- 1789 Okunma
- 10 Yorum
- 3 Beğeni
SANAL ALEMİN FAMİLYALARI 1- DÜZ DUVARA TIRMANANGİLLER
Adına ister internet deyin ister sosyal medya her ne derseniz deyin işte bu sanal alemde çeşitli ve değişik familyalarla karşı karşyasınızdır.
Bu familyaların başlıcaları şunlardır:
A-DÜZ DUVARA TIRMANANGİLLER
B-MAYDANOZGİLLER
C-BANA HERŞEY SENİ HATIRLATIYOR AİLESİ
D-AKİL İNSANLAR
E-BOŞ GEZENİN BOŞ KALFALARI
F-BOYNU BÜKÜKLER
G-BÜLBÜLLER.
H-YALNIZIM DOSTLARIM YALNIZIM YALNIZ AİLESİ
İ-BAĞIMLILAR
Öncelikle şunu belirteyim. Bu familyalardan herhangi birinin mensubu olan bir vatandaş aynı zamanda bir başka familyanın da mensubu olabilir. Mesela Bir düz duvara tırmamanan aynı zamanda bir boş gezenin boş kalfası ya da bağımlı olabilir. Ya da bir maydanozun aynı zamanda bana her şey seni hatırlatıyor ailesinin bir ferdi olması gayet olağandır. Familyalar arasında Kast sistemi gibi bir sistem olmadığ için bir aileden olan birinin başka bir aileden de olması çok doğaldır. Aileler birbirlerinden kız alıp verirler, birlikte oturup yer içerler rahatlıkla.
Yukarıda sadece adlarını verdiğimiz bu familyaları aslında tek bir çatı altında toplarsak bunlara topyekun Bağımlılar ailesi de diyebiliriz. Bağımlılık aslında tüm ailelerin ortak üst kimliğidir. Diğer kimlikler alt kimliklerdir.
Sanal alem ailelelerinin karakteristik özelliklerine geçmeden önce genel özelliklerden bahsedelim. Yani tüm ailelerin ortak özelliği…
Efendim sanal alem ailelelerinin en belirgin ve karakteristik özelliği yarasagillerle oldukça büyük bir benzerlik göstermeleridir. Hatta bu yüzden bazı bilim adamları sanal alem ailelelerinin yarasalardan evrimleştiği iddiasındadırlar. ( Henüz iddia halinde. Bilimsel olarak ispat edilemedi) Evet sanal alem ailelerine mensup olanları da yarasalar gibi gündüzleri pek ortada görmek mümkün değilken, geceleri aşağı yukarı hepsi arz-ı endam ederler. Her ne kadar bazı bilim adamları bunu gündüzleri çalışmayla bağlıyorsa da çok da alakalı değildir.
Sanal alem ailelerinin hiç biri..Evet hiç biri Mustafa Geceyatmaz ile uzaktan yakından akraba değildir. Her birinin çocukluk döneminde en fazla sevdikleri oyuncak hacıyatmaz olmuştur. Pamuk Prenses ve yedi cücesinden nefret ederler. Özellikle de adı ’Uykucu ’ olan cüceden . Tabii böyle bir durumun oluşmasında her fırsatta ‘’ Uyan Türkiye ‘’ diye milleti dürtükleyen, uykusunun içine edenlerin payı da oldukça fazladır. Bırakmazlar millet şöyle rahat rahat gece uykusunu çeksin.
Familyalara gelince:
Bu familyalar içinde en kalabalık topluluğu ‘’ Düz duvara tırmanangiller ‘’ familyası oluşturur. Bu familyanın bir mensubu olabilmek için belirli bir yaş sınırlaması olmadığı gibi insan kategorisinde olmak da gerekmez. Bu familyada kart bir horozu, anaç bir tavuğu görmemiz mümkün olabildiği gibi bol miktarda piliç görmemiz de mümkündür. Bunun yanı sıra inek, öküz, koyun, sığır, manda, ayı, çakal, tilki hatta yılan ve akrep de işte bu familyadan olup ortak özellikleri düz duvara tırmanmaktır. Her ne kadar bunlara abaza dense de bir Kafkas milleti olan Abazalarla uzaktan yakından herhangi bir ilgileri yoktur.
Düz duvara tırmanangillerin büyük bir kısmında görülen ortak özelliklerden biri de o duvarın neredeyse zirvesine çıkmış oldukları halde ya bunun farkında değillerdir ya da asla kabul etmezler düz duvara tırmandıklarını.
Düz duvara tırmanangillerde ayrıca başka özellikler de mevcuttur. Mesela : Büyük bir kısmı kendi resimlerini kullanmazlar profillerinde. Bakarsınız fıstık gibi bir hatun, ya da Apollon heykeli gibi bir bey… Daha açık anlatayım. Düz duvara tırmamangiller familyasındaki muhteremlerin çok büyük bir bölümü erkek ise Bradd Pittir, Kadın ise Angelina Joly…Tabii ki bu resimleri kullanmazlar. Daha tanınmadık, daha bilinmedik güzellerin ya da yakışıklıların resimlerini kullanırlar. Sebep? Çünkü kendi resimlerini kullansalar o resmi görenler ‘’ Aaaa muşmulanın mevsimi geldi mi?’’ diye soracaktır.
Bu familya mensuplarından bir kısmı ise 30-40 sene önceki resimlerini kullanırlar profil resmi olarak. Gerçi pek çoğu 30-40 sene önceki halleriyle de bir g.tüme benzemezler ya olsun. Gençlik hali ne de olsa. Bir kısmı da dolgu, astar, macun, boya, cila, detoks, botoks derken biraz da olsa bir halta benzerler ve o halleriyle koyarlar resimlerini.
Düzduvara tırmanangillerin içerisinde doğrudan doğruya kendi resimlerini kullananlar da vardır elbette. Bunların bir kısmı aşağı yukarı her gün bir başka kıyafet ve makyajla karşınıza çıkarlar ve face book sayfalarında neredeyse her Allah’ın günü ‘’ …. Profil resmini güncelledi’’ diye bir yazı görürsünüz. Bir kısmı ise bir mucize sonucu bir fotoğraf dahisinin nasıl olmuşsa olmuş yakaladığı güzel bir pozunu koyar profil resmine ve onu asla kaldırmaz çünkü bir daha öyle bir poz yakalayabilmek mümkün değildir.
Düz duvara tırmamanangilleri nasıl tanırız peki? Öyle ya hiç kimsenin alnında ‘’ ben düz duvara tırmanangillerdenim ‘’ yazmaz. Hele hele de yukarıda da değindiğimn gibi bu familya ya ait olduğu familyanın farkında değildir, ya da farkındadır hatta bilinçli bir şekilde, özellikle tırmanmaktadır düz duvara ama inkar eder.
Efendim bu familyanın düz duvara tırmanagillerden olduğunu anlamanın en kolay yolları:
1- Bir bayan ya da erkek olarak karşı cinse arkadaşlık teklif etmek ya da onların teklif ettiği arkadaşlık teklifini kabul etmektir. Arkadaşlık teklifini kabul eder etmez hemen dakka bir gol bir yapıyorsa anlayın ki düz duvara tırmanangiller familyasındandır. Anlamadıysanız daha net izah edeyim : Vatandaşın arkadaşlık teklifini kabu eder etmez size o vatandaştan gelen ilk mesaj ‘’ Dul musunuz?’’ ya da ‘’ Çok güzelsiniz’’ hatta direkt olarak ‘’ Benimle evlenir misiniz?’’ ise bilin ki düz duvara tırmanagiller familyasından biri ile muhatapsınız.Çoğunluk erkekler olmakla birlikte nadiren de olsa bayanlarda vardır bu durum. Yani arkadaşlık teklif ettikleri bir ilk erkeğe ilk mesaj olarak ‘’ Bekar mısınız?’’ diye sormak.
2- Bir vatandaşın düz duvara tırmanangillerden familyasından olduğunu anlamanın ikinci yolu bu vatandaşın yazdıklarına bakmaktır. Yazdıklarının tamamı aşk üzerine ya da geyik türü olduğu halde takipçi sayısı yüzlerle ifade ediliyor ve de bahsi geçen vatandaş sık sık ‘’ Ne ayılar var ya, güzel bir bayan / ya da yakışıklı bir bey olmak suç mu? Bu sanal alemde doğru düzgün arkadaşlık edemeyecek miyiz?’’ gibi ya da ‘’ Güzelliğimi kıskanıyorlar valla anacıım’’ gibi mızıltılar yapıyorsa o vatandaş da düz duvara tırmananlar familyasındandır. Kesin…
3- Bu vatandaşlar şiire benzer bir şeyler yazarlar. Birileri de oturur başka işi gücü yok gibi bu şiirimsilere sayfalar dolusu yorum yazar. İşte bu yorumcuların büyük bir kısmı da düz duvara tırmanangiller familyasındandır.( Hele hele de buram buram cinsellik kokan ve sizin başka da bir halt bulamadığınız bir şiirde fenafillah mertebesine çıkmış bir dervişin ilahi aşkını bulmuşsa kesinlikle düz duvara tırmanalardandır.) Bu arada asıl önemlisi şiirine yorum yapılan –bilhassa- hatun ‘’ Ah beyefendiciim böyle benim güzelliğime değil de şiirimdeki mana ve ruha yorum yapan centilmen insanlara günümüzde ne kadar da az rastlanıyor. Yüzümün bedenimin ve bilhassa kalçalarımın güzelliği değil de ruhumum güzelliğini keşfeden bu eşsiz yorumunuz için size müteşekkirim’’ Diye cevap vermişse bilin ki o hatun da kesinlikle düz duvara tırmanangiller familyasındandır.
4- Yazdığı şiir ‘’ Dağlara kaçır beni / Bir mağaraya çek içir beni / Yanalım alev alev / Haydi koçum uçur beni ‘’ türünden olup fon resmi olarak öpüşme, koklaşma, hatta yatak sahneleri resmi kullandığı halde şiirinin başlığını ‘’ İlahi Aşk’’ ya da buna benzer bir manevi ve uhrevi başlıkla sunan vatandaşlar da kesinlikle düz duvara tırmanangiller familyasındandır.
5- Efendim…Tesettür, yani örtünme, gizlenme, kendini başkalarının - kötü olabilecek- nazarlarından sakınma dediğimiz olay herkesin malumu olduğu üzere sadece ve sadece kafayı ambalajlamaktan ibaret değildir. O bakımdan gerek kendisine ait, gerekse hiç alakası olmayan bir bayanın sözde tesettürlü ama gerçekte o haliyle ‘’ Ye beni ‘’ dedirten resimlerini kullanan hatun kişilerin tamamı olmasa da önemli bir bölümü düz duvara tırmananlar familyası mensubudur. Tesettür kesinlikle ve kesinlikle sadece başın örtülmesinden ibaret değildir. Bir hatun başı örtülü haliyle çok daha fazla ilgi çekiyorsa %99 ihtimalle düz duvara tırmanangiller familyasındandır.
6- Hani derler ya ‘’Tilkinin yüz tane hikayesi varmış doksan dokuzu tavuk, biri de kümes üzerine’’ Aynen o hesap eğer bir vatandaşın yüz tane hikayesi var ve yüzü de aşk-meşk üzerineyse, o vatandaş Aynen Orhan Veli’nin şiirindeki gibi yani ‘’ Ne atom bombası/ Ne Londra konferansı/ Bir elinde cımbız/ Bir elinde ayna/ Umurunda mı dünya’’ vaziyetlerindeyse o kişinin de düz duvara tırmanangiller familyasından olduğuna kesin diyebiliriz.
7- Düz duvara tırmanangillerin bir kısmı da açık bir şekilde ifade ederler durumlarını ki onları gördüğünüzde ‘’ Evet bu bir düzduvara tırmanangiller ailesi ferdi’’ dersiniz hemen. Çünkü bu familyanın bir türü de aynen Züğürt Ağa filmindeki Şener Şen’in babası rolündeki vatandaş gibi ‘’ Karı istirem ‘’ diye dolaşır etrafta. Ya da Yedi Kocalı Hürmüz gibi ‘’ ver Allah’ım ver ‘’ şarkısıdır dilindeki …
Resimde Düz duvara tırmanangillerden bir arkadaşı görmektesiniz.
Diğer gruplar ile devam edeceğiz.
YORUMLAR
sami biberoğulları
Devamı en kısa zamanda gelecek inşallah ama bu arada araya sıkıştırdığım '' Böyle mi olmuştu da olmuştu'' Başlıklı yazımı da okumanı tavsiye ederim.
Selam ve sevgilerimle.
Bu ben miyim deyip aynanın karşısına geçmek var,
Ama insan oğlu kafasında ki uymuyorsa,
Bu bir beden büyük geldi,olmadı küçük deriz.
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Ben miyim demek için erken daha. Çünkü sırada başka gruplar da var. Ama hemen peşin peşin söyleyeyim bu ilk grupta sen yoksun ))))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sen yazarsın da gülerken düşünmezmiyiz :)
familyalar bu face olduğu müddetçe çoğalacak...
aynen dediğin gibi arkadaşlık teklifinden sonra hemen şiirlerinizi yakından takip ediyorum sesinizin buğusunda kayboluyorum
bazılarına uleynn sen ne zaman benim şiirimi okudunda dinledin diyesim gelirken bazılarına gülüyorum ki...
bıyıklarım olmasada bıyık altı bir gülümseme diyorum gerisi malum gelecek...
zor oluyordur yalnız yaşamak
:) erkeklerin en çok kullandığı teknik. :) sanki o orada evet zor oluyor dediğimde çare olacak. Allahtan alenen yazdım nişanlandım diyede familyaların ilgi alanından çekildim.
Evet babam malesef bayansan diksen ve hayatına kimseyi almama gibi bir düşüncen varsa familyanın direk ilgi alanı oluyorsun. Sil sil bitmiyor haa sildiğin bir şey değil kedi ciğere mındar der usulu kovaladıklarında kulp takıyor
Ben ne yapıyorum gülüp geçiyorum. Zira sanal alem yalan alem. Benim arkadaş listemde çoğunu reelde ya ben tanırım ya annem tanır. Kısa bir kaç satır yazışmada zaten kişi kimliğini ortaya koyar. 8 senedir aranızdayım ve şairim diyen hanım yada beylerin ruh halini analiz etme fırsatım oldu. Şairler genelde yalnız insanlar. Boşluklarını da özellikle reelitesi zayıf olan kişiler başka şeylerle dolduruyor.
Aslında ne kadar acınacak halimiz var. Ne kadar üzücü bir olay. Bir çoğu bekar ya :) evdeki ev arkadaşları
uyuyunca içlerine cin kaçmış misali sanalda istedikleri posta girip arzı endam ediyorlar
Babamm sustur beni yoksa vuracaklar :)))
koca yüreğini sevdiğim adam babacuğum öpüyorum senin o güzel ellerinden
sami biberoğulları
Ne zaman ki Tv de ''Aşk-ı memnu'yu ''Seyretmeye başladık. Kitap okuma olayı öldü. ( Salih Güney ve Müjde aR'LI aŞK-I mEMNUDAN BAHSEDİYORUM ) Artık kitapları tv de dizi olarak seyretmeye başladık. Sonra Bilgisayar ve İnternet girdi hayatımıza. Bu sefer dizileri de unutmaya başladık. İşin kötüsü tek kitap okumadan yazarlığa, şairliğiğe, toplumbilimciliğe soyunmaya başladık.
ASrtık konuşmak için elli kelime yeter olmaya başladı...Sonuçta da sanal alemin kölesi haline geldik. Çünkü normal hayattam konuşamıyoruz artık.
Neyse...Diğer bölümlerde diğer ailelerle tanışmak üzere şimdilik hoşça kal.
Selam ve sevgilerimle.
İlgi ile okudum.
Gerçekten şaşırtıcı bir yazı.
İnternet konusunda ne kadar cahil kaldığımı fark ettim bu cümleleri okuyunca.
Meraklara düştük şimdi.
Acaba biz hangi gruba girmekteyiz?
sami biberoğulları
Yazının ilerleyen bölümlerinde diğer familyaları da tanıdıkça hangi grupta olduğumuz daha net çıkacaktır ortaya çünkü bu familyaların bazıları bir diğer familya ile taban tabana zıt özellikler göstermektedir.
Selam ve sevgilerimle.
+10 +10 +10
Ayakta alkışlanacak bir analiz.
Tebrikler Sami Hocam.
Muhabbetle...
sami biberoğulları
Allah razı olsun.
Selam ve sevgiler benden.
Merhaba Sami Hocam, yazıyı okudum ve düşündüm; Acaba ben hangi duvardayım, ya da Sami hocam nerede görür diye merak etmedim desem yalan olur.
Bu soruları sormamın nedeni, sanal dışında da tanış olmamızdandır.
Al sana bir düz duvara tırmanan söylem daha, değil mi :)
Tebrikler Hocam, saygılar
sami biberoğulları
İlle de bir duvarda olmak şart değil ki. Yazıya daha yeni başladık. O kadar çok familya var ki. Tamamını okuduktan sonra karar vermek lazım hagi gruba dahil olduğumuz hakkında.
Gerçek hayatta da tanışıyor olmaktan son derece mutluluk duyduğum gerçek bir dostsun sen.
Selam ve sevgilerimle.
Sami hocam yüreğinize kaleminize sağlık tercüman olmuşsunuz..
İnsan olmak için önce ne kadar aciz olduğumuzu idrak ederek,HAK'ka ve HAKİKAT'e nekadar teslim olabildiğimizi öncelikle sorgulamamıız gerekmektedir.
Sanalda ki yüzümüzle "kiramen katibin" meleklerinin zabıt tuttuğu yüzümüz arasındaki farkı..yanaklarımız kızarmadan görebiliyorsak eğer NE MUTLU BİZE..!
Rabbim hiç birimizi sırat-ı müstakim'den ayırmasın. AMİN.
Saygılarımla..
sami biberoğulları
Bu güzel ve anlamlı yorum için Allah razı olsun. Çok sağ olasın var olasın.
Duana aynı dua ile mukabele ediyorum :
''Rabbim hiç birimizi sırat-ı müstakim'den ayırmasın. AMİN''
Selam ve sevgilerimle.