- 1254 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sohbet1/ ’’Kendimi keşfetmek istiyorum’’
Sohbet 1
’’Kendimi keşfetmek istiyorum’’
Değerli kardeşim‘’Kendimi keşfetmek istiyorum’’ demişsin. Âcizane kalbime dökülenleri sana aktaracağım. İnşallah faydalı olabilirim.
”Kendini tanıyan Rabbini tanır”
Senin arayışın ne güzel bir arayıştır kardeşim…
Cenab-ı Hak biz ‘’İnsan’’ı halife olarak yaratmış. Tüm mahlûkatı bize hizmet için yaratmış lakin bizi de ‘’kendisini bilmek, tanımak ve akabinde âşık olmamız’’ için yaratmış.
Tanımayan bilemez, bilmeyen sevemez, sevmeyen âşık olamaz. Mevla’yı herkes kendi zannınca tanıyorum sanır, her bilmenin ötesinde ’’ Bilme’’ler vardır. Soru ilmin kapısıdır. Belli ki sende bu ilim kapısından nasiplenmek isteyenlerdensin.
Allah’ü Teâlâ kullarını Marifetullahı (Allah’ı bilmek)ve Muhabbetullahı (Allah’a âşık olmak/ ilahiaşk) kazanmaları için yaratmış.
Her bir kulun Allah’ü Teâlâ’ ya {C.C} eriştiği manevi merdivenleri vardır. Senin yolun bana, benimki sana uymaz. Yaşadığın her olay kader sırrında sebepsiz değil kardeşim. Şu sıkılmaların bile Mevlamın sana ‘’dünya gafletinden uyanman’’ için verilmiş nimetlerdir. Sıkıntılar aslında ferah kapılarıdır, bakmasını bilene… Soruyorum sana; her şey yolunda olsaydı, Sen ilahiaşk konuları araştırır mıydın? Bugün benimle bu konuşmaları yapar mıydın?
Senin mesleğin, kariyerin, eğitimin, kültürün, ailen, yaşadığın ülke, şehir her nerede olursa olsun, sen hepsinden önce ‘’ Allah’ü Teâlâ’ ya {C.C} kulsun’’. İlk vazifen; bu kulluğu anlaman, bilmen ve yaşamaya çalışmandır. Diğerleri sonradan gelir.
Hayat planında ilk sırada Allah’ü Teâlâ’ ya {C.C} kulluk vazifelerin olmalı. İlk sıraya Allah’ü Teâlâ’ nın {C.C} emir ve yasaklarını koyabilmen için önce sağlam bir iman sahibi olman gerekli. İslam’ın 5 Şartı Bir Müslüman’ın kalbinin direkleridir. Bu direkler sağlam olmasa en küçük manevi depremlerde(sıkıntı, hastalık, üzüntü, kayıp, iflas) hemen çöker ve imanını kaybetme tehlikesi yaşarsın.
Kelime-i Şahadet (binanın temelidir) getirip ilk adımı daha bilinçli atıp, bundan sonraki mektuplarımızı bu sağlam temel üzerine bina edelim inşallah. Namaz, oruç, zekât ve Hac direkleridir. Kâbe’nin yapısını tefekkür et derim…
Eğitimini, evliliğini, insan ilişkilerini, karakterini, huylarını hep buna göre tanzim etmen gerekli.
Bu ilk mektubun hediyesi sana alttaki kelimeyi araştırman olsun. Bunu öğrenip cevaplarsan diğer sorularının cevapları da gelecek
‘’İlahi ente maksudi ve rızake matlubi’’
‘’Kim olduğumu anlamak istiyorum’’ demişsin ilk soruna bu cevapla biraz olsun yardımcı olmaya çalıştım. Zamanla diğerlerini de cevaplayacağım inşallah…
Saygılarımla
Ablan Mihrican Ulupınar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.