- 1040 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KADININ FARKINI ALGILAYALIM...
KADININ FARKINI ALGILAYALIM...
Saygılar, selamlar size gönül dostlarım. Bir erkek olarak kadınsız hayat düşünemiyorum. Ondan dolayı konu başlığımda belirttiğim gibi kadını farkını algılayalım diyorum. Kadınsız hanelerin virane olduğu bilinen bir gerçektir. Yüce Allah’ım dünya atmosferini dengelerken kadını erkeğe, erkeği de kanına layık görmüş . Dini vecibeleri yerine getirerek evlenmelerinde sakınca yoktur.
Sanat hayatımın çoğunluğunu bu konular üzerine ayırdım. Kadınların sorunlarının bitmediği gibi , erkeklerin yorumları da , bitmiyor. İyi kötü durumu kaleme aldığım zaman sayfa sütunları dolup taşıyor mürekkepte yetersiz kalıyor. Bir delikanlının sınırsız hayalleri olduğu gibi, genç kızlarımızın da hayalleri vardır. Her kişi gönlüne göre uyum sağlayacağı dostu aramaktadır.
Söz kesip, nişan yapmakla, nikahlanıp evlenmekle sorun bitmiyor. Önemli olan saygı, sevgi , hoş görü içinde mutluluğun devam etmesidir. Bir erkek olarak kadınının farkını algılamadıkça, değerini bilemedikçe mutluluk sürmek zorlaşır. Tabi ki kadında erkeğinin farkını bilerek erine ve yerine sahip çıkar. Eşine sadık olmayan kadın veya erkek dışarıda mutluluk aramaya kalkarsa o yuvanın dağılması an meselesidir. Birbirinize bir ömür güven duymanız lazım.
Henüz nişanlılık hayatta şeffafça her konuyu masaya yatırıp, nikah defteri imzalandıktan sonra evlilikteki mevcut kuralların dışına çıkmamak lazım. Varlıkta ve yoklukta, hastalıkta ve sağlıkta el ele sorunların üstesinden gelmek lazım. Bir erkek nikahlı eşini hiçe saydığında güvenini yitirmiş olur. Senin hiçe saydığın başkalarının da kepazesi olur, vebalinden kurtulamazsın.
Eşini dayakla , tehditle eğiteceğini, korkutacağını sananlar bence gaflet içindedir, nefsine aldanırlar, şeytanında uşağı olurlar. Bir çok yuvanın dağılımı nefsini düşündüren şeytanın yüzündendir. Alnını secdeye koydurmadığı gibi dini vecibeleri yerine getirtmemek için bin bir bahaneleri de hazırlamaktadır.
Kadın erkeğine emanettir. Bunu kadınını seven her erkek algılamaktadır.
Benim sözüm kadınını rencide edenler içindir. Kadın eli şiirimde kadının temizlik konusunda neler yaptığını ve bazı marifetlerini özetlemeye çalıştım. Vazgeçmeyeceğim şiirimde de eşime karşı sevgide kararlı olduğumu bir ömür sözümde duracağımı dile getirmeye çalıştım. Kısa sürede evlenip , kısa sürede boşanan çiftlere inanın şaşıyorum. Madem ayrılacaktınız niçin evlenip yuva kurdunuz ki. Çocuklarını ortada kepaze edenlerde huzur bulamazlar.
Kadın eli değen her şey gerçekten güzel oluyor. Temizlik imandandır ama , kadının yaptığı temizlikle, erkeğin yaptığı temizlikte de fark vardır. Bazı erkeklerin temizlik konusunda titizliğine inanıyorum ama bir çok erkek her temizliği kadından bekliyor. Resmi veya özel yerlerde çalışan kadınlara ev halinde yardımcı olmamız gerektiğini düşünüyorum. Allah kolaylık versin.
Kadınlarımız her alanda marifetlerini sergiledikçe inanın mutlu oluyorum. Onların başarıları bizlerinde gururudur. Teknoloji harikalarından yararlanan kadınlarda işini, eşini , aşını bulmakta zorlanmıyorlar. Allah dünya ve ahirette yüz karası etmesin. Her kazancın helalini yedirmek nasip etsin. Evli olan her çifte mutluluklar dilerken , genlerimize de hayırlı kısmetler nasip etsin İnşallah.
***** ELİ DEĞSİN ****
Modelden ilmekle dokunur halı,
Rengarenk oluşur güllerin dalı,
Çıkınca döşensin koridorları,
Ona kadın eli deyince yeter.
Pırıl pırıl olur kirlenen camlar,
Onunla dağılır hüzünler, gamlar,
Değerini bilen erkekler anlar,
Ona kadın eli deyince yeter.
Haftada silinir koltuklar, yerler,
Giysini terk eder kokular terler,
Güneşten korunur solmaz perdeler,
Ona kadın eli deyince yeter.
Kuru bakliyatlar bin bir emekler,
Sofranızdan taşar türlü yemekler,
Çöplere atılmaz bayat ekmekler,
Ona kadın eli deyince yeter.
Bulaşık, çamaşır odalar öyle,
Kırıcı olmadan tatlı söz söyle,
Zekinin duygular akıyor böyle,
Ona kadın eli deyince yeter.
***** VAZGEÇMEYECEĞİM *****
Yapayalnız kaldım evden gideli,
Umutla bekledim haber edeli,
Aşkın deryasına olmuşum deli,
Senden ben asla vazgeçmeyeceğim.
Hayranlık duyarım gözün, kaşına,
Boyumuzda eşit, yaşı yaşına,
Tatlı bela oldum sakin başına,
Senden ben asla vazgeçmeyeceğim.
İnadım tutuyor, kararım karar,
Sensizlik sana da, bana da zarar,
Varlığın daima sağlıyor yarar,
Senden ben asla vazgeçmeyeceğim.
Bir ömür baş başa geçsin isterim,
Gönlünde bu genci seçsin isterim,
Sözlerim ufkunu açsın isterim,
Senden ben asla vazgeçmeyeceğim.
Kolum kanadım sın, canımsın benim,
Seninle ısınır vücudum, tenim,
Zekice arzular bütün bedenim,
Senden ben asla vazgeçmeyeceğim.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.