Ulusaldan Küresele
Nerede olsa kendilerini hissettiriyor,bir adım öne geçiyorlar sivil toplumcular..Duruşuyla tarzıyla davranışıyla..Bir farklılık estiriyorlar hemen onca kişinin arasından..Farkediyorsunuz anında..İşte bu olsa olsa sivil toplumcudur diyorsunuz..Ya bir odanın başkanı,ya bir birliğin yöneticisi ya da bir federasyonun öncüsüdür diye düşünüyorsunuz..
Bir rahatlık seziyorsunuz üzerlerinde..Hiç heyecan ve endişe yok..Telaş ve panik yok..Nerede olsa söz alıyorlar ve en çetrefilli mevzuyu en anlaşılır şekilde izah ediyorlar..Hiç zorlanmadan,hiç heyecanlanmadan..Alabildiğine rahat tavırlarla ifadelerle….Dinlediğinizde diyorsunuz ki işte bu farklı, işte bu sivil toplumcu..Meseleleri ele alış şekilleri,anlatış tarzları,hitabetleri bambaşka..
Söz alıncaya kadar sıradan bir vatandaş sanıyorsunuz..Öyle üst baş birinci önceliği değil adamların..Saç sakal birinci meseleleri değil..Anlıyorsunuz ki şekli değiller, daha çok muhtevayla özle ilgililer..Sorunlarla ve çözümlerle..
Söz alıp konuşmaya başlayıncaya kadar sıradan biri zannediyorsunuz sivil toplumcuları..Öyle gıcır gıcır şıkır şıkır değiller..Traşlı jöleli,değil saçları başları..Ütülü mütülü değil üstleri başları..Çok sıradan her şeyleri..Tüm doğallığıyla ortamdalar..Tam halk gibi halktan birileri gibiler..Öyle ön safta da yer tutmazlar pek..Oturup kurulmazlar,görünürde yani başköşede olmazlar..Genelde en dipte kuytu yerdedirler..Farkedilmezler ta ki söz alıp konuya girinceye kadar..
……………………………
Gerilerden bir ses yükselir,rahat ve etkileyici bir tonda..Dile hakimiyetlerini hemen sezersiniz..Dile ve olaylara..Konuya hakimdirler ve her ifadeleri dolu dolu,yerli yerincedir..Boş laf etmezler boş konuşmazlar..Doldur boşalt yapmazlar..Öyle sıradan usulen dalmazlar mevzuya..Araştırmış,incelemiş,bilgilenmişlerdir ve sıra anlatmaya izahata gelmiştir ve bunun için de fırsat vardır işte..Kürsü kendisinin,mikrofon kendisinin..
Dinlersiniz,dinletirler daha doğrusu..Yeni ve farklı şeyler iştir duyarsınız onların ağzından ve hayranlıkla izlersiniz..
Anlatılanlar abartı değil gerçektir..Kare kare verirler her şeyi..Oya işler gibi..Anlaşılır net bir şekilde..Öyle benzemezler kendilerine koltuk bahşedilenlere..Bir ilintiyle bir yere gelenlere..Yer kapanlara..Her yönüyle farklıdırlar..Duruşuyla tarzlarıyla olaylara bakışlarıyla..
…………………………
Çözüm odaklıdırlar..Sorundan ziyade çözümden yanadırlar.. Sorunla beraber çözümü de korlar ortaya..Formül geliştirirler..Tıkanıp kalmazlar..Vizyon sahibi ileri görüşlüdürler..Pozisyon almaktan ziyade pozisyon yakalama peşindedirler..Vericidirler..Üçe beşe bakmazlar..Getirisini götürüsünü hesap etmezler..İnce hesap yapmazlar..Arkaya dönüp bakmazlar..
Benim için gurur kaynağıdır onlar..Esinlenir feyz alırım onlardan..Fırsat buldukça dinler, bir kırıntı da olsa bir şeyler katarım kendime,ilave bir şeyler..
Memleketimiz insanı onlar..Memleket için düşünen kafa yoran insanlar..Bir çırpıda formül ve çözüm üreten insanlar..Karşılığında ne para ne makam mevki ne de ün şan isteyen insanlar..İsimsiz kahramanlar onlar..Öyle göze görünme gibi dertleri yok,görüneyim bilineyim tanınayım diye bir dertleri yok onların..
Arka plandadırlar..Gerilerdedirler..Geride ve kuytu yerdedirler..Ta ki söz alıncaya mesele açılıncaya kadar..Görünmez hissedilmezler..
Peki kim bunlar..
Şıklıkta ve yer kapma yarışında olmadıklarına göre kimler bu isimsiz kahramanlar..Kimler bu bilinmeyen görünmeyen insanlar?
İlk başta girdik aslında konuya..Kimler olduklarından bahsettik..
Uzakta değiller..
Hemen aramızdadırlar...Çok yakınımızda yanıbaşımızdadırlar..
Söyledim,ya bir oda ya bir birlik başkanı onlar..Kimi zaman da ya bir ihtiyar heyeti üyesi,bir okul aile birliği gönüllüsü, veya bir yeşilay sevdalısıdır onlar..
Uzakta değiller yani..
Bir özellikleri, bulundukları yer kendi gayret ve çabalarının sonucu..
Kendi meziyetleri ve becerileri ile oradadırlar..
Verilmemiş bahşedilmemiştir bulundukları yer.
Bir uğraşın neticesidir.
Kolay da kaybetmezler bu nedenle..Hakkıyla oradadırlar çünkü..
Ta ki kendinden evsaflılar çıkıncaya kadar..
…………………………………
Önleri açık..İlerleyecekler hak ederek..Adım adım merhale merhale yol alacaklar.. Hazmede hazmede..Bulundukları yerden daha yukarı bir yere..Yerelden genele..Bölgeselden ülkesele..Ulusaldan küresele..
Kemal GÜL
20.08.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.