Saksafon
Bize özgü değil ama farklı ve hoş bir enstrüman saksafon..Yabancısıyız, ilgi alanımıza girmez pek..Aleti yakından bilmez tanımayız ama birileri üflerken görmüşlüğümüz vardır mutlak. Bizim ne saza,ne neye,ne curaya ne zurnaya benzer.. Olsa olsa klarnet tarzı bir şey.. Bayağı bir alet.. Kocaman.. Kocaman ve her insanın üfleyeceği cinsten bir şey değil.. Cüssesince adam ister.. Kendi boyutunta kendi ebatında..Öyle ufak tefek cılız tiplerin ses çıkaracağı türden bir şey değil yani..
Başkan Clinton’u izlerdik zaman zaman saksafon üflerken..Tam da ona göre bir şey..Cidden çok yakışıyordu.. Çok örtüşüyorlardı.. Tam bir ahenk ve uyum vardı aralarında.. Öyle gürültülü bir şey değil saksafon..Çok izlemesek çok dinlemesek de yine de bir aşinalık var saksafona karşı..
Biraz elitlerin çalgısı saksafon..Seçkinlerin tercihlisi..Halk işi değil yani..İmkanı ve parası olanların işi..
İşte bizim seçkinlerden birisi anlatıyor saksafonla ilgili bir meseleyi..
Zaten konu saksafon değil, saksafon konu edilerek bir yere geçilecek..Başka bir alana..Ders niteliğinde bir alana..Hepimiz için ders olacak bir alana..
Anlatıyor ünlü iktisatçımız..Bayağı da ses getiren birisi..Önemli bir meslek adamı..İyi bir hoca..Alanında öncülerden..Sözü edilenlerden..Her şeye sahip olanlardan..Unvan da var para da,şan şöhrette..Hatırı sayılırlardan..Bilinir tanınırlardan..Ekranda programı da var gazetede köşesi de..Dediğim gibi mesleğinin duayenlerinden..Bir üstad o..Tam bir üstad..Çok da güzel anlatır olayları hadiseleri..Yormaz sıkmaz,usandırmaz insanı..
………………………….
Daha üniversitedeyken kurduk grubumuzu çalıp söylüyoruz diyor..Bir ekibiz ve ben saksafon üflüyorum diyor..Oldukça renkli bir hayat, gezip tozup eğleniyoruz iyi de zaman geçiriyoruz diyor..
Hiç aklımda fikrimde yok hayat hep böyle gidecek diye düşünüyoruz, kararımızı vermişiz ve bu alanda ilerleme düşüncesindeyiz arkadaşlarla diyor ..
Günün birinde mezun olduğum okuluma düştü yolum ve tesadüf hayatımın akışını değiştirecek olan hocamla karşılaştım diyor..
Soruyor hocası hoş beş hal hatırdan sonra..
Ne yapıyor neyle uğraşıyorsun diyor..
Grubumuz var hocam çalıp söylüyoruz..
Nedir çaldığın..
Saksafon hocam..
Saksafon mu?
Evet Saksafon..
Önce biraz düşünüyor hoca..
Sonra önerisini yapıyor..
İstemesek de sıralıyor arka arkaya..
Bakın; gençsiniz heyecanlısınız bilmez farkında olmazsınız bu hayat size çok hoş gelir..Çok renkli ve keyifli gelir..Anlamazsınız bunu..Bu işin gençliği iyidir güzeldir de yaşlılığı sorunlu sıkıntılıdır..Yaşlandığınızda perişanlarsınız..Bu hayattan eser kalmaz..Çevreniz boşalır..Gençlik elden gider,paranız enerjiniz tükenir perişan olur sürünürsünüz..
Gel dinle beni terk et bu işi.Yine amatörce uğraşıyorsan uğraş ama yürümez perişan olursun sonunda..
Başka iş dene..Olmazsa üniversiteye dön..Başla yavaş yavaş ufaktan..Öncesi sıkıntılıdır ama sonrası iyidir..Yaşlılığı rahattır..Gençken çok çalışır çok yorulursunuz ama yaşlandığınızda rahat eder huzurlu olursunuz ,bir çok imkana kavuşursunuz..
Tam bir hayat dersiydi..
Kısaydı ama bir yol ve istikamet çiziyordu..
Vaaz değildi..
Gereksiz nutuk hiç değildi..
Uyarıcıydı,hatırlatıcıydı,yol göstericiydi..
Hoca neler söylüyordu böyle..Bir anda zihnim allak bullak oldu..Ne yapmalıyım nasıl etmeliyim hemen karar vermeliyim dedim ve bir süre düşünüp zihin gel gitleri yaşadıktan sonra üniversiteye adımımı attım..Bak görüyorsunuz işte aranızdayım..Üniversitede hocayım..
İyiyim sağlıklıyım çok şükür,biliniyor tanınıyorum,sözüm dinleniyor etkin ve yetkinim daha ne olsun Allahtan başka ne istenir..
İyi ki dinlemişim hocamı,iyi ki kulak vermişim sözlerine..Yoksa sürünüyorduk şimdi..Kim bilir hangi izbe yerlerde zaman törpülüyorduk..
………………………….
Memnun hocasının o küçük uyarısından..Mutluluk duyuyor..Rahmetle anıyor..Bir tesadüf ve bir öneri hayatının akışını değiştiriyor..Bilinmez,belki ünlü bir saksafoncu olacakken tam mahiyet değiştiriyor hayatı ünlü bir iktisatçı oluyor..
Gençken fark edilmez pek gelecek..Yaşamı hep öyle gider sanırsınız..İlerde neyle karşılaşırsınız düşünemezsiniz..İşte burda tecrübe devreye giriyor..Daha deneyimli olan yol gösteriyor..Bak diyor karar sizin ama iki yol var karşınızda..Anlatıyor ikisini de..Biri karanlık diğeri aydınlık..Biri flu diğeri ışıltılı..Biri belirsiz,diğeri belirgin..Yani gidilecek yer biliniyor..Sonu görünüyor..Ya diğeri meçhul..İyi de olabilir tam tersi de..Meşhur biri de olursunuz,sürünürsünüz de sağda solda..
Yol göstermek böyle bir şey işte..Anlayana dinleyene..Size kulak verene..Evladınıza öğrencinize..
Yol ve istikamet..
Kemal GÜL
09.08.2014