- 1361 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Senden önce Varırsam Yaradan’a...
Tanık Çığlıklarla Parçalanmış Ses ile Yürek
Kelimelere sığdıramadığım, anlatamadığım, yaşadığım tek aşkımdı o benim.
Hayatımın son baharında müthişdi.
Adı aşk mıydı? Adını koyamadım!
Bu şehir şehir olalı böyle bir sevince tanıklık etmemişti.
Onu buldum, yıllara meydan okudum, Tanrım, yoksa ben günahkâr mı oldum?
Tanrım biliyor, ben günahkâr değilim!
O insanlığın bereketiydi...
Kara kışın, kasımın son günüydü, güneş ortalamıştı gökyüzünü. Tutamadım zamanı, gelmişti tanışma anı, dokuz ay bekledim, dokuz yıl bekledim, ondokuz yıl bekledim, gözlerimi alamadım, aldım kollarıma, sarmaladım, yanağımı yanağına dayadım, tenim ilk kez dokundu tenine, o an sanki bir kor düştü yüreğime! İşte, beklenen o’ydu, o hayatın anlamıydı! Sorarım kendime: “Bu genci çok mu aradın” diye. Nasılda güzeldir, gür, kıvırcık saçları, iri yeşil gözleri yakışmıştı beyaz tenine, tamamlamıştı karizmasını, hafif kirli sakalı, anlamsız bakardı yüzüme, farkında değildi kendi varlığının. Uzun yıllar büyük bir sevdayı yaşadık biz, inat etti asla benimle konuşmadı! Acıları sessizce paylaştık, yüzüme bakıp bakıp tebessüm etti, duyguları beni ısıttı, onu kalpte değil yürekte sakladım, onun için kasavetli bu dünyaya gen vurdum, yaşanacakları dizginledim, dünyayı onun üstüne kilitledim, “Tamamdır” dedim! Yoksa aradığım sevda Yaradandan mı geldi? Geldiğin gibi gitme sakın, eğer bir gün gidersen benide götür yanında... Beni hiç terk etmedi, sevdasından asla dönmedi....
"Üzülme vazgeçmem senden ilk kadınım, sonuncusuda sen olacaksın biliyorsun, benim yerim senin yanın, sıcaklığını özlerim, sakın bırakma beni, sendedir benim gücüm, nice olur benim halim" rüyamda bana bu sözleri söyledi. Rüyamı ona anlattım, yüzüme baktı, saçlarımı okşadı, ağzından br kelam bile çıkmadı, sevdasını bakışlarıyla anlattı...
Tanrım şükürler olsun sana, bu aşkı bana yaşattın! Bu saçma sapan savrulan dünyaya kapılarımı kapattım, kalan ömrüde ona adadım. Bir bedende iki can gibi, ömrümün yarısından fazlası, az kalanı. Tuttum ellerini, söyledim ona onsuz yaşayamayacağımı, dualarım var onu ardımda bırakmayacağıma, bu aşkı kabre taşıyacağıma dair...
Şahit tuttuk melekleri, fırlattık gökyüzüne söylediğimiz sözleri, bu gizemli aşk böyle devam etti yıllar yılı. Benimle hiç dertleşmedi, saçını bana tarattı, sevdiği yemeği isterim demedi, acılarını söylemedi, suyunu benden içmek istedi, sustu hiçbir şey demedi, kahkahayla gülüp, yanağıma bir öpücük kondurdu, beni işte yıllar yılı böyle kandırdı. Aşkı beni hiç acıtmadı. Bu aşkı yıldızlar bile kıskandı. Sevgimizi bozkıra fırlatmalıydık, pembe bulutlara, eflatun sislere karışıp, yağmur olup yeryüzüne yeniden yağsın diye; Hikâye değil, gerçek yaşam öyküsü olarak anlatılsın diye…
Bana bir şarkı söyle içinde benim adım olsun, sözleri sana, bestesi bize ait olsun, vasıfsız yaşam ibret alsın, önemsiz şeyler keder olmasın, hoşgörü yüreklere dolsun.
Vakit tamam, Yiğidim! Aç gramofonun sesini, şarkın dinlensin:
"Bir kadını yakaladım hayatının son baharında, gözlerinde çaresizlik okunuyor, yüreği ise umut dolu! Bir kadın tanırım, adı bendedir, bir Ana bilirim yalnız benimdir, başımı koyacak gerdan ondadır, yüzündeki çizgilerde ise ben varım!Adını soranlar ondan uzaktadır, bu öyle sihirli bir aşk ki, sanma yaşayabilir sıradan herkes. Yıllardır beni sarmaladı, kokladı, bütün kötülüklerden sakladı. Bu şarkıyı söyleyen senin oğlundur Annem! Her gece yatmadan şarkılar söyledin duyuyordum, karanlık gecelerde yatağımı kaç kez yokladın biliyordum, saçlarımı parmaklarınla taradın hissediyordum! Sevdamı sana hiç demedim, söylediklerimi sen hissettin biliyorum! Bu sensin Annem, yıllar seni eskitmesin, acımasız zaman kirletmesin. Zamanı durdursam, seni hep yanımda tutsam, gün gitti, gece geldi, bedenimi büyüttü, ben hep sende bebek kaldım, senin adını bile hatırlamadım, seninle konuşmadım, özürlüyüm diye erinmedin, sana asla küsmedim, sevdamı ise sana diyemedim. Sen biliyorsun Annem biliyorsun, gözümü açınca ilk seni gördüm, damarımdan kalbime doldun ve sen benim kalbimde gizli kaldın, senden tek dileğim son yolculuğuna çıkarken, banide yanında götür, kalırsam tasalanma, yaradan beni görür, ne fark eder ha orada, ha burada, unutma biz beraberiz, ANNEM UNUTMA ."
KAYIP YALDIZ
YORUMLAR
Kelimelere sığdıramadığım, anlatamadığım, yaşadığım tek aşkımdı o benim.
Hayatımın son baharında müthişdi.
...........
Son baharıydı şarkıların...
beşinci mevsimlerde aşş olmak şiir olmak kolay değil..
bedelini ödetir yaşam..
.............
anlatım mükemmel..
hüzün aşk ve hazan ancak bu kadar şeffaf anlatılır
sizi okuyacağım...
offffffffffffffffffffffffffffffffffff
Yazının ilk başında inanın ikili ilişkiye dayalı bir aşk hikayesi sanmıştım.İnanın öyle kötü oldum ki anlatamam.
Çokk ama çok güzeldi.Gözlerim nemlendi desem inanırmısınız?
Yürekten kutluyorum.Son derece akıcı ve başarılı bir eser çıkartmışsınız.
Yürek sesiniz ve kaleminiz her daim olsun.Sevgiyle yüklü selamlarımı gönderiyorum.