- 642 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARANLIKTAN AYDINLIĞA ÇIKIŞIN BEDELİ
Bir kitap, karanlıktan aydınlığa çıkışın bileti…
Başlık dikkatini çekti, kitaba uzandı, sayfalarını karıştırdı, birkaç sayfa sonrasına da göz attı, kitabın arka kapak yazısını inceledi, kitap ilgisini çekmişti, mutlaka almalıydı. Gözü birden kitabın fiyatına takıldı; yirmi beş TL.
Çantasından yıpranmış cüzdanını çıkardı, cüzdanın bir gözünde yirmi TL bozuklukların olduğu gözünde üç TL vardı, vapurla karşıya geçeceğini düşündü, parası o kitabı almaya yetmiyordu.
Ruhu aynı olan rüyalar değil de başka rüyalar görmek istiyordu Leyla. Yüzlerce yaşamı tecrübe ederken, karşıdakini en iyi değerlendirme yolunun okuduklarından geçtiğini biliyordu.
Arkadaşları ile konuşurken teklemeden yüzlerce cümleyi rahatlıkla kurmak, okuduğu kitaplardaki her karakterin, yaşamına dair tavsiyeler sunmasını istiyordu.
Hayatındaki dramla nasıl baş edeceğini, ya da hayatına nasıl heyecan katacağını öğrenmek istiyordu.
Yaşadıklarını yazmak istiyordu. İyi okuyanın iyi yazdığını da biliyordu.
Fatih Sultan Mehmet’in İstanbul’u Fethini, Büyük Okyanus’un keşfini, Napolyon’u, Fransız Devrimi’ni ve İslamiyet Öncesini ve sonrasını, Kuran-ı Kerim’i, Dünya Savaşlarını, klasikleşmiş müzikleri ve bilinmeyen birçok gerçeği aydınlatan kitapların sayfalarını karıştırdıkça tarihe yolculuk yapmak istiyordu. Küba’nın özgürlük şarkısını dinlemek, Fidel Castro’yu ve daha nice özgürlükçü liderleri tanımak istiyordu.
Elinde buruşturduğu listede isimleri yazılı Vasco Nunez de Balboa’nın, Haendel’in
Dostoyevski’nin, Tolstoy’un, Scot’ın, Stefan Zweıg’ın ve daha birçok yazarın varlığından haberdar olmak, Beethoven ve Rodrigez dinlemek istiyordu.
Çok şey mi istiyordu Leyla.
Elbette hayır.
Kitap fiyatlarının bu kadar yüksek olması okuyucuyu korsan yayınlara yöneltiyor ne yazık ki… Bu acı gerçek işin başka yüzü.
Oysa bilgiyi paylaşmak, tarihe tanıklık etmek, geçmişe lezzetli bir yolculuk ettirmek; tıpkı bir yazarın en büyük hayali olan Nobel ödülünü almak gibidir okuyucunun alım gücüne sunulan kitap.
Pahalı kitap aydınlığın ölüm fermanını imzalamak gibi.
Oysa bir kitap, karanlıktan aydınlığa çıkışın bileti…
Hülya TÜRK BOYACIOĞLU
18 Ağustos 2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.