Felsefi Görüş
Bir araya gelindiğinde başlıca konuşulan konulardan biri.. Öğrenciniz var ve eğitimle dolaylı da olsa ilintiliyseniz mesele bir yerden açılıyor ve mevzu bir güzel deşeleniyor.. Hele hele bir de deneyim sahibiyseniz birkaç öğrencinizi okutmuş meslek sahibi yapmışsanız..Bir boyutlu bu çarkın içerisinde yer almışlarsa.. Bir güzel örselenip törpülenmişlerse.. Yaşam onlar için çekilmez olmuşsa..Duramıyor bir yerinden giriyorsunuz..
Geçenlerde yine bu mesele açıldı ve konuştuk uzun uzun eğitimimizi..
Üzülüyor insan..Hem gençlerimize,hem insanımıza hem ülkemize..Sormadan edemiyorsunuz ne olacak bu halimiz diye.. Beceremiyor oturtamıyoruz sistemi.. Islah edemiyor, eksikleri aksaklıkları gideremiyoruz.. Sorun küçüleceğine büyüyor.. Düşünce ve niyet her ne kadar olumlu da olsa olmuyor, üstesinden gelemiyoruz bir türlü..
Diyorum ki; ne olacak bu halimiz, ne olacak bu memleketin hali.. Üniversite yerleştirmelerine bakın bir.. Günümüze ve geçmişe.. Çok eskilere gidin, en başa, ilk yıllara. En iyilerimiz nerelere yerleşiyor bir görün..
Farkettiniz değil mi?
En iyilerimiz doğrudan sağlığa gidiyor çok azı da mühendisliğe..Başka bir ülke yok sanırım en iyilerini tıpa ve dişe gönderen..
Tercih meselesi ama öğrenciler ve aileler bir çıkış yolu olarak görüyorlar bunu.
Bazıları mesleki olsa da çoğunluğu iş kaygısıyla yöneliyorlar mesleğe..
Bir gerçeğimiz daha işte size..O güne kadar en iyi eğitimi almış olanları, iyi yetişmiş bir öğrenci kitlesini ve üstelik matematik ve fencileri sağlık alanına yani tıpa, dişe ve eczacılığa göndermek..
Düşünmeden edemiyorsunuz, yapılın mutlak doğru mudur diye..
Bir örneği var mıdır dünyada bunun bilemiyorum..
Olmasa gerek..
Fencileri, hele hele iyi fencileri bu okullara sokan olmasa gerek..
Elbette sağlık çok önemli en hayati konu ama ona göre daha önemli olanlar var.
Yani önce ilerleme ve gelişme..
En iyiler bizi bu kulvara sokacak okullara gitmeliler..
İsteyen tıpı,isteyen dişi tercih edebilir elbet, onda bir mahsur yok..
Bir gönül meselesi bu..
Önemli olan dağılım..
Oransal olarak dağılım..
………………………………
Anlatıyorum hep bunları ve devam ediyorum.
En iyiler bir başka yerde olmalılar bence..Fen ve matematikçiler fenle ilgili okullarda..Fen alanında..Fenci olmalılar onlar..Bilim insanı yani..
Mühendislikte olmalı teknoloji geliştirmeliler..Eğitimci olmalı üstün zekalıları,dehaları,mucitleri kaşifleri bulup çıkarmalılar..Onları yetiştirmeliler..
İşte bunların hiç birisi olmuyor ve en iyiler tıpa ve dişe yöneliyorlar..
Bunları ifade ediyorum.
Tezim bu benim..
Bunu ileri sürüyorum..Israrcıyım da bu konuda..Yeni değil yıllardır savunduğum görüş bu..
………………………….
Hayır diyor arkadaşın birisi..
Yanılıyorsun..En iyiler felsefeye, psikolojiye, sosyolojiye gitmeliler..
Sosyal alanla ilgilenmeliler..
İlerleme bu yönde olmalı..
Sizin dedikleriniz bunların sonucu..
Ancak bunlar olursa onlar olur..
O dediklerinize ancak buradan ulaşılır..
……………………………….
Beklenmedik bir çıkış..
Farklı ve bir başka görüş..
Önce garipsedim, anlamakta güçlük çektim..
Ama düşününce hak verdim..
Doğru ve isabetli görüştü..
Gelişmek,ilerlemek,yol almak ancak böyle olabilirdi..
Önce insana hitap etmek gerekirdi..
İnsan merkezli olmak gerekirdi..
İnsandan çıkılarak diğerlerine ulaşmak gerekirdi.
İnsana insan olduğunu fark ettirmek gerekirdi..
Doğruydu..
İsabetliydi..
İşte buradan gidilebilirdi diğerlerine..
Malzeme insandı ve o doğruysa sorun yok, her yere ulaşılabilirdi..
……………………….
Felsefiydi..
Bir farklı görüştü..
İlk kez işitmiştim..
Hak vermiştim söyleyene ve söylenene..
Üzerinde durulabilir, yol alınabilirdi..
Farklıydı..
Farklı bir görüştü çünkü..
Kemal GÜL
21.08.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.