti. O zamanlar bilgisayarlar evlere yeni yeni giriyordu.Tabi o zamanlar bilgisayarı sadece internet cafelerde görüyorduk. İnternet cafelerde giriyorduk ama.Güya para veriyoruz ama rahatça giremiyorduk yinede. Cafe sahibininde ilk iş yeri olmalı ki.Klavyeye az sert bassak fırçayı yerdik. Neyse bilgisayarı aldık. 5.gün harddisk yandı. Aldığımız yere götürdüm kullanıcı hatası dediler her zaman ki gibi. Nasıl bir hata yaptıysak koca harddiski yakmışım. Allahtan biraz uyanık adamdık da.Yemedim numarasını. 5 günde nasıl hata yapmışım anlatırmısınız dememle çocuk dona kaldı.Belki gelen müşteriler kandırıp gönderiyordu. Neyse garanti kapsamında yaptırdıkda zarara olsun girmedik. Maddi olarak zarara girmedim ama o zaman 5 gün kullandığım bilgisayar 1 ay sonra garantiden gelmişti.
Geçen ay şehir dışına misafirliğe gitmiştik. Orada oyuren bir dedemiz vardı. O da ben gibi kötü esnaflıkdan dert yanmıştı. Tanesi 1000 liradan 2 kanepe almış.İkisininde yaslanma kollarının içten vidaları kırılmış kollar oynuyordu. Esnaflık artık ölmüş dercesine bu kanepeleri satan adam tamircisinide eşantiyon olarak hediye etmesi gerekiyor diyordu.Haklıydı da.
Bilmiyorum sayın yazar ve okur arkadaşlarım.Bu tür işler sadece benim başıma mı geliyor der dururdum.Biraz sağa sola sorduğum arkadaşlarda benim gibi dertliler. Her yerde aynı sıkıntı var. Doğru yoldan, dürüstlükten , Ahlaktan ayrılır olduk. Unutmayalım ki bir dünya yok.Bir de diğer dünyamız var.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.