Düşlenen Hayat
Yaşım seksen küsür,gözlerim görmüyor,her türlü hastalık nüksetti,gençlik elden gitti artık son demlerimi yaşıyorum ama huzurluyum çok şükür dedi yaşlı amca..Yaştaşlarının aksine vericiydi..Açıktan fark ediliyordu bu. Misafirperverdi..Ağırlayıcı ve hoşnut ediciydi..İlgiliydi..
Orta boylu,yuvarlak yüzlü etine dolgun tombulca,hafif kamburumsuydu.Oturup konuşmasak,konu konuyu açmamış olsaydı böyle bir ihtiyarımızın varlığından habersiz yaşayıp gidecektik..İyi oldu tanışmamız,hasbihal etmemiz..Ev sizin dedi ayrılırken ne zaman olsa buyurabilirsiniz çekinmeyin her zaman bekleriz buyurun dedi.
Neler yaşamış neler, anlattı bir bir..Ellili yıllarda sanat mektebini bitirdim diye söze başladı..Okulu bitirdim çok uğraştım ama yükseğine devam edemedim dedi..Nasip değilmiş okumak ama bir başka yerden açıldı kısmet, rızık verici Allah dedi.
Kayseri küçük,iş alanları yeni yeni açılıyor o zaman Osman Kavuncu bir han yapıyor bir yere diyor..Meslek var ya sanat lisesinden,madem okuyamadım ne yapıp edip bu handan köşe başından bir iş yeri edineyim dedim ve başkanın kapısını tıklattım diyor..
Yirmilik bir genç bir başkanın odasının kapısını tıklatabiliyor bir düşünün..Hem de Kavuncu gibi birisinin..
Bir sorununa özgü..
Bir talebini iletmek için..
Adam koymadan,kimi kimseyi görmeden..
Doğrudan..
İlgileniyor..
Buyur evladım nedir derdin?
Anlatıyorum baştan sona..
Sırtımı sıvazlıyor ve dükkan senin,endişe etme hiç diyor..
Bir iyilik yapıyor genç delikanlıya..
Hayatını şekillendirecek bir iyilik..
…………………………..
Atölyemi kurdum ve başladım çalışmaya..Sökün etti insanlar, anlamak zor ama akın akın müşteri geliyor ve ben başedemiyorum..Gece yarılarına kadar çalışıyor iş yetiştiremiyorum..Ama tayfa iyi değil..Arkadaşlarım dönemin en huysuz ve yaramazları..Günüz çalışıp gece eğleniyoruz..Bazen iş yerinde bazen bir bağ evinde..Gece sabaha kadar esrar çekiyoruz..Önüne geçemiyorum..İstemesem de sürükleniyorum..Artırarak katlayarak devam ediyorum..Elime geçeni savuruyorum..Birazı tütüne,birazı alkole birazı da esrar ve kumara gidiyor..Mutsuz ve huzursuzum..Çalışıp kazanıyorum ama yol yol değil..Gittiğim yol yol değil..
Bir anda değişiyor hayatımın akışı..
Gönderen gönderiyor..
Biri çıkıyor karşıma..
Tanışıyor konuşuyorum..
Feyz alıyorum ondan..
Yol ve istikamet gösteriyor..
Kararımı veriyorum..
Aniden..
Bu hayat böyle gitmez diyorum..
Bırakıyor uzaklaşıyorum ortamdan ama içim rahat değil..
Mutlak bulurlar, ne yapsam terketmezler beni grubum diyorum..
Namaza başlıyorum..Günde beş vakit namaza ama yine de içim rahat değil..
Bütünüyle kopmalı ve sıyrılmalıyım bu küflü hayattan diyor ve hayatımın akışını değiştirecek kararımı veriyorum.
Yirmili yaşlarda hacca gidiyorum..
Namazında niyazında da olsan bir gün tekrar dönersin belki o hayata ama eğer hacıysan o kutsal topraklara adım atmış ayak basmışsan dönüşü olmaz diye düşünüyorum..
Düşlediğim hayatı yaşamaya başlıyorum..
İlişmiyorlar bana..
Bütünüyle bağımı koparıyorum onlardan..
Hayatım düzene giriyor..
İşim iyiye gidiyor kazanıyor ve bir kenara bir şeyler koyuyorum..
Çevrem değişiyor,dostlarım değişiyor..Kazancıma sahip çıkıyorum..Önce içkiye esrara kumara giden param cebime kalıyor..Birden çoğalıyor, koyacak yer bulamıyorum ve ben o dönemde varlık sahibi oluyorum..Dünyalıklarımı ediniyorum..İki yollu kazanıyorum..hem ahretimi hem dünyalığımı..
İşte oturduğum şu ev ve bahçe o zamanın eseri.
Bu çevreden çok arazi aldım..
Küçük varlıktan büyük şey oldu..
Evlat ve torunlar işadamı oldular..
Görüyorsunuz benimle de ilgileniyorlar..
Huzurluyum..
İlişen yok karışan yok..
…………………………….
Düşünüyorum kimdi diye..
Kimdi acaba bir ihtiyar amcanın karşısına çıkan..
Kimdi onun hayatının akışını değiştiren..
Nasihat eden yol gösteren..
Akıl fikir veren
…………………………….
Kul sıkışmazsa Hızır yetişmez..
Yetişen Hızırdı anlaşılan..
Hızır...
…………………………….
Darda ve zorda kalındığında..
İhtiyaç duyulduğunda…
Kemal GÜL
09.08.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.