- 929 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
SEMTİN VİCDANI
Bu aşığı olduğum kentin günahına ortak olduğunu hissetmiş benliğimin çırılçıplak soyduğu bedenimle kışın en soğuk zamanı delice koşar gibi bulduğum halimden tatmin olmamış ruhum, tüm benliğimi ele geçiren küfürbazlığıma sığınmış çaresizliğiyle,
-Senin adaletini sikim lan İstanbul,
diyebildi ancak.
*Öykümde kullandığım fotoğraf/resim bana ait değil, internetten alıntıdır.
YORUMLAR
Toplumun kanayan vicdanına tam bir ayna tutulmaya çalışılmış. Bu nedenle fazlasıyla net, mert ve sert bir öykü denilebilir. Sanki edebiyat tamamen natüralizme kurban mı edilmiş, ne? Ancak sokak hâlinin, doğallığın, toplumda dillendirilen ama yazılamayan deyişlerin çokça terennümünden midir bilmem; bir hayli otantik, kaçamaksız, sürükleyici bir trajikomik öykü olmuş. Tebrikler.
Şimdiii, Sevgili nitemtran, veya bana kareli bulmaca çözdüren isminin karşılığı olan ismin metin de olabilir ya hani, her ne ise...
Yazıların çok güzel, hatta öylesine güzel ki bazen bakıyorum, bakıyor, bakıyorlar ki; hayırdır oluyorlar?
Bu yüzünün şekli de ne? Ağlamak değil, gülmek değil, o zaman ne?
Valla ben de bilemiyorum. İşte o zaman kareli bulmacaya benzeyen isimli birinin yazısının okuyorumdur kesin. Her şey iyi, güzel, hoş da nitemtran, bu güzel yazılarını çirkinleştiren o saçma sapan küfürler neden?
Bunun mutlaka bir sebebi olmalı... Yazıya âhenk katıyor diyorsan, ıııhhh, kesinlikle hayır. Okurken tek gözümle okuyorum ki, bari cehenneme girecekse diğeri ile idare edeyim. O kısımları çıkarıp başka şeyler ekleyip yazmak istedim, gayet güzel oldu. İstersen oluyor demek ki.
Kısacası, iyi bir kalemsin. Bize dans ettireceksen vals yaptır, tango yaptır. Eski İstanbul insanı iyi anlar bu danslardan.
Üstüne giydirdiğin kıyafetlerde yakışsın, diline giydirdiklerinde.
Sevgi ve saygıyla Sn. Yazarım.
nitemtran
Şaka bir yana, değerli vaktinizi ayırıp okumanız ve sanki yetmemiş gibi o güzel, cesaret verici yorumu yapmanız elbette bu garibin yeteneğnden değil, siz değerli yazarın kbarlığındandır ki ben bunu ziyadesiyle bilirim.
Sağolun, varolun efendim.
İniltilerin tirmaladığı duyguları, istediğimiz anda salıvermek kolay. Semtin vicdanı ara sokaklarda kaybolmuş gibi... Güzel bir vicdan, güzel insanlarda bulunur'muş. Bunu kanıtlamak zor mu? Yine ara sokaklarda bunu aramak en doğrusu.
Sanırım ondan herkeste var da,bunu kullanmaya sıra gelince; suskunluk olur çağ dışılık.
Bir şiirde ben koyim...
İstanbul koca bir çöplük..
Tertemiz ruhların kirlendiği
Günahlandığı yer
Umudun kelepçeye vurulduğu
Acıların gömüldüğü yer
Kimilerini karun ettin
kimilerini sefanda vurdun.
Büyük aşklar yaşatırken
Bir çoğunu kaldırımlara attın.
Utanmadın !
Üzerinde okunan onca ezanı bile
Duymadın !
Acımadın !
Yalan İstanbul
Kendine yalan
Onca yalana sığınak oldun
Korudun !
Doğruları gece karanlığında boğdun
Durulmadın !
Sahici dedin
Erkekçe dedin,yorulmadın
Gecelere ışık çaldın
Gündüzleri sefil ettin
Doymadın !
Utanıyorum...........
Ben ağlıyorum
Sense acımadın.
Saygılar
nitemtran
nitemtran
Teşekkürler,
Saygılarımla...