FAHİR ATAKOĞLU
Fahir Atakoğlu senfonik çalışmalar ve film müzikleri deyince akla ilk gelen isimlerden biridir. Avrupa’da ve özellikle Amerika’da pek çok müzik festivalinin onur konuğu olan dünyaca ünlü piyanist ve besteci Fahir Atakoğlu’nun pek çok uluslararası ödülü bulunuyor.
Atakoğlu, tartışılmaz yeteneğiyle herkesi kendine hayran bırakıyor. Değişik müzik kültürlerini harmanlaması ve doğduğu topraklarla olan bağı takdir edilmesi gerekiyor. Modern Batı müziği ile Türk armonilerinin sentezinden oluşan eserleri ile büyük bir müzik adamı.
Atakoğlu 1994’te çıkan ilk albümünü ardından Amerika’nın da bulunduğu 17 ülkede toplam 14 albüm çıkarttı. 1996’dan bu yana pek çok ulusal ve uluslararası yapım için belgesel ve film müzikleri hazırlayan Atakoğlu, 2000 yılında Milano Film Festivali’nde ’Büyükada’da Sürgün’ belgeseli için yaptığı müzikle birincilik ödülünü kazandı. Bunun yanısıra 2002’de Yunanistan’da 400 binden fazla satan ve Mega Channel tarafından verilen ’En iyi Şarkı’ Ödülü’nü alan ’Telos Dios Telos’ ile de önemli bir çıkış yakaladı.
Sertap Erener ve Sezen Aksu ile zaman zaman çalışmıştır. Can Dündar’ın belgesellerinde onun müzikleri kullanılmıştır. Fazıl Say ile kapışacakmış gibi bir yüz ifadesi her zaman yüzünde asılı durur! Demirkırat, 12 Mart belgesellerinden tanıdım, iyi ki de tanımışım.
Müzikleri ders çalışırken, yolda giderken, bulutlu havalarda göğe doğru bakarken dinlenilmeli. Çok iyi gidiyor! Araya Fatma Şahin de karıştırınca dünyaya başka bir gözle bakıyor insan…
Konser performansı da gayet iyi. İmkanı olanlar gitmelidir. En kötü müziği ‘’Bonibon’’ reklam müziğidir herhalde.
Ünlü ‘’Sarı Zeybek’’ müziği Fahir Atakoğlu’na aittir. Yine meşhur ‘’Muhteşem Yüzyıl’’ dizisinin müziklerinin bir kısmını yapmıştır.
Bazı müzikleri:
Fahir Atakoğlu-Gözyaşı
Fahir Atakoğlu- Demir Kırat
Fahir Atakoğlu-Yalnızlık Senfonisi
Fahir Atakoğlu- 12 Mart
Fahir Atakoğlu – Denizlere
Fahir Atakoğlu – Yelil
İkinci planda kalmış olan bu müzik adamından bahsetme ihtiyacı duydum. Biraz da ülkemizde tanınmasının iyi olacağını düşünüyorum. Alternatif müziklere yönelen müzikseverlerin bakmasında fayda var. Fazıl Say kadar ön planda olmamasının sebebi belki de fazla siyasi bir tipleme olmamadır. Bu onu önemsiz yapmaz, aksine daha önemli yapar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.