- 961 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
BiTLiS'E ATEŞ DÜŞTÜ
ATEŞ DÜŞTÜĞÜ YERİ Mİ YAKAR?
29 Mayıs 2008 akşamı Bitlis Merkez’e bağlı Bölükyazı Köyü’nde illegal örgüt üyelerinin saldırısı sonucu 1’i ağır 4 askerimiz yaralanmıştı. Ağır yaralı askerimiz Bitlis Devlet Hastanesi’nde acil ameliyata alınmış, ardından GATA Hastanesi’ne ulaştılırılmak üzere Muş Havaalanı’na götürülmüştü. Her şey yolundaydı, ameliyat sonrası askerimiz kendine gelmişti, umutluyduk.
Acı haber dün akşam geldi. 6 aylık hamile eşi dul, doğmamış çocuğu öksüz kalmıştı. Bir can daha yitip gitti onca çabaya rağmen...
Çatışmanın olduğu akşam, o dağ köyü karakolunda beklerken bizler, yolcu uçaklarının sesi geliyordu kulağımıza... Hayat bir yerlerde devam ediyordu; gök sallanmıyor, dağ yıkılmıyordu... Bir tek yüreğimiz sallanıyor ama o da yıkılmıyordu!
Ateş yine düştüğü yeri yakıyordu! Suskunkuğa sığınıyor şimdi yürekler.
Suskunluğumuzda feryatlar var oysa... Duyun, anlayın artık ne olur!!!
ÖMER DOĞAN’A MEKTUP
Sevgili Ömer Doğan;
Seni ambulansa alırken, sana bakan bu buğulu gözleri bilmem hatırlayacak mısın? Ben senin yaralı bedeninden bakan o yiğit gözlerini hiç unutmayacağım! Vurulmuştun ama baş eğmemiştin hain mermisine! Öyle mağrur, öyle yiğit gittin ki Ankara’ya... Bizler elimiz kalbimizde bekledik haberlerini ve iyi heberler duyduk senden dün akşama dek... Umudumuz beslendi ama dün yıkıldık be yiğidim, dün yıkıldık! Korkma sakın, hemen doğruldu ’Vatan’ diye atan yüreklerimiz, bayrağı aldık elinden ve yürüyoruz aydınlığa, sen rahat uyu...
Ey Yiğit Yürek;
Seni ’öldü’ sananlar bilsinler ki; sen özgürlüğümüzün, bağımsızlığımızın ve bölünmez bütünlüğümüzün bir çivisi oldun, niceleri gibi sen de bizi birbirimize sonsuza dek bağlayacaksın.
Ufuk Bayraktar
01.06.2008
Bitlis
GÜLÜMSE ANNE
Akşam olur hasret büyür dağ olur
Bu dağlarda kurşun atsan çığ olur
Sen oğlunu geri dönmez say annem
Ben ölünce belki vatan sağ olur
Belki dağlar duman duman savrulur
Belki sesim çığlık çığlık duyulur
Belki yavrun bir tabuta koyulur
Üzülme annem
Bir yangın ki ciğer ciğer kavrulur
Bir yangın ki kardeş kardeş vurulur
Belki kalbim bir bayrağa kan olur
Gülümse annem
Yine yağmur ince ince çiselenir
Yine toprak yaz gelince çiçeklenir
Sen beni hep rüyalarda gör annem
Gör ki kalbim bir mezarda dinlenir
SÖZ : Yusuf Hayaloğlu
MÜZİK: Murat Başaran
YORUMLAR
Şehitler..Cennetde bizlere gül gibi kokacak onlara gıpta ile bakacağız.Mutlaka, Allah"ın onlar seçilmiş kulları..Şehid olmak her insana nasip olmaz kardeşim.
"ÜZÜLMEYİN,GEVŞEMEYİN,EĞER İNANIYORSANIZ ÜSTÜN SİZSİNİZ"buyurur Yaradan,
ONLAR İNANMIŞ İNSANLARDI.
Böyle bir olaya tanıklık etmen ve kaleme alman bile Rabbimin rızasına şayandır inşallah...
Seni ’öldü’ sananlar bilsinler ki; sen özgürlüğümüzün, bağımsızlığımızın ve bölünmez bütünlüğümüzün bir çivisi oldun, niceleri gibi sen de bizi birbirimize sonsuza dek bağlayacaksın.
Ve her seferinde olduğu gibi yine canlar yanmağa devam ediyor.Mamafi İmralı bir katili kelli felli ağırlamağa devem ediyor.Peki ne zaman kim bitirecek bu terörü.
Bilinmelidir ki taşlar artık yerli yerine oturmalı.Acıya katlanacak yürekler tükenmekte be Üstad.Yüreğinindayanmasını dilerim bir daha olmaz inşaallah ama ....??
Bir tek yüreğimiz sallanıyor ama o da yıkılmıyordu!
Ateş yine düştüğü yeri yakıyordu! Suskunkuğa sığınıyor şimdi yürekler.
Suskunluğumuzda feryatlar var oysa... Duyun, anlayın artık ne olur!!!
---?<----MÖ-------M------- 2008 ------> ?
yıllar ilerlemiş...ya insanlık...?
geldiğimiz noktadan bakınca mağra dönemindeki insanların daha doğal daha doğru daha çıkarsız daha insanca yaşadığını düşünüyorum...
modern insana bakınca,
eğitim...demokrasi...insan hakları...vs..demişler...
herşey lafta kalmış...
ya da bunlar kullanılarak insanlar kandırılmış...
insanlığın çıkarları değil kişisel çıkarlar
kabul görmeye başlamış...
yaratılanların en değerlisi insan...
akıl denen bir hazineye sahip...
parayı icat etmiş ...aklını paraya satmış...
kısacık ömür için değer mi tüm bunlara..?
şu üç günlük hayatta ne üz.. ne üzül ...sev ..sevil..
at kötü hastalıklı duyguları içinden...
sevgiyle sağlıklı mutlu yaşa...
birimiz hepimiz hepimiz birimiz olarak ,
gerçek insan olmanın erdemine en kısa zamnda ulaşmamız dileğiyle...
kutlarım anlamlı değerli yazınızı hassas yüreğinizi gönül güzelliklerinizi değerli yazar..
sevgi saygı selamlarımla...
GÜLÜMSE ANNE
Akşam olur hasret büyür dağ olur
Bu dağlarda kurşun atsan çığ olur
Sen oğlunu geri dönmez say annem
Ben ölünce belki vatan sağ olur
Belki dağlar duman duman savrulur
Belki sesim çığlık çığlık duyulur
Belki yavrun bir tabuta koyulur
Üzülme annem
Bir yangın ki ciğer ciğer kavrulur
Bir yangın ki kardeş kardeş vurulur
Belki kalbim bir bayrağa kan olur
Gülümse annem
Yine yağmur ince ince çiselenir
Yine toprak yaz gelince çiçeklenir
Sen beni hep rüyalarda gör annem
Gör ki kalbim bir mezarda dinlenir
SÖZ : Yusuf Hayaloğlu
Efendim, göz yaşlarıyla okuyorum şu an yazınızı . Mesajınızı alınca , anlam verememiştim. Nedir diyordum... Nedir ki beni çağıran davet bu denli buruk , hüzünlü olabilsin.!
Şiiriniz ve yazınızla içimde ----zaten hassas olan bünyemde---------- fırtınalar kopardı ... Kimi kime şikayet edebiliyoruz ki .. ! Sadece , yaralı ceylan gibi sızlanıyoruz... Acılara gark oldum efendim ... Birşeylere uzanamamanın ezikliğini , üzüntüsünü yaşıyorum ..
Cılız çıkıyor seslerimiz ne yazık ki ..
Kalemin yapabileceği şey , sayfalarda kalıyor ancak ...
''Biliyor musunuz , bin hüzün çöktü yine gönlüme ... ,,
Yazınızla... Şiirinizle..
Bitlis'te beş minare susmasın.. Ezan , sela
sesleri Yükselsin ,susmasın hiç belki hüznün sesini duyabilirle...Heyhaaat!
Avaz avaz okunsun şehitlerimizin ruhlarına .. Buradan dualar gönderebiliyorum .. Yüreğimi , gönderiyorum.. Sevgimi , bütün insanlık , annelik duygularımla , isyanlarımı gönderiyorum ...
Ve saygımı . Şehit annelerimize sabırlar , şehitlerimize rahmet diliyorum.. Sonsuz saygıyla efendim ...
Vatan Sağolsun.. Amma; yavrularımız ölmesinler ne olur Allahım !....
babidim tarafından 6/1/2008 3:28:28 PM zamanında düzenlenmiştir.
Doğmamış bebeğin öksüzlüğünü ödeyin,buyrun!Doğmamış bebeğin yüreğine düşen ateşi de söndürün gücünüz yeterse.Lakin yetmeyecek!
Binlerce yıldır omuz omuza,kardeşçe yaşadığımız bu toprak bir gün hesap sorar bizden...Hepimizden...
Vakit susmak vakti değildir artık!
Bir kez olsun vicdan muhasebenizi doğru yapın ve görün gerçeği...Toprağa bir bir düşen bizim çocuklarımız.
Birileri dünyanın öbür ucunda ki savaşlardan söz ederken,görmeli kendi bağrında yanan ateşi.Kardeş kavgası çıkaranları da görmeli...
İnsan evladından değerli değil asla çıkarlarınız,rantlarınız,cetvelle çizdiğiniz haritalarınız...
Duyarlı yüreğe selam olsun...
lanet olsun diyorum, lanet olsun.
kim ne kazandığını zannediyor
neyin savaşıdır
kimin savaşı
aynı dine avuç açan,aynı toprakta beslenip,
ortak suyu kullanan
bizlere kimin sunduğu bir savaş bu,
bu benim savaşım değil, benim insanım neden ölüyor öyleyse.
hayat ediyor evet
birileri düşerken kanını döküyor
yetim bırakıyor dul ediyor
ateş düştüğü yeri yakarken evete hayat devam ediyor
yarım hayat eksik hayat
insanlığın kaybolduğu bir hayat devam ediyor
hadi çalsın müzik
oynasın dansözler
kavga etsin meclis
kafa tutsun muhalefet
hadi hayatı devam insanların *oka batmış insanların
başarısız duyarsız vicdansız inaların hayatı devam etsin
yesin birileri keyf yapsın
sürsün hayatları
basılsa onların hayatı sürdürme ilişkileri için
can koyan var ortaya
kanını akıtan var
lanet olsun diyorum kırana da kırdırana da
insanı insana düşüren bu savaşa
lanet olsun.
siir''mania tarafından 6/1/2008 12:39:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ah can.
Yürek dayanmaz acılara .
Duydum duydum .Peki ne yapmalıyım.
Bunun çaresizliği yıkar beni..Hep sözylüyorum bir şeyler yapılmalı ama ne .Bireysel olacak iş değil .
Paylaşım için tşk ediyorum..Bir yerlerde yürekler yaşam savaşı veriyor.. Kime.. Minenettarım kendi adıma , bunun karşılığını nasıl öderim bilemiyorum,acizim..
"Hadi yiğidim hadi..."
Diyoruz demesine , toy fidanlar yiter şeytan oyunlarında..
Oyy bebem, oyy çilekeş kadınım..
Yüklediler bir ülkenin kaderini omuzlarınıza..
Gelen Allah'tan ama...
Çaresiz değil bunlar..
"İşte" si var..
..........
Ağlasam duymaz başlar
Çağlasam almaz yaslar
Kör olasıca can feleğim
Donut ayaza sal canlar
Oyut taşlar b/ağrıma az mı
Onulmaz hayal der/de saz mı
Ey âma yüzlü yüzsüz han
Hiç vicdanın sızlamaz mı..
Habibe..
Saygı ve sevgiler yürekten..