- 690 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK OLMAK
[ kaTÜRK OLMAK
Türklük köklü bir milletin temsilcilerinden oluşan millet topluluğudur. Kökleri tarihin derinliklerine uzanan en eski bir ulusun adıdır. Tarihi şöyle yüzeysel bile inceleseniz icatların buluşların ortaya çıktığı topraklarda hep Türklüğün var oluğunu ve Türk toprakları olduğunu görürüsünüz. Evet, icat etmeseler de bulmasalar da oralarda hep Türkler vardır.
Bu yazımı kaleme alırken bazı yabancı devlet büyüklerinin biz Türkler hakkında söylemiş oldukları sözlere de yer vererek Türk olmanın guru verici yanlarını belgelemek istedim. Mühim olanın biz Türk milleti hakkında söylenmiş değerli sözlere layık mıyız? Halen bu belirtilen hasletlere sahip miyiz? Bütün mesele burada dır. Geçmişimizden geleceğe Türk olmak gururunu yaşaya bilecek miyiz?
Paragraflar arasında hakkımızda söylenen bu sözleri okuyup layık olmak kendi elimizde.
Lady Mary Wortley Montagu
Türk’ün güzel yüzünü, kuvvetli endamını, pırıltılı kostümünü, zarif
tavırlarını, kibar gülüşünü, aslanca kükreyişini fırçayla göstermek
mümkündür. Fakat pek güç olan, Türk’ün özünü göstermektir. Bu öz, ayışığı
gibi görülür fakat gösterilemez.
İlk yazılı anlaşmanın imzalandığı, atların ehlileştirildiği, ilk paranın icat edilişinde hep Türkler vardır. Ne yazık ki Türkler tarihte en çok dışlanan hep hor görülen bir millet olmuştur. Nedenlerine basit bir dikkat ettiğimizde bile bu dışlanmanın sebepleri karşımıza çıkmaktadır.
Moltke
Türkler bir ırk ve bir millet olarak yeryüzünün en şerefli insanlarıdır.
Türkler çalışkan bir millettir. Ne demişler bir işe Türk gibi başla Alman gibi devam ettir. Bu deyiş de az da olsa gerçeklik payı var. Türkler işe büyük bir gayretle başlar ama ilerledikçe o gayreti gevşetir ve yavaşlatır. Buna rağmen yılmadan neticeye geçikerekte olsa ulaşır.
Napoleon Bonaparte - Fransız İmparatoru
"Türklerden bahsediyorum... Düşmanına saldırırken amansız bir kasırgaya,
korkunç bir denize ve insafsız bir yıldırıma benzeyen Türk; dost yanında ve
silahsız düşman karşısında bir seher yelidir, berrak bir göldür. Gönül açan
bu yeli yıldırma, göz kamaştıran bu gölü coşkun bir denize çevirmek tabiatı
da inciten bir gaflet olur."
Dışlanmanın ve horlanmanın sebeplerine gelince kin ve nefreti görürüz. Kıskançlığa maruz tutulduğunu görürüz. Çekememezliği görürüz. Yiğitliği kahramanlığı demokratik kafa yapısına sahipliği, çağdaşlığa meyilli oluşu, vatan ve milletine bağlılığı bu horlanmaya dışlanmaya kıskançlığa sebep olan hasletlerinden olduğu anlaşır. Çünkü başka milletlerde bütün bu karakteristik yapı zayıftır veya zaafa uğramıştır. Türk milletinin sahip olduğu bu değerlerini maalesef istenilen seviyede yaşamına aksettirememesi ayrı bir eksikliktir.
Türk olmak demek her yeniliğe çabuk adapte olan ve benimseyen fakat kısa sürede unuta bilen bir hafızaya da maalesef sahip bir millettir. Olayları çabuk unutan bunlardan ders çıkaramayan hafıza yapısı da maalesef bir eksikliktir.
Pierre Loti
Türklerin yalnız sonsuz bir cesareti değil, iradeleri sersemleştiren bir
sihirbaz zekâsı vardır. İşte Türk, bu zekâsıyla zafer kazanır, uygarlıklar
yaratır ve insanlık dünyasında en şerefli hizmeti başarır. Zaten Avrupa’nın
yarısını yüzyıllarca boyunduruk altına almak başka türlü mümkün olamazdı.
Türk erkeği yeri geldiğinde vatan için her zaman askerdir. Her Türk asker doğar veciz sözümüz meşhurdur. Kadını her daim evine bağlı erkeğine yoldaş evlatlarına anadır. Şu sözümüzde meşhur değil mi? Cennet anaların ayağı altındadır. Vatan anamızdır demez miyiz?
Gelland (Fransız Bilgini)
Türk askeri cesurdur. Anavatanını sever ve onun için gerekirse çekinmeden
canını feda eder.
Hayatının baharında vurulup tertemiz anlından şehit düşen evladı için gözyaşı döken ağıtlar yakan ananın ve babanın vatan sağ olsun diye bilen bir milletin fertleridir Türk olmak.
M. Montecuccoli (Avusturyalı Komutan)
"Seceat ve cesaret bakımından Türklerden üstün; büyük hedeflere ulaşmak
bakımından da onlardan dirayetli hiç bir kavim yoktur.
Cenab-ı Hak onları aslan sıfatında yaratmıştır."
Zor iştir Türk olmak. Hayatın ve yaşamın çilelerine göğüs germek. Engellerle dolu zorlukları ile mücadele etmek. Bir lokma ekmeğe karnını doyuracak aşa şükretmesini bilmek bile yeterlidir Türk olmak. Bilhassa Türkiyeli olmak, Anadolu’nun bozkırlarında dağlarında ovalarında yaşam mücadelesi vermek.
Tasso - İtalyan Şair
"Bütün milletler arasında en namuslu ve dostluk kurmada tereddüt edilmeyecek
olan yalnızca Türklerdir. Henüz yabancı tesiri altında kalmamış olan bir
köye gidecek olursanız; gerçek misafirperverliğin ne demek olduğunu orada
görüp öğrenirsiniz."
Bir çok medeniyetlerin var olup yıkılıp tarihin derinliklerine gömülen topraklar üzerinde yaşamak mücadele vermek yine sayısız devletler imparatorluklar kurmak hiçbir millete nasip olmayan guru kaynağı değil midir Türk olmak.
William Martin
"Irk ve millet olarak Türkler, bence geniş
imparatorluklar içinde yaşayan kavimlerin en asili ve başta gelenedir. Dini,
sosyal ve örfi faziletleri tarafsız kimseler için birer takdir ve hayranlık
kaynağıdır."
Türkler hiçbir zaman ordularına karşı olmamışlardır. Hele inanç ve iman yönünden de kuvvetli bağlar oluşmuşsa aralarında hiç ordularına düşman gözüyle bakmamışlardır. Çünkü askerliği peygamber ocağı olarak gören bir millettin mensuplarıdır Türk olmak. Ordularına bu denli sahip olmak aynı zamanda kamu mallarını yabancı Türk düşmanlarına da satmamaktır Türk olmak. Diğer taraftan Türk olmanın da düşmanları dışarıda olduğu içerde de yetiştirdiğini iyi bilmelidir. Bu vatanın havasını teneffüs eden suyunu içen nimetlerinden faydalanan hainlerde içimizde yok değil.
William Pitt (İngiliz Devlet Adamı)
Türk, Heredot’tan, Tevrat’tan çok eski yüzyılların tanıdığı bir ulustur.
Sadelik içinde görkemi, sükûnet içinde ihtişamı, tahakküm kabul etmeyen bir
yüreklilik, alabildiğine geniş bir fetih aşkı, sonsuz bir teşebbüs
kabiliyeti, bölgelere uymaktan çok bölgeleri kendine uydurma zevki ve
alışkanlığı Türk milletinin asırlar dolduran tarihinde açıkça görülür.
(Ünlü Tarihçi) Hammer
Türkler kahramandırlar, dostlarına zarar vermezler. Yüce Türk milleti tuttuğu
eli bırakmaz, sözünden dönmez, iyi ve kötü
günlerde dostundan ayrılmaz. Böyle bir ulusla el ele vermek yeryüzünde her
zorluğu yenmek için sonsuz bir güç ve yetenek kazanmak demektir.
Ne diyor büyük komutan devlet adamı eşsiz deha devlet kuran Mustafa Kemal Atatürk:
Muhterem milletime şunu tavsiye ederim ki sinesinde yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki asli cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalınmasın.
Türklük benim en derin güven kaynağım, en engin övünç dayanağımdır. Doğuşumdaki tek olağan üstünlük, Türk olarak dünya ya gelmemdir. Bir doğrudan doğruya milliyetperveriz ve Türk milliyetçisiyiz. Cumhuriyetimizin dayanağı Türk Topluluğudur.
Bu milliyetçilik asla ırkçılık değildir. Bu topraklar üzerinde doğan her kim olursa olsun etnik yapısı dini inancı mezhepsel bağlılığı bu topluluk içinde yer alan kendini vatanına milletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes Türk’tür. Bünyesinde barınan Türküm diye bilen her fert Türk’tür. Türk olmak işte böyle bir gururun kaynağıdır.
TÜRK OLMAK:
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE diyebilmektir.
Durmuş Karabağlı
2014
lin ]
YORUMLAR
Son paragrafta,
olayın özünü açıklamış yazarımız.
Konu bundan ibarettir.
uzun yıllar,
Faşistlikle, kafa taşçılıkla, ırkçılıkla suçlanan rahmetli Türkeş'in de Türklük anlayışı aynen böyle idi.
Bu gün de,
insanımızın %99,5 oranının düşüncesi aynıdır sanıyorum.
Türkler,
asla kafatasçı olmadılar.
Dine, dile, ırka, renge, her türlü inanışa saygı gösterdiler.
Ve,
vatana ihanet edenleri hiç affetmediler.
Güzel bir çalışma.
Kutlarım yazanını.
karabagli43
Bu milliyetçilik asla ırkçılık değildir. Bu topraklar üzerinde doğan her kim olursa olsun etnik yapısı dini inancı mezhepsel bağlılığı bu topluluk içinde yer alan kendini vatanına milletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes KÜRTTÜR !
Bu milliyetçilik asla ırkçılık değildir. Bu topraklar üzerinde doğan her kim olursa olsun etnik yapısı dini inancı mezhepsel bağlılığı bu topluluk içinde yer alan kendini vatanına milletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes LAZDIR !
Bu milliyetçilik asla ırkçılık değildir. Bu topraklar üzerinde doğan her kim olursa olsun etnik yapısı dini inancı mezhepsel bağlılığı bu topluluk içinde yer alan kendini vatanına milletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes ÇERKEZDİR !
Bu milliyetçilik asla ırkçılık değildir. Bu topraklar üzerinde doğan her kim olursa olsun etnik yapısı dini inancı mezhepsel bağlılığı bu topluluk içinde yer alan kendini vatanına milletine vatandaşlık bağı ile bağlı olan herkes ARAPTIR !
Her şeyden önemlisi İNSANDIR diyelim. İnsan olmayı beceremeyen yığınla insan,ırklarıyla var-olma savaşın da maalesef esareti her zaman yaşayacaktır....
Saygılar